Specialized 2014 Hír

Specialized 2014 Hír

Nagy Zsolt
Nagy Zsolt
2014/03/17
Amit a Specialized csinál, az biztosan kiforrott és működőképes.
Hirdetés

Azt már megszokhattuk, hogy ha évről-évre járunk különböző kiállításokra, olyan nagy különbséget nem látunk a gépparkok között. A fejlesztéseket szépen lassan, apránként vezetik be, de ha mondjuk 4-5 év távlatából vizsgáljuk a dolgokat, akkor már hatalmas változásokat fedezhetünk fel. Az idei bringakiállítás is valami ilyesmi volt, olyan sok igazi újdonságot nem lehetett felfedezni, de ha nyitott szemmel jártunk, bőven akadt érdekesség. Nézzük csak sorjában ezeket.

Kezdjük a Specializeddel a kérdést. A Speci egy érdekes cég, mert egyik oldalról az egyik leg újítóbb, és legtöbb innovációt ők vonultatják fel, a másik oldalról viszont fontolva haladók, mert például még mindig nem ugrottak bele a 650b kerékméretes őrületbe. Ha kidobnak valamit a piacra, akkor abban teljesen biztosak lehetünk, hogy az kiforrott és működőképes. Ilyen az egyik újdonságuk, a Turbo névre hallgató ebike.

 

Turbo
Ha őszintének kell lennem, akkor rendesen odarakták magukat a srácok. Ez szerintem a legszebb ebike, amit a piacra dobtak eddig. Kifejezetten városi használatra készítették, ez látszik az egész felépítésén. Ami fontos, hogy az akkumulátort a vázba integrálták, és kulccsal szedhető ki a helyéről, ami egyrészt szép, mert nem lifeg még a vázon egy nagy bumszli valami, másrészt praktikus, mert így kint hagyhatjuk az utcán, nem lopják le róla. Ha valamit lopni akarnának, akkor az az egész bicikli, lévén a 6000 dolláros ára már kis félelemre adhat okot ilyen téren.

 

Turbo Forrás: Kimura
Turbo
Kép forrása: Kimura

Galériához klikk a képre!

 

Az erőátvitel csak rásegítéssel működik, a rendszer nem tud olyat, hogy tekerés nélkül is haladjunk a kerékpárral. A 343 watt, amit viszont tud a rendszer, épp elég arra, hogy bárhova feljussunk vele, annak ellenére is, hogy elől csak nagytányért van a gépen. A rásegítés mértékét mi határozhatjuk meg a kormányon elhelyezett gomb segítségével, de ha akarjuk teljesen ki is kapcsolhatjuk. Egy kijelzőn pedig visszajelzést is kapunk az akku állapotáról, így tudunk takarékoskodni is, ha haza szeretnénk érni vele lemerülés nélkül. Ami különlegességet még felfedezhetünk rajta, az az elől elől-hátul 20 milliméteres tengelyek, amitől sokkal merevebbek lesznek a kerekek.

 

Epic
A következő, amit kiveséznék, az a csúcs Xco-Maraton össztelós versenygépük, az Epic. Az első olyan össztelós, amivel nyertek Xco világbajnokságot, úgyhogy elmondhatjuk, sikerei már vannak. Az ára 3500 dollártól a csillagos égig mehet. A képen egy natúr váz látható, amin jobban szemügyre lehetett venni az apró dolgokat.

Ami kiemelendő: 142mm-es hátsó tengelyszélesség a nagyobb merevségért, rejtett bovdenezés, és Swat. Mi az Swat? Egy apró integráció, hogy ne kelljen mindent a zsebünkben hordani, kitaláltak egy olyan multitoolt, amit a rugóstag elé lehet bepattintani. A képen nincs rajta a szerszám, mert féltek, hogy a kiállításon valaki eltulajdonítja, és nem rakták bele, de lényeg, hogy a helye ott van. Praktikus kis apróság. Fontos még az is, hogy két kulacstartó szem van a vázon, és a kettő közé lehet felrakni egy kis dobozocskát, amibe a pótbelső kerül. Nálam ez pozitív, hogy a gyártó kitalált egy olyan rendszert, ahol nem kell még azzal is plusz szórakoznom, hogy a mindennapi tekeréshez, vagy edzéshez való dolgokat hova rakjam.

 

Contador versenygépe
Ami nekem nagyon, de nagyon tetszett, hogy Alberto Contador egykori versenygépét, amit a 2010-es Girón használt kihozták. Nem egy nagy dolog, már a mi a külsejét illeti, sőt, elég puritán és letisztult, de nekem nagyon bejött.

 

Contador versenygépe Forrás: Kimura
Contador versenygépe
Kép forrása: Kimura

Galériához klikk a képre!

 

Karbon kerekek, tényleg ésszerűen és használhatóan összeválogatott alkatrészek, minimális súly a megengedett kereteken belül. Egy igazi versenyparipa, amit még szerencsére nem hatalmas aero felnikkel szereltek, mert bár azok lehet, hogy nagyon jók, nekem valahogy egy ilyen klasszikus országútihoz nem illenek.

 

Body Fit
Külön kiemelendő az egész kiállítás egyik legérdekesebb sarka, a Body Fit szoba, ahol a Specialized személyre szabó részlege kapott helyet.

Itt megtalálunk mindent a megfelelő cipő kiválasztásától, a kerékpár teljes testreszabásáig. Hiába dolgozik egy cég konfekcióméretekkel, például a stucnit akkor is lehet még erőteljesen változtatni úgy, hogy a komfortunkat nagy méretben növelje, vagy csökkentse, ha éppen a versenyzéshez az aerodinamikus testtartást tartjuk fontosabbnak.

A képen látható ingával a Specialized természetesen nem a föld alatt található vízereket méri, hanem a helyes nyeregmagasság beállításában segít.

Egy jól beállított kerékpáron mérhetően jobb teljesítményt vagyunk képesek leadni, nem beszélve arról, hogy a komfortérzet is nagyban növekszik.

 

Body Fit Forrás: Kimura
Body Fit
Kép forrása: Kimura

Galériához klikk a képre!

 

Ha jobban meg akartunk bizonyosodni a használt technológiákról a cégnél, akkor pár szétvágott dologgal is találkozhattunk, mint ez a váz. Mint tudjuk, minden anyagnak megvan az a megfelelő vastagság / méret arányszáma, ahogy jól viselkedik, ezért voltak az acélvázak kecsesek, az aluvázak vastagabbak, és néhány karbon váz olyan, mint egy űrhajó. Sok-sok évnyi tesztelés áll a megfelelő csőformák mögött, hogy a lehető legkisebb súly mellett a legnagyobb hajtás irányba mérhető merevséget, mellette pedig a legnagyobb komfortot is adja, amit csak ki lehet hozni.

 

Myka
Amiben a Specialized még mindenképpen élen jár, az a hölgyeknek készült kerékpárok. Van külön részleg az országúttól egészen a Dh-ig, ahol a szebbik nem igényeinek megfelelő termékek születnek. A többi nagy gyártó nem, vagy csak alig foglalkozik ezzel a kérdéskörrel, pedig tudjuk, a hölgyek különböző testfelépítése már igényeket támaszt egy kerékpár felé.

A képen látható Myka kifejezetten a nőknek készül, alacsonyabb átlépési magassággal, hogy leszállásnál kényelmesebb legyen, rövidebb stucnival, és egy kicsit rövidebb felső vázcsővel, hogy

Hirdetés