Sebesség Világrekord Bringával Hír

Tóth Géza - Mozgásvilág.hu
2011/05/04
„ Látni akartam milyen a világ kerékpárral 200 km/h-s sebesség felett .”
Hirdetés
211,5 km/h? Te is elérheted. Kellékek: - egy mountain bike (nem tecso gazdaságos) - egy erős kötél - a rendőrség egy radarral, hogy bemérjen - nem kevés öngyilkossági hajlam - egy jó barát, aki vontat - egy ima, hogy jó idő legyen
 
Arany-valódiság tesz
 
Őrültség? A cseh freerider Richard „Gaspi” Gasperotti szerint semmiképp. A Red Bull Rampage és az Adidas Slopestyle 32 éves „veteránja” elhatározta, hogy felállítja a motor által vontatott kerékpár sebességi rekordját . A motoros szerepét a honfitárs Pepa Silar , aki nem mellékesen az egykerekezés sebességi világrekordere (234 km/h) örömmel vállalta.
A kísérletet csupán egyetlen próbaút előzte meg, amely a kötél tartósságát hivatott ellenőrizni. Az 5 méter hosszú vontatókötél egy biztonsági magszakítóval volt ellátva. „ Apám találmánya ” - mondta Gaspi. „ Ha 15 centinél messzebb kerülök a kormánytól, automatikusan leold .” A másik fele Pepe derekára volt kötve, aki ezáltal pontosan érezte, mi történik a háta mögött.
 

 
Az tény, hogy a motor könnyedén kezelni tudja a 200 feletti sebességet. A kérdés az volt, hogy mindezzel hogyan boldogul a mountain bike . Gaspi egy Specialized Demo 7 -et használ Funn cuccokkal, és Fox 200 mm-es telókkal.
Hogy mennyivel kevésbé stabil a bicaj, mint a motor? „ Kb. százszor kevésbé ” - mondta Pepe. Gaspi legnagyobb félelme a kerékagyak rugalmassága volt, mivel azokat nem erre a sebességre tervezték. Attól félt, hogy túlmelegednek és eltörnek, esetleg a féktárcsa meggörbül és a fékpofák közé szorul. Mindkét forgatókönyv drámai bukáshoz vezetett volna. Az esés félelme miatt mindkét rider PSI Hubik kengurubőr overállt viselt. Ilyen sebesség mellet egy esetleges bukásnál 200 métert csúsznak a betonon.
 
Rubena Defender - bírta a strapát
 
Guminak a Defendert választotta Gaspi, amit a Rubenával közösen tervezett. Nem levegővel, hanem egy speciális keverékkel van töltve, ami nem változtatja meg a nyomást az emelkedő hőmérséklet hatására és nem tágul. ( Nemrégiben mi is teszteltük a Rubena montikülsőit - persze csak bőven 200 km/h alatt: klikk ide )
 
A nagy napon mindenki készen állt, a két rider, a rendőr csapat a radarokkal, a hivatalos megfigyelő, és a tv stáb. Mindössze három kísérletet engedélyeztek maguknak, nem akartak megkockáztatni egy esetleges anyagfáradást, de végül az elsővel is beérték. Az egyik radar 205 , a másik 218 km/h -t jelzett, így átlag 211,5 km/h -ban egyeztek meg. Gaspi jobbra számított, titkon azt remélte, hogy átlépi a 250-es határt . A motornak volt a legnagyobb hatása az eredményre. „ Nem húzott eléggé, de mára ennyi elég volt, örülök, hogy mindketten megúsztuk sérülés nélkül. ” - ismerte be a 32 éves rider. Gaspi egyelőre nem gondolkodik a rekord megdöntésén. „ Látni akartam milyen a világ kerékpárral 200 km/h-s sebesség felett .”
 
Lehetett menetszél...
Hirdetés