Menü

2006.06.02.     Hozzászólás 0

Pünkösdi túra (2002)

Kerékpáros Klubunk tagjai május 18-19-20-án túrát szerveztek Fadd-Dombori célállomással, melyen 21 fő vett részt. Szombaton reggel fél hétkor gyülekeztünk a Víziorgona utcai klubunk előtt. Csomagjaink elrendezése után szálltunk nyeregbe és elindultunk a vasútállomás felé. A vasútállomáson csatlakoztak hozzánk Budapest déli részén, illetve a belvárosban lakó társaink. Így 8:00-kor induló vonathoz a csapatunk együtt volt. Budapest Déli pályaudvar és Simontornya közötti utat kerékpárunkkal együtt utazva vonaton tettük meg.

Nem egészen másfél órás utazás után 9:27-kor érkeztünk meg Simontornyára. Rövid városnézés és a vár megtekintése következett. A vármúzeumban a tárlatvezető segítségével megismerhettük a vár történetét és a környék múltját. Ezután Cece felé folytattuk utunkat, itt rövid időre megálltunk, hogy hiányos élelmiszerkészletünket feltöltsük (kenyeret vettünk). Tovább kerekezve Vajta - Nagydorogig 29 km-t tettünk meg. Árnyas fák alatt az ABC áruház mellett ebédeltünk, hogy pótoljuk energiánkat. Majd utunkat folytatva a 63-as főútról a katalinpusztai elágazásnál balra kanyarodtunk egy alsóbbrendű útra. Csapó-park - Felsőtengeric - Szőlőhegy érintésével tettük meg a dombokkal tarkított útszakaszon az újabb 24 km-es távot.
A 6-os számú főutat elérve jobbra kanyarodtunk, hogy 8 km megtétele után Tolnára érkezzünk. Rövid pihenő után Fadd érintésével érkeztünk meg a Duna holtágánál lévő üdülő övezetbe, Domboriba. Ezen a 14 km-es szakaszon erős szél nehezítette a haladást. Napsütésben, kissé szeles időben, koradélután érkeztünk meg szálláshelyünkre. A szobakiosztás és étkezés után ki kerékpárral, ki gyalogszerrel fedezte fel a környéket. Este a kisteremben társasjáték, beszélgetés és tapasztalatcsere volt a program.
Vasárnap reggel kilenc órakor pattantunk nyeregbe, hogy a Gemenci erdőbe tegyünk kirándulást. Alig 30 km-es kerekezés után Fadd - Tolna - Szekszárd érintésével Bárányfokra. A vadászati múzeum megtekintése után az erdei vasúttal utaztunk a vadregényes Nemzeti Parkban. Útközben megcsodálhattuk a vadregényes tájat vad etetőkkel, a dunaparti tájjal és a holtág melletti pihenő parkkal. A pihenőparknál sétálhattunk is, mert a vonat fél órát állt. Közel háromórás vasúti kirándulás után érkeztünk vissza Bárányfokra, ahol az állomás melletti étteremben megebédeltünk. A verőfényes napsütésben a kirándulóközpont parkjában sziesztáztunk, pihentünk, erőt gyűjtve az újabb 30 km megtételéhez. Visszafelé Szekszárd városában tekeregtünk egy keveset, ahol egy cukrászdában süteményt és fagyit fogyasztottunk. Késő délután érkeztünk Domboriba, a szálláshelyünkre.
Hétfőn fél tíz körül indultunk, hogy a tízórás kompot Fajsznál elérjük. Dombori - Fajsz - Kalocsa - Dunapataj - Harta útvonalon 45 km megtétele után tartottunk hosszabb pihenőt, ebédeltünk, erőt gyűjtöttünk. Útközben Kalocsán rövid kerékpáros városnézésen ismerkedtünk a nevezetességekkel, a várossal. A hartai ebéd után folytattuk utunkat Dunatetétlen - Jánospuszta - Szabadszállás útvonalon újabb 30 km-t tettünk meg. Szabadszálláson a városnézésre bőven volt időnk, mivel a vonatunk 16:09-kor jött az állomásra. A szerelvényen a lefoglalt (megrendelt) kerékpárszállító kocsi megvolt, így kerékpárjainkkal együtt kényelmesen utazhattunk. Nem egészen másfél órás vonatút után 17:23-kor érkeztünk meg Budapest Keleti pályaudvarra, ahonnan kétkeréken folytattuk utunkat a kiindulási pontra, Békásmegyerre.
A háromnapos túrán a résztvevők kellemes, napsütéses időben 238 km-t tettek meg kerékpárjukon, sok szépet láttak és kellemes élményekkel gazdagodva tértek haza.
Forrás: goliatka.fw.hu

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.