Menü

2011.05.04.     Hozzászólás 2

Tóth Géza - Mozgásvilág.hu

Sebesség Világrekord Bringával

Látni akartam milyen a világ kerékpárral 200 km/h-s sebesség felett.”

211,5 km/h? Te is elérheted.
Kellékek:

- egy mountain bike (nem tecso gazdaságos)
- egy erős kötél
- a rendőrség egy radarral, hogy bemérjen
- nem kevés öngyilkossági hajlam
- egy jó barát, aki vontat
- egy ima, hogy jó idő legyen

 


Arany-valódiság tesz

 

Őrültség? A cseh freerider Richard „Gaspi” Gasperotti szerint semmiképp. A Red Bull Rampage és az Adidas Slopestyle 32 éves „veteránja” elhatározta, hogy felállítja a motor által vontatott kerékpár sebességi rekordját. A motoros szerepét a honfitárs Pepa Silar, aki nem mellékesen az egykerekezés sebességi világrekordere (234 km/h) örömmel vállalta.

A kísérletet csupán egyetlen próbaút előzte meg, amely a kötél tartósságát hivatott ellenőrizni. Az 5 méter hosszú vontatókötél egy biztonsági magszakítóval volt ellátva. „Apám találmánya” - mondta Gaspi. „Ha 15 centinél messzebb kerülök a kormánytól, automatikusan leold.” A másik fele Pepe derekára volt kötve, aki ezáltal pontosan érezte, mi történik a háta mögött.

 

 

Az tény, hogy a motor könnyedén kezelni tudja a 200 feletti sebességet. A kérdés az volt, hogy mindezzel hogyan boldogul a mountain bike. Gaspi egy Specialized Demo 7-et használ Funn cuccokkal, és Fox 200 mm-es telókkal.

Hogy mennyivel kevésbé stabil a bicaj, mint a motor?Kb. százszor kevésbé” - mondta Pepe. Gaspi legnagyobb félelme a kerékagyak rugalmassága volt, mivel azokat nem erre a sebességre tervezték. Attól félt, hogy túlmelegednek és eltörnek, esetleg a féktárcsa meggörbül és a fékpofák közé szorul. Mindkét forgatókönyv drámai bukáshoz vezetett volna. Az esés félelme miatt mindkét rider PSI Hubik kengurubőr overállt viselt. Ilyen sebesség mellet egy esetleges bukásnál 200 métert csúsznak a betonon.

 


Rubena Defender - bírta a strapát

 

Guminak a Defendert választotta Gaspi, amit a Rubenával közösen tervezett. Nem levegővel, hanem egy speciális keverékkel van töltve, ami nem változtatja meg a nyomást az emelkedő hőmérséklet hatására és nem tágul. (Nemrégiben mi is teszteltük a Rubena montikülsőit - persze csak bőven 200 km/h alatt: klikk ide)

 

A nagy napon mindenki készen állt, a két rider, a rendőr csapat a radarokkal, a hivatalos megfigyelő, és a tv stáb. Mindössze három kísérletet engedélyeztek maguknak, nem akartak megkockáztatni egy esetleges anyagfáradást, de végül az elsővel is beérték. Az egyik radar 205, a másik 218 km/h-t jelzett, így átlag 211,5 km/h-ban egyeztek meg. Gaspi jobbra számított, titkon azt remélte, hogy átlépi a 250-es határt. A motornak volt a legnagyobb hatása az eredményre. „Nem húzott eléggé, de mára ennyi elég volt, örülök, hogy mindketten megúsztuk sérülés nélkül.” - ismerte be a 32 éves rider. Gaspi egyelőre nem gondolkodik a rekord megdöntésén. „Látni akartam milyen a világ kerékpárral 200 km/h-s sebesség felett.”

 


Lehetett menetszél...

Olvass többet a témáról: Rubena

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • fpeter 2011.05.06.   17:56

    fpeter

    "Nem húzott eléggé" - 60km/h felett már elég bizonytalanul ülök a bringán, nem tudok hozzászólni. Ami őrültség, az őrültség...

    válasz erre...

  • Ispi 2011.05.06.   11:16

    Ispi

    Ugye, fix áttétel volt a brinyón?

    válasz erre...