Menü

2015.07.10.     Hozzászólás 0

Vertich Tamás, Farkas Zsolt

Szerintünk a Mitas gumik...

Két Mitas (régi nevén Rubena) gumit teszteltünk nemrégiben.


Az idei Mountainbike tesztorgiánkon Mitas külsőket is cserélgettünk a gépeken és megkértük a témában jártas nagymenőket (Vertich Tamás és Farkas Zsolt), hogy ugyan osszák má' meg véleményüket. Megtették, íme...

 

Rubena Zefyros TDI 27.5

Ha egyszerű, kemény és ledöngölt pályán igazán nagy sebességre van szükség, a Zefyros TD a legmegfelelőbb külsőgumi. Kifinomult, alacsony mintázata alacsony gördülési ellenállást, a gyors és biztonságos haladás élményét nyújtja. Ha pedig kanyargós, irányváltós pályán komoly tapadásra van szükség, célszerű a kétkomponenses kivitelét választani: szürke, puhább, jobban tapadó oldalsó mintázat, és keményebb, tartósabb, gyorsabb fekete futófelület.

 

Rubena Zefyros Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu

A csomagolás praktikus és környezetbarát felhasználása...

 

Zsolt: Elképesztően jól tapadó, kis gördülési ellenállású, pillekönnyű és kifejezetten jó ár-érték arányú versenygumi. Már a felület érintésekor lehet érezni, hogy valóban egy jól tapadó, puhább keverékkel van dolgunk. A szürke csíkokkal nagyon tetszetős is lett. Természetesen tubeless ready, de ez ettől a szinttől el is várható. Nagyobb, 2.25-ös méretben viszonylag ballonos. Mintázatából adódóan főleg hátra érdemes tenni; kis súlya, de mégis jó tapadó tulajdonsága, csekély gördülési ellenállása miatt könnyen gyorsítható. Előre csak kemény, döngölt földes pályák esetében érdemes föltenni.

 

Rubena Ceetah

2015. évi új mintázat, 27,5”-es és 29”-es kerékpárokhoz, sebességre optimalizálva.
A Cheetah a MITAS (Rubena) újdonsága szintén a nagyobb kerékméretű MTB kerékpárokhoz, de elsősorban a sebesség megszállottainak, drótperemes, Classic kivitelben. Zárt, egyenletes, szinte folytonos mintázata csendes, nyugodt, kényelmes egyenesfutást teszt lehetővé épített, vagy kemény, döngölt talajú utakon.

 

Rubena Cheetah Forrás: Vertich Tamás

A Cheetah hátul nyújtja tudása legjavát

  

Zsolt: Jó mintájú gumi, tökéletes hátsó kerékre a Cheetah (előre pedig bütykeinek köszönhetően jó irányíthatóságot ígér a Mitas Tomcat). A tesztelt verzió sajnos csak 2.1-es volt, nekem szokatlan volt a kisebb felületen tapadó, a rezgéseket kevésbé elnyelő kevésbé ballonos kivitel. A mintákban és a keverékben bőven van potenciál, de érdemes a nagyobb verziókat górcső alá venni.

Tamás: Először szeretném leszögezni,hogy abszolút nem vagyok a márka rajongója. Egy évben 2-3 pár gumit biztos kipróbálok és feszegetem határait. A drótperemes erősítéssel ellátott gumi első ékbevételekor arra gondoltam,hogy "uhh ez kő nehéz és baromi vastag a fala" (egy cannondale F29be lett beszerelve előre).

Nem vagyok nagy nyomás ellenőrzős: mint a F1-ben feltolom 3,5 bárra majd érzetre visszaengedem - ezzel is így ettem. Szépen kisimult már az első felszerelésnél, semmi kencefice nem kellett hozzá, hogy kipattanjon. Ez már elég nagy pozitívum számomra egy guminál.

Egy pár kilométer után már érezni lehet, hogy a nagy súly nem számít annyira, viszont gördülése fenomenális mind betonon, mind döngölt talajon. Az oldalsó bütykök döntött kanyarokban is jól fogják a bringát, jól lehet irányítani. Nem ráz, nem akar beleharapni a földbe és nem csúszik meg egy kicsit sem. Nagyon élvezetes vele a bringázás minden extra beállítást nélkül is. Mentem vele 3-400 km-t eddig, verseny körülmények között is próbálva. Szerintem egy nagyon jó gumit sikerült A Mitasnak, Hiába drótperemes, én bizony a Salzkammergutra is ezzel a gumival megyek, nagyon jól bevált nekem!

 

A MITAS (Rubena) gumikról bővebben itt:

Olvass többet a témáról: mitas, Rubena, teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.