Nagy Gumik - Nagy Élvezetek (Teszt) Hír

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc
2011/07/13
Főszerepben: Rubena Scylla és Kratos.
Hirdetés

Egyre nagyobb teret hódítanak végre itthon is a 29”-os kerekű paripák, és velük együtt a kiegészítők és alkatrészek kínálata is… Szélesebb a választék, így lassan eljutunk addig, hogy hasonlóan egy 26-os kerék esetéhez, már ízlésünknek megfelelő választhatunk villát, felnit vagy jelen esetben külsőt.

Közel egy hónapja már, hogy két, az északi szomszédainknál gyártott „traktor” gumit kaptunk tesztre… Nagy kerék – nagy élvezet, tartaná a mondás, ha lenne ilyen, de azért utána jártunk tesztalanyaink mit nyújtanak… Főszerepekben Rubena Scylla és Kratos.

 

81697-kratos002.JPG
81697-kratos002.JPG

Kratos

 


Első benyomások
Mindkét külső kevláros változatú, ami egy ekkora guminál szinte kötelező is. Mintázatuk nagyon hasonlít egymásra,  minimális elrendezési különbség van. A legnagyobb eltérést a bütykök magassága jelenti, illetve tapogatás után az oldalfalak vastagságának különbsége. "Mayer-factora" mindkét cuccnak jó, azaz megjelenésük tetszetős. Szép nagy, fehér Rubena feliratok, illetve a jellegzetes orrszarvús logó villan felénk a nagy, érdekesen, finoman bordázott oldalfelületekről. Erősen íves profilúak, ami nekem úgy tűnik, vizuálisan csökkenti a méretet. Meg is kellett mérnem őket, tényleg 2,25”-osak-e.

 

81697-scylla001.jpg
81697-scylla001.jpg

Scylla

 

Az általános megvizsgálgatás után hamar felkerültek a lóra a gumik, úgyhogy nem maradt más, mint tekerni velük jó pár kilométert, és kóstolgatni Őket.

 

Rubena Scylla
29×2,25” (57-622) méret, 540gramm/darab, kevláros kivitel

Könnyed megjelenésével tagadhatatlanul versenyre termett darab. Minimál mintázat és erőteljesen íves keresztmetszet mellett a lehelet vékony, már-már átlátszó oldalfal miatt könnyű súly jellemzi.

Kicsit ódzkodva indultam vele köves ösvényeknek, de szerencsére összetételének köszönhetően egész jól tartja az utat.  Persze az alacsony mintának meg vannak a korlátai, és nagyobb sebességnél illetve gyökereken már dolgozni kell vele, mert nem minden helyzetben tapad ott és úgy, ahogy szeretnénk.

 

81697-scylla002.JPG
81697-scylla002.JPG

Scylla

 

Sárban nem sok mindent lehet tenni, mert az apró minták nem tudnak kellően megkapaszkodni a híg löttyben, de így legalább nem is ragad rá a gumira.

81697-scylla.jpg
81697-scylla.jpg

 

Rubena Kratos
29×2,25” (57-622) méret, 660gramm/darab, kevláros kivitel

A hatalmas bütyköket látva elsőre a 26-os kerekekből berögződött „downhiller” jelző ugrik be, de a 29”-os méretnek köszönhetően hatalmas meglepetés ér minket rögtön az indulás után. Hiába a méretes bütykök, aszfalton neki kezdve sem kezdi erősen masszírozni az ülésen keresztül a hátsónk, mint ahogy azt várnánk.

Az íves keresztmetszetének köszönhetően a futófelület nem túl szélesen érintkezik menetközben az úttal, így nem igényel nagyobb erőt a gördítése. A profilnak hála kanyarokban döntögetés közben sem változik meg észrevehető mértékben a kapaszkodó teljesítménye, így nyugodtan megereszthetjük a lovat.

 

81697-kratos001.JPG
81697-kratos001.JPG

Kratos

 

Oldalfala vaskosabb, mint testvéréé, de így sem egy ólomsúlyú harcos, viszont sokkal több „hibázást” enged meg nekünk egy-egy köves-gyökeres ösvényen. Épp úgy jól teljesített a Mátra rögös és gyökeres ösvényein, mint a gödöllői dombság mély homokos útjain. A vastagabb oldalfalak, és az amúgy is nagyobb nyomásra felfújt ballonos gumik jól ellenálltak a felütéseknek, pedig egy nyálcsorgatós ereszd-el-a-hajam menetben sikerült benéznem egy igencsak mély, úgy 30-40cm-es vízmosást, mely keresztben húzódott a nyomvonalnak. A nagy tempó és a késői észlelés miatt már csak a ló elejét tudtam kiemelni, a hátulja a rajta nehezedő közel 100kilós súlyommal becsapódott a sziklás falának… eredmény? Hál’istennek csak a felni bánta cseppet, defektnek nyoma sincs, úgy hogy miután minden testrészem visszahelyeztem a rendeltetési helyére, gurulhattunk is tovább.

81697-kratos.jpg
81697-kratos.jpg

 

Összességében
Két nagyon jó felhasználású gumihoz volt szerencsénk. Ha valaki inkább súlymániás és emiatt hajlandó egy kis kompromisszumot kötni a felhasználásban, akkor válassza a Scylla-t, míg ha valaki inkább „játszani” szeretne a nagykerekű vasparipájával, és nem bánja, hogy egy sport-külsőhöz képest akár fél kilóval is nehezíti kedvencét, akkor az Ő választása a Kratos.

Fogyasztói árak: 7.700,-tól 9.200,- Ft-ig, kiviteltől függően (a "sima" Top Design kivitel a legolcsóbb, a két komponenses Grey Line gumi Tubeless Supra rendszerrel a legdrágább).

 

Bövebb infók, forgalmazók: Klikk ide!

Hirdetés