Menü

2010.08.18.     Hozzászólás 0

Országúton 2011-ben

MERIDA Road PROGRAM 2011: A lényeg és az újdonságok

Reacto Team 2011

MERIDA REACTO
Csúcskategóriás versenygép

Előző csúcsmodellünk, a MERIDA SCULTURA EVO az időtlen, klasszikus tervezésű karbon versenybringák képviselője volt, lenyűgöző súlyadatokkal. Az új REACTO egyesíti magában a legmodernebb gyártástechnológiákat, hasonlóan kiváló merevség/súly mutatókkal rendelkezik, de mindehhez különleges, agresszív, aerodinamikus design társul. A mottó: Agresszív „Ferrari-stílus” a legömbölyített „Porsche-design” helyett!

 

Miben más a Reacto:
- Aerodinamikus tervezés, hasonlóan a MERIDA TIME WARP időfutambringához
- Elegáns, integrált fejcső, ultrakönnyű* teljes-karbon villával, 1,5 colos csapágyakkal
- Vázon belüli bowden-elvezetés, mindenhol
- Integrált nyeregcső, egyedi nyeregmagasság állítási lehetőséggel. Az aero-nyeregcső változtatható nyereg befogással (0-15 mm) és BIO FLAX rezgéselnyelő karbonszálakból készül
- Az egyik legkönnyebb semi-aero váz a piacon: 56-os méretben 1000 gramm alatt marad a belső bowdenelvezetés és a széles csövek ellenére. A vázszett, villával, kormánycsapággyal 1,4 kg alatt
- Klasszikus versenygeometria, 6 vázméret, progresszívan változó geometriákkal (hasonlóan a 2010-es SCULTURA EVO-hoz)
- BB30 és BSA standard középrésszel is elérhető
- Kiváló merevségi mutatók, nagyon precízen irányítható, és nagyon jó a hajtáshatékonyság: Fejcsőnél 100 Nm/°, középrésznél 56 N/mm – a német Tour Magazin hitelesített mérése alapján
- DI-2 verzió az elektromos vezetékeknek és az akkumulátor bal támvillán való elhelyezésének megfelelően kialakítva

*Full-carbon villa rekord kis tömeg versenyzésre kihegyezve: integrált villanyakkal mindössze 325 gr 225mm villanyak esetén, kiváló komfortadattal rendelkezik (74 N/mm)

Reacto 909 2011

Alkalmazott karbon technológiák:
- DOUBLE CHAMBER a villaszárakban és az alsócsőben
- STRUCTURE ELEMENT vázépítés
- UHM/HM szálanyagok a Toray és a Toho cégektől, BIO FLAX szálak az ülőcsőben és a nyeregcsőben a magas frekvenciájú rezgések csillapítására
- Nano-megerősített mátrix, hogy ellenállóbb legyen a külső erőhatásokkal szemben, nagyobb törésállóság
- Teljesen karbon villa melyben a karbonszálak nem törnek meg a karbon papucsoktól kezdve a vállon át a villanyakig

 

Reacto 907 2011

Modellek: Választható REACTO felszereltség: FSABB30/Ultegra (REACTO 907), SRAM Force (REACTO Team) és Dura Ace (REACTO 909); DI-2 verzió megfelelő kábelelvezetéssel (REACTO 909-E).

 

MERIDA CYCLOCROSS CARBON
A 2009-es Eurobike tanulmány-modellje 2011-re szériagép

 

Cyclocross Carbon Team 2011

A 2009-es Eurobike-on még csak tanulmányként létezett az új Cyclo Cross-koncepciónk. Egy évvel később ez a kerékpár már sorozatgyártásba kerül, gyakorlatilag kompromisszumok nélkül!
 
A fejlesztés céljai:
- Vibrációmentes fékhatás elöl
- Maximális precizitás irányításkor, a megcsúszás lehetőségének csökkentése a keréknyomokban vagy a laza talajon
- Optimalis pozíció, ha vállra kell kapni a bringát (részletek lejjebb)
- Praktikus kábel-elvezetés, minimális karbantartási igénnyel: folyamatos bowdenházak, könnyedén fel és felvehető a vállra 
- Kényelmes villa és hátsó traktus köszönhetően a FlexStay tám- és láncvilláknak, a változó vastagságú ülőcsőnek, ami 38 mm-ről 31,8-ra szűkül (felül), 27,2 milliméteres nyeregcsővel
- BB30 szabvány szerinti középrész a kimagasló merevségért

 

Cyclocross 4D 2011

A legtöbb bringás szenved az ominózus fék-vibrációtól. Ennek megelőzésére a Cyclocross bringánk fejcsővét elképesztően merevvé tettük a felső bowdentartó szem és a villa fékkonzoljai között – 1,5 colosra kiszélesedő villanyakkal, optimalizált karbon struktúrával. Ugyanakkor, a fékkonzolok és a villaszárak végei közötti terület annyira rugalmas, amennyire csak lehet, optimális csillapítást biztosítva.

Hogy megkönnyítsük a krosszosok dolgát azokon a szakaszokon, ahol vállra kell kapni a bringát, a Cyclocross vázunkat hihetetlenül sima és enyhén hajlított felsőcsővel építettük. Legfigyelemreméltóbb pontja a cső alsó felén vezetett bowdencsatorna, melyben az összes kábel helyet kapott, és a borításnak köszönhetően nagyon egyszerű a vállra vétel.

Ez a borítás könnyedén eltávolítható a gyors karbantarthatóság kedvéért. Szilikon bevonata pedig garantálja a kényelmes fogást, ugyanakkor a gyors váltást vállból kézbe, amikor a cipelés után bringára kell pattanni.

Az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Szövetség) által engedélyezett tárcsafék használat cyclocross versenyeken (2010 július) túl későn jött a 2011-es palettánk tervezéséhez. 2012-re fogunk kínálni tárcsafékes verziót, de ehhez a teljes hátsó traktust át kell tervezni a bringán (135 mm-es agyak, mechanikai-tesztek…)

 

Cyclocross Carbon 907 2011

Modellek: Választható CYCLOCROSS felszereltség: SRAM Force szingós kerékszettel (CYCLOCROSS CARBON TEAM) és Ultegra/FSA peremes kerékszettel (CYCLOCROSS CARBON 907). Természetesen vázszettként is elérhető. Szeptember közepétől kapható.

 

TIME-WARP
A triatlon és időfutam gépünk most az UCI szerint is legális!

 

Time Warp Team 2011

2009 nyarán a Time Warp időfutam kerékpárunk néhány héttel megjelenése után szabálytalannak bizonyult a nemzetközi szövetség által jegyzett időfutamversenyeken, az UCI által frissen bevezetett 3:1 szabály miatt.

 

Time Warp 8 2011

Köszönhetően a tám- és láncvillák teljes áttervezésének, most minden csőátmérő, és a kormány is tökéletesen megfelel az UCI szabályainak. A jelenlegi Time-Warp modell tökéletes kombinációja egy időfutam és egy triatlon kerékpárnak, kompromisszumok nélkül.

 

RACE & RIDE ALUMÍNIUM ROAD Szériák
Két modellcsalád különböző célcsoportoknak!

 

Race Lite 905 Com 2011

Végül, de nem utolsósorban még inkább differenciáltuk a verseny orientált (Race) és a kényelmesebb vonalat képviselő (Ride) geometriát az alumínium szektorban.

 

Ride Lite 94 30 2011

A vázanyagtól  függetlenül a Merida szabványosította az országúti kerékpárok méreteit, melyhez a Scultura Evo szériát vettük alapul. Ugyanakkor nagyobb különbségek vannak az aktuális RACE és RIDE modellcsaládok között, például kerékméretben (Ride: 25 mm), nyeregcső-átmérőben (Ride: 27,2 mm a nagyobb kényelemért), a kormány típusában (Ride: Compact kormány rövidebb hajlítással és kisebb eséssel), valamint a nyereg konfigurációkban. Továbbá a RIDE modellek magasabb, ezáltal kényelmesebb üléspozíciót adnak a hosszabb homlokcsőnek köszönhetően, valamint kicsit hosszabb láncvillával készülnek, s kevésbé agresszív irányíthatósági tulajdonságokkal rendelkeznek. Hogy még jobban elkülönüljön a két kategória, másféle csövekből, más festéssel készülnek a RACE és RIDE széria kerékpárjai.

 

Ride Lite Juliet 94 Com 2011

Még több infó a bringákról: Klikk ide!

Olvass többet a témáról: merida 2011

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.