Menü

2015.04.28.     Hozzászólás 5

Thule kerékpáros utánfutók

Kerékpáros utánfutók nem csak kerékpározáshoz.


A nemrég tesztelt két futóbabakocsi után most két újabb Thule babakocsit próbáltunk ki. A Thule Coaster és a Thule Chariot Chinook 1 számunkra első sorban kerékpáros utánfutó funkciójuk miatt érdekesek, de a Chinook esetében még a futásról sem kell lemondanunk, sőt!

 

Thule Coaster
Ha kerékpáros utánfutóra gondolok, akkor pont egy olyan klasszikus forma ugrik be elsőre, mint a Thule Coasteré. Persze az "alapmodell" is tud jobban és rosszabbul kinézni és - anélkül, hogy lefizettek volna - bátran állíthatom, hogy a Coasterre az előbbi igaz.

 

Thule Coaster Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Kapacitás, kényelem, biztonság
A Thule Coaster utasterében két gyerkőc számára van hely, maximum teherbírása 45 kg környékén lett meghatározva. Az ülőfelület alig emelkedik ki az utastér aljától, ezért láblógatni nem lehet benne, csak kinyújtott, vagy felhúzott lábbal üldögélni kényelmesen.

Az utastér tágas, szellős és világos. Az óriási műanyag oldalablakok nem nyithatóak, viszont jó nagyok, kellően világossá teszik a belső teret. Tűző nyári napsütés mellett ez persze lehet hátrány is.

Bőséges szellőzést biztosít viszont az előlapi védőháló, ami szinén lefedhető egy műanyag, átlátszó takaróval, ha eleredne a zuhé, vagy simán csak hideg van.

Az ülések háttámlája is méretes, jól szellőző hálót kapott, amin keresztül egyébként a szintén tágas és méretes csomagtérre lehet átkukucskálni. Még szerencse, hogy az utánfutó hátsó felétől is megközelíthető ez a hasznos terület.

Az öt pontos biztonsági öv könnyen méretre állítható, a gallérnál méretes párnák is a komfortot szolgálják.

 

Thule Coaster Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Funkciók, méretek, praktikum
Kerékpáros utánfutóként, vagy hagyományos babakocsiként is funkcionál. Babakocsiként egy picit batárul hat, de ne felejtsük el, hogy két gyerkőc is elfér benne.

Az átalakítás nem nagy vasziszdasz. Az első kereket tartó rudat utánfutó módban kijjebb kell húzni, a kereket ki kell venni és felülre visszatenni és már csak a kerékpárra szerelt alkatrészhez kell illeszteni. Persze a biztonsági szíjról sem illik megfeledkezni. A kerékpáron lévő alkatrészhez egyébként egyszer kell csak kihúzni a kerék tengelyt, majd ráfűzve visszazárni azt és kész is.

Használaton kívül kb két sporttáskányi helyet foglal el, egy átlagos csomagtartóban (ez alatt egy lépcsőshátú Daewoo Lanost értek) még bőven marad hely utazótáskáknak, csomagoknak.

 

Thule Coaster Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Kerékpáros túrákhoz és mindennapos gyerekszállításhoz oviba, suliba tökéletes és praktikus megoldás a megszokott Thule minőségben. Ára 130 ezer forint körül mozog.

 

 

 

 

Thule Chariot Chinook1
Ha lenne az autóskártyákhoz hasonlóan babakocsikártya, akkor a Chinook lenne az egyik "mindentvivő". A Chinookkal felnőtt és gyerek együtt sétálhat, futhat, kerékpározhat, túrázhat, vagy akár sítúrázhat. Már most szólok, hogy aki csak egy babakocsit szeretne, amivel csak futni, vagy csak kerékpározni akar, akkor neki a Chinook erősen "túlképzett" lesz, azért felesleges ekkora beruházásba fogni. Aki viszont tüzön-vizen át élné aktív életét gyerekének már féléves korától (és persze vele együtt), annak ez lesz a mindene.

 

Thule Chariot Chinook 1 Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Kapacitás, kényelem, biztonság
Az utastér olyannyira fullextrás, hogy kedvem lenne nekem is beleülni, de a mérleg nekem már jóval többet mutat, mint 35 kg. Párnázott, oldalról is tartó gyerekülés, kétfokozatban állítható dőlésszöggel, ötpontos biztonsági övvel és levehető lábtartóval. Megfelelő adapterrel mózeskosár is csatlakoztatható rá.

A kényelmet a laprugós felfüggesztéseknél az utas súlyához igazíthatjuk egy csúszka segítségével.

Nagy melegben minden oldalról (jobb és baloldalt, elöl és hátul is) hálóssá tehető ablakokon áramlik be a menetszél és ugyanígy be is fedhető műanyag átlátszó ponyvával, vagy akár nyugis pihenést lehetővé tevő, tömör takaróponyvával is. Ha ezek közül valamelyik rétegre épp nincs szükséged, praktikus pántok és tépőzárak segítségével rögzítheteted, nem probléma a használaton kívüli tárolás.

Az egyértelműen látszik, hogy

a Chinook tervezésénél fő szempont volt, hogy utasa hosszú túrák alatt is végig komfortosan érezhesse magát, amíg az az elvetemült felnőtt csak rója a kilométereket.

 

Thule Chariot Chinook 1 Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Már a Chariot is négy oldalról fel volt szerelve fehér, borostyánsárga és piros fényvisszaverőkkel, a Chinook ezeken felül még a borításra is kapott egy jó adag fényvisszaverő csíkot, vagyis a láthatóságra nem lehet panasz.

 

Funkciók, méretek, praktikum
A Chinook egyébként az utastér komfortjának és egy hagyományos városi babakocsijéhoz hasonló kompaktabb méretnek köszönhetően tárolásból kevésbé erős (legalábbis a Coasterhez képest). Nincs egy összefüggű csomagtartója, de ha összeadjuk a hátsó óriás zsebet és a lábtartó alatti területet, azért egy egynapos kerékpártúrára való cókmók és elemózsia elfér benne, plusz egy méretes pelenkázó táska is jár a szett mellé. A tesztgéphez nem kaptunk, de külön kiegészítőként egyféle hámot is lehet hozzá beszerezni, amivel a derekunkhoz rögzíthetjük, így túrán, vagy - a kerekeket külön megvásárolható sítalppal lecserélve - sítúrán is húzhatjuk az utódot magunk után.

Babakocsi funkcióban futásra is alkalmas, első kereke fixálható és városi használatra bolygósítható is. Az első kereket egyébként kényelmesen lehet egyik pozícióból a másikba pakolni, nem kell kivenni, meg betenni, csak simán behajtod és kész. A különböző felhasználási területeknek megfelelően a hátsó fogantyú is többállású.

Összehajtva nagyjából ugyanannyi helyet foglal el, mint a Coaster, vagyis kb két szolidan megpakolt sporttáskával kevesebb hellyel lehet számolni. 

 

Thule Chariot Chinook 1 Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

A Thule Chariot Chinook 1 tehát azoknak lehet jó választás, akik aktív kerékpáros és/vagy futó, túrázó, sítúrázó életmódot folytatnak és persze hajlandóak ezért többet áldozni. Ára jelenelg 389 990 Ft.

 

 

Olvass többet a témáról: thule, teszt, babakocsi

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Stockton 2016.05.27.   13:53

    Stockton

    Persze, mert mikor megírták a KRESZ ezen részét, még sehol sem szerepelt ilyen eszköz a világon, így nem is írhatták bele. De az viszont le van írva, hogy hol szabad, és az a mérvadó. Minden más ebből kifolyólag nem megengedett. De a vicc az, hogy emlékszem, a cikk után hazafele megkérdeztem két sétáló rendőrt, hogy mi ezzel a helyzet. Nagyon nem voltak képben :D Amúgy még egy észrevétel: Ha ilyenben ül a gyerek, akkor nagyon szépen telibe kapja a hátsó kerék által felvert port. Innentől kezdve el lehet gondolkodni, hogy mennyire egészséges egy kisgyereknek ott ülnie és a porban gazdag levegőt szívnia egész úton. Fent az ülésben ennek messze nincs kitéve. Elég csak megnéznünk a bringánk felnijeit egy túra után, hogy mennyire sok finom por rakódik le rá. Azt bizony a gyerek is megkapja, ha benne ül egy ilyen futóban. De mindenkinek szíve joga, hogy mennyire károsítja a saját gyereke tüdejét.

    válasz erre...

  • csopikutya 2016.05.26.   15:28

    csopikutya

    Sehol sem zárja ki a KRESZ a gyermekszállítás lehetőségét az utánfutóban. http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

    válasz erre...

  • Robi 2015.04.30.   11:38

    Robi

    Lassan 3 éve használunk utánfutót igaz hogy nem ezt a márkát hanem ( Kiddy Van 101) et mi nem gyerek szállításra vettük hanem bevásárláshoz, de félve vinnék gyereket vele az úton mert nagyon sok esetben volt hogy az autós majdnem lesodort az útról, pedig magas zászló is van rajta, de sajnos az autósok tulnyomó része észre sem akaja venni. De mindezek ellenére nagyon jó dolog bevásárlásnál és túráknál.

    válasz erre...

  • vadusz262 2015.04.28.   20:44

    vadusz262

    Én egy éve használok, mondjuk croozert! Chariotot akartam de használtan jutottam egy crozerhez. Kb ez a kettő a márka a többit én nem használnám. Iszonyat jó, és sokkal biztonságosabb mint a magyar kressz által elfogadott megoldások. Én használom, és ha megbüntet a rendőr ... bár sztem a nagytöbbségük nem tudja hogy a magyar kressz alapján szabálytalan!

    válasz erre...

  • Stockton 2015.04.28.   14:29

    Stockton

    Azt azért a cikk végére hozzá tehettétek volna, hogy ilyen utánfutóban a KRESZ jelen állása szerint nem szállítható gyermek. Minden más igen, de gyermek nem, mert CSAK gyerekülésben a kerékpár csomagtartóján lehet. Szóval a rendőr simán megbüntethet!

    válasz erre...