Menü

2012.09.12.     Hozzászólás 2

Titkok a box utcából

Mintha Monte Carlo-ban lennénk a Forma-1 futamon, pedig ez a Saalfelden-Leogangi Mountainbike VB volt 15.000 nézővel.


A boksz utca tele van rajongókkal. Ki a kedvenc versenyzőjének sátra előtt álldogál, és hőse bemelegítését lesi, ki a gyári csapatok ajándékait vadássza, vagy valami műhely titkot próbál ellesni.
Lehetnénk Monte Carlo-ban is a Forma-1 futamon, de nem ott vagyunk. Mi és a másik 15 000 ember a Saalfelden-Leogangi Mountainbike VB-re érkeztünk.

Az UCI által szervezett VB a Four Cross, Downhill, Cross Country, Triál és az Eliminator versenyeket foglalja magában. Idén 10 napos monstre fesztivál kerekedett belőle, mely egyaránt profik harca és kerékpáros ünnep is.

 

Mozgásvilág.hu

Még több képért klikk ide!

 

Marco a csapat motorja. Munkája, véleménye az egyik, ha nem a legfontosabb a csapaton belül, sőt a kerékpáros iparban is. Ő a Merida Multivan Team vezető szerelője 2001 óta. Azóta készíti fel a versenyzők paripáit minden egyes versenyre, és ápolja őket utána. Nem könnyű dolog ez. 7 versenyző különböző igényeit kell ismerni, a beállításokat elvégezni, ellenőrizni. 7 ember igényeinek megfelelni, már több, mint munka, ez egy család.

Körbemegyünk a szentélyben. Marco megmutatja a speciálisan átalakított VW buszt, amibe több alkatrészt tartanak, mint egy átlagos kereskedőnél. A gond csak akkor van, amikor a tengerentúlon van a verseny. Buszt kipakol, indexel, rendez, gépre felad, gépről levesz, átnéz. Buszt bérel, valahogy telepakol, vezet, szerel majd ugyanez vissza. Logisztikai rémálom. Nem kis teher ül Marco és szerelő társa vállán. Lehet ettől akkora, mint egy viking harcos:)

 

Mozgásvilág.hu
Az átalakított kisbusz Még több képért klikk ide!

 

A Merida csapat természetesen (mint ahogy a többi is) szorosan együtt dolgozik a gyárral és a partnerekkel. Ennél jobb teszt nem kell. A versenyzők és Marco első kézből adják a tanácsokat a fejlesztőknek, hogy mi jó, és min kell javítani még. Jelenleg a Dt Swiss telóinak olaját tökéletesítik.

 

Mi volt a legneccesebb szerelésed?

Az egyik VK futam előtt 10 perccel, Gunn-Rita teleszkópjának lock-out kapcsoló karja letört a kormányról. „Ezzel így nem tudok menni! Segíts rajtam!” jött a kérés. Mintha Vettel kormányáról a rajt előtt törött volna le a fékerő szabály gomb. Na, most mi legyen? Bár sok alkatrészt tartunk magunknál, mindenre nem tudunk felkészülni.

Nyakamba szedtem a lábam és elindultam körbe a többi csapathoz hátha tudnak segíteni. A DT Swiss-es srácoknál hála istennek volt egy példány, így pont a rajtra elkészült a gép.

 

A csapattagoknak természetesen a legjobb felszerelés jár. A csapat bringái másfél millió forintnál kezdődnek.

 

Marco

Még több képért klikk ide!

 

 

Te milyen bringát ajánlasz?

Érdekes, de szerintem a karbon vázak nem valók mindenkinek. Könnyen megsérülhetnek, főleg ha egy technikailag nem túl fejlett „rájder” hatja. Én az alumínium vázat javaslom minden hobbistának.

 

Otthon, te szereled a saját kerékpárod?

ÚÚ! Nem, ha hazaérek elegem van belőlük, inkább a családdal foglalkozok. 22 országban voltam az idén, alig vagyok velük. A saját bringám a legkoszosabb!! (nevet)

 

Mielőtt tovább haladnánk, Marco-nak el kell futnia. Azaz kerekeznie. A startnál valamelyik csapattag görgőzni óhajt. 

 

Mozgásvilág.hu
Hívja a kötelesség, de azért egy kis segítséget beszervez magának...

 

A pályán hömpölyög a tömeg. A 4,5 km-es kör úgy lett megtervezve, hogy minimális idő alatt minden fontosabb részhez odaérjen a rajongó, a fotós, a csapatvezető stb...

15 000 ember, plusz 500 bringás erősen lelakja a fenyőerdőt, de mégsem panaszkodnak a szervezők, nem agitál a Környezetvédelmi Hivatal az erózió miatt. A nehezebb szakaszokon még beépített elemek is vannak, vagy éppenséggel az elemekkel nehezítik az adott szakaszt. A hegyoldal olyan meredek, bakancs nélkül szinte lehetetlen feljutni a legfontosabb ponthoz. Ezen bringáznak lefelé... arról nem is beszélve, hogy felfelé is!

 

Az egész versenyt nézve a Svájciak dominálnak. Vendéglátónk a Merida csapat egyik szeme sír, a másik nevet. A nagy visszatérő Gunn-Rita Dahle második, közel negyven évesen! Meg is kérdeztük, hogyan csinálja gyerekkel, ilyen korban. Exkluzív interjú Gunn-Rita Dahle-val itt!

Majdnem minden fiatalt móresre tanít, kivéve Julie Bresset-t, aki friss olimpiai bajnokként behúzta még a Vb címet is. Nem rossz egy 23 évestől! (Bretagne-i szülei még a kutyát is elhozták szurkolni)

 

Mozgásvilág.hu

Még több képért klikk ide!

 

A fiúk a Cross Country-t elszúrták, de másnap Ralph Naef meghozza a várva várt sikert az Eliminator versenyben, és ki tudja hányadik aranyat szerzi a svájciaknak.

 

Mozgásvilág.hu

Még több Eliminator képért klikk ide!

 

Mit esznek a bajnokok?

A felkészülés technikai részén túl a versenyzők fizikai és szellemi állapotára is odafigyelnek természetesen. Andy „Le Chef” süt, főz a csapatra. Verseny előtt mindig lazacot, és/vagy tésztát kapnak a csapattagok. Bulvár hírek után kutatva elárulja, hogy Gunn-Rita utálja a krumplit, amúgy a többiek mindenevők. Meg is értjük. A curry-s, kardamom-os rizottó fenséges volt!

 

Mozgásvilág.hu
Még több képért klikk ide!

 

A szakácson, a 2 szerelőn kívül fizioterapeuta, adminisztrátor és egy csapatvezető teszi ki a csapat 6-7 fős létszámát.

Azért este a belvárosban egy pár sör is belefér. Marcoval és a Merida csapattal Saalfelden főterén futottunk össze.

 

A 2 vendéglátó város Leogang és Saalfelden közül az utóbbi kevésbé ismert turisztikai szempontból, így hát a szervezők fogták és 2 eseményt, a Triált és az Eliminatort beszervezték a központba. A city-ben 5 állomást alakítottak ki a triálosok számára. A verseny természetesen este volt, hogy a szórakozni vágyó tömeg előtt mutassák be a kerékpárosok akrobatáit és persze a várost is magát! Mi egy Pizzéria teraszáról néztük volna, ha ki nem derül, hogy a terület egy kínai étteremhez tartozik. Ezért ez sok(k) lett volna a jóból, és tovább álltunk...

Szépen elcsurogtunk a tömeggel az utolsó állomásig, ami a főtéren a buli sátorban volt. Az utolsó ugrások után helyből meg is tartották az eredményhirdetést, a tömeg üdvrivalgása közepette, így senki sem kellett órákig várni az eredményre!

 

A Világbajnokság eredményei: klikk ide!

A VB-re a Merida hivatalos forgalmazójának, a Bikefun Kft-nek segítségével jutottunk ki. Mi szeretjük Őket, szeressétek Ti is!

 

Még több képért klikk ide!

Olvass többet a témáról: merida

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • SiMoon 2012.09.17.   07:57

    SiMoon

    A fizetett hirdetést tartalmazó cikkek szerzőjéhez minden esetben "Hirdetés"-t írunk. Mivel ez a cikk egy személyes beszámoló egy baráti VB-szurkolásról, ezért a szerző helyesen Mozgásvilág.hu. 

    válasz erre...

  • Elmore 2012.09.17.   07:53

    Elmore

    Egy (x) jelzés azért elkelne az ilyen "cikkek" címébe - hogy ne csak a kattintásra menjetek rá...

    válasz erre...