Négycsillagos bringázás a balcsinál Hír

Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu
2011/06/20
Bringázni bármilyen bringával és bárhol lehet, de az élményt - némi extrával - tovább lehet fokozni.
Eddigi túráink során sem volt okunk panaszra a szállásunkat illetően, ezúttal viszont olyan helyre kaptunk meghívást, ami magasra emelte a mércét. A hévízi Hotel Europa Fit**** wellness-szállodában luxuskörülmények fogadtak, meg egy üveg welcome-bor, de " előbb a munka, aztán az élvezet " jelszóval nem estünk egyből neki.

81632-0001.jpg Ez jó lesz, itt megszállunk, van bringakölcsönző...
Ha nem kifejezetten kerékpározni jöttünk volna ide, akkor is könnyen kedvet kaphattunk volna hozzá, mert a hotel bejárata mellett közvetlenül az arcunkba virít a sok-sok kölcsönzésre váró Merida bringa (Felnőtt és gyermek trekking kerékpárok, némelyik gyereküléssel és utánfutóval felszerelve). Ez a megoldás sokkal jobban tetszik (és feltehetőleg hatásosabb is) annál, mint amikor csak mutatóba tesznek ki egy kétkerekűt, vagy - ami még rosszabb - csak a recepción elhelyezett prospektusból értesülnék a lehetőségről.

A bérlésen túl kérhetünk segítséget a környék túraútvonalaihoz , de túravezetőt is kérhetünk magunk mellé. Első nap egy térkép segítségével vágtunk neki a Balaton észak-nyugati tájainak felfedezéséhez, így született meg a rövidebb Családi bringázás Szigligetre és a hosszabb, emelkedősebb Balatoni hullámvasút túránk. A két túraútvonal részben fedi egymást, így akár menet közben is el lehet dönteni, hogy bevállaljuk-e az emelkedőket, vagy maradunk a kényelmes andalgásnál.
Hévízről, Keszthelyen át jutunk el Szigligetre. Szigliget legfőbb jellegzetessége a falu fölé emelkedő várhegy és a vár. Itt található még a Lengyel-kúria , az Eszterházy kastély (jelenleg Alkotóház) és védett parkja.

81632-003.jpg Keszthelyen jártunkkor a Festetics-kastély kihagyhatatlan...

A hosszabb túra innen egy kellemes emelkedőbe alakul át, de motiválóan hatnak az út szélére kihelyezett borkóstolást ajánló táblák , amit itt, a Badacsonyi Borvidéken nem szabad kihagyni... izé, persze bringázni csak józanul, úgyhogy csakis elvitelre, vagy ízlelés után kiköpve szabad kérni.
Az emelkedő vége felé Hegymagas településen a szorosan egymás mellett lévő italbolt és élelmiszerbolt között vaciláltunk, végül ez utóbbiban oltottuk szomjunkat (de tényleg). Külön öröm volt, így június elején az út menti meggyfák sora, finom, érett gyümölcsökkel. Tovább tekerve a Meridákat , Tapolcára érkeztünk. Ha van kedvünk/időnk, a kereket lecserélhetjük lapátokra a Közép-Európában egyedülálló látványosságban a Tavasbarlang ban.

81632-004.jpg A kép nem adja vissza igazán, ezt látni kell (persze a fotós sem túl profi)

Az egyik legkirályabb hely a Lesencetomaj után következett, ahol egy pici kapaszkodás és egy balos hajtűkanyar után, belátható volt a Balaton, Szigliget és a Badacsony is. Ha másért nem, már ezért a panorámáért érdemes ezt az utat választani. Amúgy Lesencetomaj - ami az ősi Tomaj nemzetség családi fészke volt egykoron - tipikusan olyan település, ahova az ember nyugdíjas korában szívesen költözne... de hát  hol vagyunk még a nyugdíjtól, gyerünk tovább.
A különösen szép épületekkel díszelgő Várvölgyet elhagyva megkezdtük ereszkedésünket Keszthely felé, majd onnan hévízi szállásunkhoz .

Bár már farkas éhesek voltunk, gondoltuk még jobban megéheztetjük magunkat a wellness-részlegen . Pancsolás a jakuzziban, a vízmasszázsban, szaunázás, jégverem, csak az ilyenkor szokásos dőzsölés. A bőséges svédasztalos vacsoránál kulturált magyar módjára (szinte) mindenből és  csak "íppeg kóstolónyit" fogyasztottunk, aminek eredményeképp az esti városnézésből nem maradt semmi, megmoccanni alig bírtunk.

81632-005.jpg Magyarországon is vannak ilyen eldugott utak???

Másnap igénybe vettük Yanko (alias Jankovics Ferenc ) túravezető szolgálatait. Biztos ezerszer járta már meg a kis-Balaton környéki utakat, de lelkesedése töretlennek tűnt. Szívén viseli mind a környék, mind a kerékpározás sorsát. Az ő nevéhez fűződnek a térségben kerékpározásra kijelölt túrautak és számos kerékpárkölcsönző is. Vezetésével (egy rögtönzött szupermodellkedés után) olyan eldugott utakon tekertünk, ami minden kerékpáros álmaiban többször visszatér: hosszú, keskeny aszfaltút, gyakorlatilag semmi autóforgalom és szép táj végig. A Zala folyó mentén eljutottunk a kis-Balatonig , majd visszafelé még betértünk a FlyBalaton szellemreptérbe . Kívülről egyszerűen egy elhagyatott laktanyának tűnik, aztán belülről még inkább... ám ahogy haladunk, egyszer csak a semmiből egy XXI. századi kis repülőtér fogad minket, ahol egy lelket nem lehet látni. Érdekes jelenség... A túráról bővebb infót itt találsz!

81632-flybalaton.jpg Egyik oldalról ilyen, másikról pedig egy XXI. századi reptér...

Mit is mondhatnék... A kerékpározás fain dolog, nem kérdés. Egy négy csillagos wellness hotelben pihenni szintén a kellemes dolgok csoportjába tartozik. A kettőt vegyíteni, meg hát maga a csúcs.
Az ugyan nem kérdéses, hogy egy átlagos kerékpártúra költségeit megdobja a magasabb minőségű szállás, ám mégis... a kényelemért, a hosszú túrák utáni felfrissülési lehetőségekért időnként egy bringásnak is érdemes luxus-övezte kerékpártúrát csapnia.