Menü

2012.05.03.     Hozzászólás 8

Sárhányás országúton - Crud RoadRacer mk2 teszt

Találtunk egy olyan sárhányót, ami könnyű, minden lukba belefér (majdnem) és a mai hipiszupi országútikon is -sőt, főleg azokon - good lookin\'


Problémáim a sárvédőkkel úgy általában a macerás felhelyezés/leszerelés (fémpálca méretrevágás, csavarozás féktest mögé és a villákra, beállítás) mellett a súly és az ormótlan megjelenés (ez persze egyéni szocproblémám, sokaknak tetszik az összkép, vagy inkább úgy vannak vele, hogy magasról le..., csak védjen a felfröccsenő szmötyitől).

Őszintén szólva én egy olyan sárhányót szeretnék, amit pillanatok alatt fel/le lehet szerelni és ha éppen nem esik, akkor akár a táskámban is magammal cipelhetem. A Road Racer ezt csak majdnem tudja, viszont számos jelentős tulajdonsága van, ami kiemeli a többi sárhányó közül.

 

Fel/leszerelhetőség
Na, kérem szépen, a szerszámosládát el lehet felejteni! Nemhogy fémpálcát méretrevágni, de még csavarhúzót, vagy villáskulcsot használni sem kell.

 


Az összeszerelés menetéről készült fotókért klikk ide!

 

A Crud RoadRacer mk2-t a villáknál gumigyűrűkkel jó szorosan lehet fixálni, az egyes elemeket egymással műanyag, kézzel is betekerhető csavarokkal passzíthatjuk össze és a féktesteknél, valamint az üléscsőnél alul gyorskötözővel szoríthatjuk. Na, nekem ez utóbbi okozott némi csalódást, mert a gyorskötözők miatt megdőlt az időjárástől függően felteszem/leveszem kényelme. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a mellékelt gyorskötözőket vágás nélkül is ki lehet oldani a zárfejnél lévő pöcök segítségével, viszont a fékek mögé behúzott kötegelők olyan lehetetlen szűk helyre kerültek nálam, hogy lehetetlen volt a pöcökhöz férni, kénytelen voltam vágást alkalmazni. Az üléscsövön lévő, nagyobb kötegelőt simán tudtam oldani, majd újra rögzíteni.

Ami plusz pont, az az, hogy a sárhányó több darabból áll össze, amiket akár variálni is tudok, így enyhe, szemetelő esőben pl. nem kell padlóig felépíteni a védelmet.

A precíz beállítást a pálcákkal tudom igazítani és a pozícionálást a két oldalra ragasztott pici kefék segítik (ezek időtállóságát esetleg meg lehet kérdőjelezni).

 


Az összeszerelés menetéről készült fotókért klikk ide!

 

Tudom ám, hogy létezik olyan sárvédő, amit pikk-pakk lehet feltenni/leszedni, ám ezzel szemben a Road Race-szel a kerék nagy részét befedő, sokkal teljesebb védelmet lehet felépíteni. Lehet mérlegelni, melyik fontosabb.

 

Súly
Őszintén szólva ez nálam egy sárhányó esetében nem szempont, de mivel ez első sorban edzésre és versenyzésre használt országúti kerékpárokra szánt sárvédő, a célközönségnek nem elhanyagolható ez a paraméter. A teljes egészében könnyű műanyagból készült szett összesen 180gramm, ami szerintem baráti, ha cserébe nem leszek a tekerés után ganés.

 

Megjelenés, praktikum
Nagyon szépen rásimul a kerékre, ha jól beállítottuk, akkor szépen összeolvad a kerékpárral (sajnos azonban így is csak sárhányó lesz a sárhányó, a "meztelen" kerekek vagány megjelenését ez is lerontja). Külön dícséret illeti az első váltóhoz eső elemet, ami a váltó védelmében kinyúlik és oldalról is betakarja a kereket.

 


Az összeszerelés menetéről készült fotókért klikk ide!

 

Kényelmes a már fentebb említett elemekre bontás, mert így akár táskában is utaztatható és csak akkor kell felszerelni, ha arra szükség van (a már említett sajátosságok mellett persze). Mivel nem kell méretrevágni, vagyis nincs visszafordíthatalan csonkolás, ezért nem fordulhat elő az, hogy rászabjuk egy bringára és aztán egy másik paripánkra már nem tudjuk felszerelni.

 

 

A forgalmazó szerint tényleg minden országútira felfér. Mivel elég vékony, ezért ezt 99%-ban elhisszük, bár mi tudtunk mutatni egy olyan egyeneskormányos vintage országúti bringát, aminek neonsárga villája túl szűknek bizonyult (nem elképzelhetetlen, hogy egy olyan villába van a 28-as kerék belepasszítva, ahova egyébként nem lenne szabad :).

 

A RoadRacer mk2 a sárhányók között nem számít "kici ócó" terméknek, ezért első sorban nem is a városi közlekedős használatra ajánlom, hanem azoknak az országútisoknak, akik szeretnének egy a versenygépükhöz súlyban, megjelenésben és praktikumban passzoló sárhányót az esős edzésekhez/versenyekhez.

 

 

A tesztelt sárhányót a Reciklitől kaptuk tesztelésre, köszönjük!
Bővebb infó, ár: klikk ide
 

 

Az összeszerelés menetéről készült fotókért klikk ide!

Olvass többet a témáról: teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Lüszi 2012.11.21.   14:38

    Lüszi

    Kicsit elkésve bár, de szerintem is sárvédő. Mert a sártól véd. Ahogy a fényvédő a fénytől véd, a szélvédő a széltől véd, a fejvédő a fejtől véd, a gerincvédő meg a gerinctől véd. A sárhányó a sarat hányja, a hóhányó a havat hányja, az aranyeső meg egy gigantikus metszőolló, ami menyasszonyokat nyirbál. Szerencsére nyirbálás után megfürödhetnek az aratóban.

    válasz erre...

  • Tróger 2012.07.16.   09:03

    Tróger

    Te hol olvastad, hogy méretre kéne vágni? Éppenhogy nem kell, ellentétben a hagyományos fémpálcás kivitelezésűekkel.

    válasz erre...

  • Vas-Utas 2012.07.16.   06:50

    Vas-Utas

    Nem is hallottam még ilyet, hogy méretre vágni egy sárvédőt. Gondolom ez megint egy korunk bóvli szarságainak a védjegye. Ha már a sárvédő kifejezésnél tartunk. Ez sárvédő és nem sárhányó. A sarat a kerék hányja. Ez véd.

    válasz erre...

  • SiMoon 2012.05.09.   07:34

    SiMoon

    Magyar Értelmező Kéziszótár (1992):
    Sárhányó: lásd: Sárvédő
    ;) Nem vitatkozom, csupán nem szeretném, hogy tévedésben élj.

    Egyébként a cikk írója én vagyok és szándékosan használtam mindkét kifejezést.

    MrTrek relevánsan hozzászólt a cikkhez, aminek ellenkezőjét egyébként mi sem állítottuk.

    válasz erre...

  • krecsi 2012.05.08.   23:02

    krecsi

    SiMoon-nak:

    A sárhányó az a kerék. A sárvédő véd meg a felfröccsenő sártól ( a kerékről )

    Egyébként ezt a cikk írója is tudta még a második mondatban utalt is rá : " probémám a sárvédőkkel úgy általában " .... Csak később elfelejtette...

    Egyébként a sárvédő és a sárhányó nem szinonimák.Ennek utána tudsz nézni az általános iskolai magyar nyelv tankönyvedben....

    A fényvédő sem a fényt védi, hanem a fénytől véd, a porvédő sem a port védi, a tűzvédelmi rendszabályokról meg nem is beszélve....remélem, hogy nem a tüzet védik.....:)

    Az,hogy erről beszélgetünk ( nem vitatkozunk ) az meg a mi gyengeségünk , mert mind a hárman tudjuk, hogy miről is szól ez a cikk.

    Nézd meg MrTrek hozzászólását !  Ő tudja leginkább, hogy miről is szól ez a cikk :)

    Mi meg írkáljuk az idétlen kis hozzászólásainkat.

    Azért legyen szép a napunk....

    válasz erre...

  • MrTrek 2012.05.07.   20:20

    MrTrek

    A kepen lathato Trek madone sorozatba nem jo.... Sot azok az orszagutik amik mar a kozepkategoriaba tartoznak vagy magasabba a treknel azokra sem jo, mert nem fer el a villaban sem elol sem hatul...:( Sajnos csak az 1 es sorozataba jo a treknek, de mas markaknal is erdemes odafigyelni, hogy ha nincs sarvedoszem ( vagy nevezzetek ahogy akarjatok ) akkor valoszinu nem fog elferni...

    válasz erre...

  • SiMoon 2012.05.04.   16:24

    SiMoon

    A kerék nem hányja, hanem fröcsköli a sarat. A sárhányó ellenben koncentráltan a fedés végén hányja kifelé a sarat. Sárvédő és sárhányó szinonimák.

    Hasonlóképpen bele lehetne kötni a sárvédő kifejezésbe is, mert mi a fenének védeni a sarat? ;)

    válasz erre...

  • Statler 2012.05.04.   08:04

    Statler

    A sárhányó az maga a kerék. Az hánnya a sarat mindenfelé. A cikk a sárvédőről szól.

    válasz erre...