Menü

2011.05.20.     Hozzászólás 47

Baki Ádám

Margit-híd: a kihagyott ziccer

Mindent sikerült elkövetni annak érdekében, hogy az embereknek eszük ágába se jusson kerékpárral átmenni a hídon

A Margit-híd felújítása jóval többről szólt, mint az elrozsdásodott szerkezetek cseréje: fontos szerepe volt, illetve lehetett volna a városkép rehabilitációjában és a közlekedés megreformálásában. Ennek egyik lényeges eleme a kerékpáros infrastruktúra kialakítása, ami egyébként az EU-támogatás feltétele is volt. A végeredmény azonban egy évtizedekre bebetonozott gócpont lett.
 
Nem szeretném azzal kezdeni, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése miért fontos egy európai nagyváros életében, és hogy milyen előnyökkel jár a város számára, ha minél többen közlekednek kerékpárral. Európa nyugati és északi városaiban a biciklis közlekedés részarányának növelése olyan axióma, ami nem szorul magyarázatra, és pozitív hatásait bárki felfedezheti, aki ellátogat egy fejlett kerékpáros kultúrával megáldott városba.


 
Ez a cikk inkább arról szól, hogy Budapesten miért nem élünk még azokkal a lehetőségekkel sem, amelyek önmagukat kínálják fel.


 
Látogassunk el például Londonba, ahol az elmúlt éveket a bringás boom határozta meg. Ott sokkal inkább a városvezetés tudatos politikája viszi előre az ügyet, ellentétben Budapesttel, ahol a civil mozgalom és a mögötte álló szakmai háttér nélkül aligha történne érdemi előrelépés. Londonban sorra alakítják ki a kerékpársávokat, már gyorsforgalmi útvonalakat is építettek kerékpárosok számára, és mégis: a kerékpározás fejlesztésére fordítható pénz nagy részét nem is ezekre költik, hanem a tudatformálásra és a promócióra. Tudják, hogy milyen előnyökkel jár a kerékpárral járók részarányának növelése, mint ahogy azt is, hogy sokkal nagyobb szükség van bátorításra és informálásra, mint sárga csíkokra. A Londoni Közlekedési Vállalat külön webhelyet is üzemeltet, amelyen minden fontos tudnivaló megtalálható a városi kerékpározásról. Nálunk ezek is közösségi oldalakon, önszorgalomból írt vagy fordított cikkek formájában érhetők el.


 
Budapesten a gyakorlati tapasztalatok alapján a városvezetésnek inkább egyfajta kötelezően letudandó penzum a kerékpáros infrastruktúra kérdése, melynek csak a statisztikai megléte fontos, a használhatósága már korántsem, azt pedig végképp nem gondolják komolyan vezetőink, hogy feladataik közé tartozna az emberek rászoktatása a kerékpározásra.
 
Budapesten a Margit-híd felújítása hozott egy olyan lehetőséget, melyet egy londoni típusú vezetés nem szalasztott volna el. A város egyik legfontosabb útvonala lett elvágva, ami sokak számára már nem tette ésszerűvé az autózást. Akik eddig autóval jártak, azok közül sokan kipróbálták volna a kerékpárt a mindennapi közlekedésre. Azt pedig a statisztikákból tudjuk, hogy aki egyszer elkezd kerékpárral közlekedni, az annyira rákap, hogy jó eséllyel vissza sem ül az autójába.


 
A Margit-híd felújításának kezdetével mindent sikerült elkövetni annak érdekében, hogy az embereknek eszük ágába se jusson kerékpárral átmenni a hídon, és még az is elkerülje, aki már hosszabb ideje kerékpározik.
 
A lezárás első napjaiban teljes volt a fejetlenség és az információhiány. A lezárt (csak buszok és az első napokban taxik számára nyitott) út első szakaszára kifejezetten engedélyezték a behajtást kerékpárral, de a bicikliseket a biztonsági őrök a járdára terelték arra hivatkozva, hogy a 10 km/h sebességkorlátozással közlekedő járművek között kerékpározni veszélyes. Amikor kiderült, hogy a KRESZ szerint a bringások áthajthatnának a hídon, rendőrt vezényeltek ki a hídfőkhöz, mert ő felülbírálhatja a táblát. A 90-es évek „kerékpárút-építési” technikáját idézve időközben gyalogkerékpárút tábla is kikerült a híd járdájára, ami már kötelezővé teszi az ott haladást. Néhány nap alatt bebizonyosodott azonban, hogy a gyalogos és kerékpáros forgalomra akkora az igény, amit a járda nem visel el. Egy jelentéktelen elsodrásos baleset után – amelyről azóta sem derült ki, hogy okozója kerékpáros vagy robogós volt-e – a rendőrség megtiltotta a kerékpározást a járdán. Megindult a másfél évig tartó küzdelem, a kerékpárosok közt is éles viták zajlottak arról, hogy áttekerjenek vagy leszálljanak és tolják-e a 610 méteres útszakaszon. A rendőrök mindenesetre büntettek, a bringások és gyalogosok közt pedig sok volt a konfliktus.


 
A felújítás másfél éve során a kivitelező egy szöget nem vert be annak érdekében, hogy ezeket a konfliktusokat csökkentse. Egy olyan felújításnál, ahol költséget nem kímélve van lehetőség háromszor átépíteni egy dupla villamosvágányt felsővezetékkel együtt, feltehetően nem megoldhatatlan mérnöki feladat egy keskeny szakasz elkülönítése a kerékpárosok számára. Rengetegen használták volna, sokakat ösztönzött volna arra, hogy rendszeresen kerékpárral közlekedjenek (és akkor talán ma kevesebb autó állna a hídon a dugóban). Különösen annak fényében szomorú ez, hogy a híd felújítására 2,3 milliárd forintot a fővárosi kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzből vettek el, holott nyoma sincs olyan kerékpáros fejlesztéseknek a hídon és környékén, amelyek ennek az összegnek akárcsak a töredékét felemészetnék.


 
Az útpályát átadták, a Margit-híd körüli csatáknak azonban még nincs vége. A városvezetés, ragaszkodva az elmúlt 20 év politikájához, csak a járdán volt hajlandó elképzelni a megújult híd kerékpárútját. A járdák még nem készültek el, de szélességüket látva borítékolható, hogy a gyalogosok és kerékpárosok közötti konfliktus 30 évre be lett betonozva. Főként a keskenyebb déli oldal problémás, ahol az Nemzeti Közlekedési Hatóság a balesetveszélyre hivatkozva már le is húzta a kerékpárutat a járdáról, ami viszont ellehetetlenítette volna a szabályos áthajtást Budáról Pestre, valamint az EU-s támogatási szerződésnek is feltétele a kétoldali kerékpárút. (Arról nem is beszélve, hogy a járdáról nem terveztek lehajtót az útra.) Hogy mégse legyen kötelező a gyalogosok közötti szlalomgyakorlat, a Városháza a – már a kivitelezés lezárta után hozott – döntése szerint az úttesten is lehet majd kerékpározni. A már kész úttest viszont túl keskeny, kerékpársáv nem jelölhető ki, csak szimbolikus piktogramokat tudnak felfesteni. Dugóban a kerékpáros nem fér majd el az autók mellett, gyérebb forgalomnál pedig az autósoknak jelent bosszúságot és extra balesetveszélyt a bringások előzése. Előáll tehát az az abszurd helyzet, hogy (a jelenlegi tervek szerint) a két irányban összesen 5 kerékpáros útvonal lesz (kétirányú kerékpárút az északi járdán, egyirányú kerékpárút a déli járdán, kerékpáros nyom az úttesten), de egyik sem lesz alkalmas a konfliktus- és akadálymentes közlekedésre. Miközben elegendő lett volna egy-egy szakszerűen megtervezett kerékpársáv mindkét oldalon az úttesten, ahogy azt a Kerékpárosklub eredetileg javasolta.


 
A Margit-híd mind a felújítás, mind a végeredmény tekintetében mementója lesz annak, ahogy a városvezetés a kerékpározáshoz viszonyul. A nemtörődömség, a szakmai dilettantizmus és a hiedelmeken alapuló döntéshozatal képviselője lesz generációk számára. Lehetett volna egy gyönyörű hídunk, amelyen tényleg európai színvonalú a közlekedés. Lehetett volna sok új bringás közlekedő, csökkenthettük volna a belvárosi autóhasználatot. A valóság azonban sajnos az, hogy a hídat továbbra is gyorsforgalmi útnak tekintik az autóvezetők (ehhez nagyban hozzájárul a belvárosi körülmények között teljesen felesleges, érthetetlenül magas szegély és a korlát, ami csatornaszerűvé teszi az utat), a megvalósuló kerékpáros infrastruktúra pedig generálni fogja a konfliktusokat, inkább akadályozva, mint segítve az áthaladást. Nem is beszélve arról, hogy ha a hídon a járdára tereljük a bringásokat, és a kerékpárút a – kerékpárúttal természetesen nem rendelkező – körúti járdába torkollik, ráadásul akár a közúti forgalommal ellentétes irányban, akkor nehezen várhatjuk el, hogy a kerékpárosok ne a járdán közlekedjenek tovább...
 
Írta: Baki Ádám

 

Olvass többet a témáról: Margit híd kerékpárút

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • betyár 2011.05.30.   15:47

    betyár

    Megvan a megoldás: tekerjünk a síneken, a villamosok után!

    válasz erre...

  • Margit-hídi csata 2011.05.30.   15:35

    Margit-hídi csata

    Nagyon jó ez a cikk; nem lehetett könnyű ilyen higgadtan összefoglalni ezt a felháborító témát. Köszönjük!

    válasz erre...

  • az Ármin 2011.05.25.   13:48

    az Ármin

    Megy a szájkarate ezerrel, de miért is? Mert nem figyelünk oda a másikra, és nem tudunk álázattal lenni mások iránt. Én, ha autóban ülök nem akarok elütni minden gyalogost, ha zebrán gyalogolok nem huzom a belem ( legyen minél hosszabb az a kocsisor ), ha bringázom nem mászok fel az éppen előttem gyalogló hátára, nem hajtok rá az előttem épp bambuló  -hülyegyerekre meg a zannyára -,ennyi és kész. Ja a híd,bringaút nélkül, na azokat aszalnám lámpavason! Megérdemelnék. 

    válasz erre...

  • borisz 2011.05.24.   18:41

    borisz
  • r0b 2011.05.24.   13:36

    r0b

    Annak, hogy a tervezők nem figyelnek oda semmire, ez lett a vége. Nincs elég hely. De sajnos ha lenne hely, akkor előbb lenne parkoló a hídon, mint egy rendes bringaút. Néha nem is értem, hogy hogyan lehetünk része Európának :s

    válasz erre...

  • whatislove 2011.05.23.   16:09

    whatislove

    Valaki tervezett egy futurisztikus gyalogos hidat ide Budapestre:

    http://ingatlan.net/magazin/2011/01/tobbszintes-gyalogoshid-epulhet-budapesten/

    s ha már többszintes, egyik szint lehetne szeparált kerékpáros "sáv" Laughing

    válasz erre...

  • whatislove 2011.05.23.   16:04

    whatislove
  • Zsolt 2011.05.23.   15:45

    Zsolt

    Csak egy otlet, de pl. Sydneyben a Harbour bridgen az egyik oldal (az operahaz feloli) a gyalogosoke a masik csak a bicikliseke.

    Az mondjuk igaz, hogy Bp-en pont a deli oldal lenne alkalmasabb csak bicikliknek de onnan van szebb kilatas a varos fele is, szoval ez talan nem jo otlet, meg mar keso is.

    esetleg meg a korlaton kivul ravarazsolhattak volna egy konnyuszerkezetes utat a bicikliseknek (bar az meg a latvanyt tenne tonkre).

    válasz erre...

  • kakukk 2011.05.23.   12:33

    kakukk

    Szerintem egy szóval sem írtam olyat, hogy a szabályokat betartó kerékpárosokkal valami gondom lenne!

    Ahhoz semmi közöm, hogy valamelyik kerékpárosnak milyen konfliktusa van az úttesten! Azt rendezze le azzal, akivel a konfliktusa támadt!

    Ha a járdán szabálytalankodva velem támad konfliktusa, majd lerendezem vele én!

    Laughing

    válasz erre...

  • Psszt 2011.05.23.   12:24

    Psszt

    ugyanannyit ülök autóban kb., mint amennyit bringázom, távolságtól és időtől teszem függővé, de igyekszem a bringát választani, mert frissebbnek érzem magam tőle... autósként nem tudom megérteni, hogy néhány bringás miért megy előttem (és nem is lehúzódva), ha ott van velünk párhuzamosan egy bringaút is, amikor én ilyet soha nem tennék autóssal... bringázáskor pedig nem értem, hogy miért paraszt velem az autós és húzza rám a kormányt, ha nincs bringaút a közelben, nem tudok máshol menni. egyszerűen arról van szó, hogy az egyik nem érti a másikat, mert nincs meg az élménye, ami alapján mérlegelhetne. a tipikus, csoffadt testű autós nem ül bringára, mer'az gagyi, a tipikus bringás meg nem autózik, elvből. így csak megy a fikázás és a minősíthetetlen beszólogatások itt lejjebb és visszább, ennek soha nem lesz vége, attól tartok :( ha a bringások létező kerékpárút megléte esetén AZT használnák és nem a főutakat (még ha rossz a bringaút, akkor is!) és az autósok egy kicsit is megpróbálnának nem agyhalott paraszt módjára viselkedni, mérsékelhető lenne ez az iszonyatos zűr... talán!

    válasz erre...

  • fülemüle 2011.05.23.   12:06

    fülemüle

    Az tutkó, hogy a járdán a gyalogosok között ne kerékpározzon senki.Oksa. Az a gond, hogy az úttesten az autók között mellett életveszélyes. Ha lenne kerékpársáv, mindenki mehetne a saját útján.

    válasz erre...

  • Szasza 2011.05.23.   12:02

    Szasza

    Szia Kakukk! Én békés kerékpáros vagyok, meg konfliktus kerülő is. Néha elindulok kerékpárral egyedül, néha a családdal. Aztán út közben a "kerékpáros út" járhatalan: sétáló emberek, kutyát sétáltató emberek, parkoló autók stb. És ráadásul a gyalogosok meg is sértődnek, hogy miért nyaggatja őket annyi biciklis.

    Van olyan kerékpáros út, amin nincsenek gyalogosok, azonban egyszerűen járhatatlan.

    Néha meg nincs is kerékpáros út, ilyenkor persze nem a járdán megyek/megyünk, hanem az úttesten. De ott meg az autósok akarnak kipusztítani, akár gyerekestől is. Közben nyeljük a koszt és a mocskot.

    Persze a végén hagyom a francba az egészet és visszaülök hozzád hasonlóan a kocsiba. De szerinted jó ez így?

     

    válasz erre...

  • bagoly 2011.05.23.   11:54

    bagoly

    Amiről beszélünk -gondolom én- az részben a belvárosi autózás alternatívájaként a kerékpárral történő gördülékeny, hatékony és biztonságos, értelmes, "agyas" :)  közlekedés.

    Jó esetben erre -máshol- lehetőség ad egy kerékpárút, ami fizikai kiterjedésében független az autós és gyalogos közlekedéstől.

    A járda a gyalogosoké, tehát azon legfeljebb tolva szabad(na) kerékpárral közlekedni. Rendben. Szép és jó, de ezesetben ezen a szakaszon értelemszerűen megszűnik a kerékpározás előnye a gyaloglással szemben, a magasabb haladási sebesség. Itt és most nem a túrakerékpározásra, kirándulásra, városnézésre gondolok, hanem például munkabajárásra, ügyintézésre és természetesen a biciklis futárokra is.

    Mivel én ritkán járok a Margit-hídon, ezért nem fogok senkivel összeveszni emiatt, hogy hol hogyan kell,lehet,szabad,illik,célszerű kerékpárral itt a folyón átkelni.

    Egyébiránt mi a helyzet a többi hídon?

     

    válasz erre...

  • kakukk 2011.05.23.   11:44

    kakukk

    Ha a járdán szeretne közlekedni vele, akkor igen, tolja át!

    Nem arról van szó, hogy az úttesten nem lehet közlekedni, hanem arról, hogy a járdán 14 éves kor felett, csak a kerékpárt tolva lehet!

    Sajnos ennyit (és még sok más betartandó szabályt és morális kérdést) nem képesek felfogni a gőzagyú kerékpárosok!

    Azért ha sokat erőznek a bringások, rendezhetek egy flashmobot, amiben pikk-pakk lerendezzük őket! Remélem, lesz majd akkora médiavisszhangja, hogy egy életre elmegy az összes közlekedésben résztvevő bringásnak a kedve a szabálytalankodástól!

    Laughing

    válasz erre...

  • azért 2011.05.23.   11:23

    azért


    Tulajdonképpen az autósok is tolják át kocsijukat a hídon, nem?! :D :D

    válasz erre...

  • kakukk 2011.05.23.   11:19

    kakukk

    Az a baj, hogy nem szabályosan arasz közlekedni, hanem agyatlanul!

    Szabályosan a járdán, a kerékpárt tolva lehet! Talán ha megpróbálnád, lehet, hogy még neked is sikerülne!

    válasz erre...

  • pampalini 2011.05.23.   11:14

    pampalini

    Azzal azért vitatkoznék, hogy van egy széles járda, még úgy sem lehet normálisan közlekedni, hogy az ember tolja a bringát, nem ez a helyes hozzáállás. Próbálja ki egyszer milyen biciklivel közlekedni a városban.

    válasz erre...

  • moonwalker 2011.05.23.   11:01

    moonwalker

    Ez egy óriási ötlet!

    Tulajdonképpen autóval is át lehet menni másik hídon is, legyen a Margit-híd teljesen a gyalogosoké!

    válasz erre...

  • miért 2011.05.23.   10:46

    miért

    Miért nem lehet tolni a biciglit a járdán a Margit-hidon, ahogy azt a KRESZ is előírja?

    Tökéletesen meg van oldva a probléma. Van egy széles járda. Annyi a hiba, hogy nem kellene rá kerékpár sáv! Ez csupán annyiba kerülne, hogy nem kell azt a csíkot felfesteni! Minden kerékpáros tudna rajta szépen, a kerékpárját tolva közlekedni!

    Na persze, ha nem akarja betartani a szabályt, akkor van gond!

    válasz erre...

  • Mo 2011.05.23.   10:39

    Mo

    különben unalmas lenne itt az élet..... Wink "Mo. 1000 éve várok Rád"

    válasz erre...

  • Ivett 2011.05.23.   10:33

    Ivett

    Kedves Anyuka!

    Teljes mértékben egyetértek veled! A járdát közlekedésre használni biciklivel nem helyes. Habár, bevallom, pár tíz méterre én is néha felhajtok, de ezt csak indokolt esetben és a sebességet lényegesen csökkentve (pl. a köv. zebrán át akarok menni a másik oldalon lévő célomhoz, de úgy szágolduznak mellettem 5 centire az autósok, h nem merek az út szélén leállni - inkább a köv autókihajtónál felmegyek a járdára.) Remélem világos, hogy ez nem ua. mint ami miatt beírtál.

    Viszont az is durva, hogy számos esetben kitiltják a bicikliseket az úttestről, és nem adnak alternatívát! Ha már egy ideje haladok a főúton és egyszercsak ott terem egy tiltó tábla, mégis mit csináljak??

    Erre mondom azt, hogy nehezen megoldható az általad adott javaslat - vagyis hogy azon a szakaszon nem kell biciklivel járni. Ha A és B között nincs más útvonal, lehetetlen elkerülni azt a szakaszt.
    Persze, kicsit más a helyzet, mert én nem csak a városon belüli közlekedésről beszélek (ott jó eséllyel lehet találni más útvonalat), példám konkrétan a Budapest-Dunakeszi útvonalat jellemzi.

    Tapasztaltabb bringások, akik járnak arra, várom hogy rámcáfoljatok: remélem, hogy van más út is (Káposztásmegyer-áruházak-2-es út), csak az a baj, hogy erről infót sehol nem találtam - az pedig, hogy a táblákra hagyatkozzak egyenesen őrültségnek bizonyult a hétvégén (értsd: bicikliseknek terelés, jelzés, merre is menj, hol a bicikli út, ha már egyszer ki vagy tiltva).

    Tegnap ketten ütöttek el kishíjján, mert járdasziget mellett előztek, belterületen 70-nel (tábla nélkül, vagyis 50-es korlátozás mellett). Vagy a bkv buszos, aki először elenged, aztán látva, hogy mennyien állnak a megállóban, akik végignézik, hogy elenged minket (és ez milyen ciki - gondolta, gondolom :) ) jól ránkhúzza a kormányt.

    De vannak pozitív példák is, és inkább ezt emelném ki. Sokan segítenek - és egyikük sem hiszem, hogy elképesztő módon hátráltatva érezte magát. Könyörgöm, ott a motor a segge alatt, hova izgul, hogy egy kerékpárost meg kell előznie?!

    Mindannyiunknak ugyanúgy helye van az utakon. A kultúráltság és az egymásra való odafigyelés nem annak a függvénye, hogy milyen jármű van alattad.
    Mindenkinek (autós, gyalogos, kerékpáros - abc sorrendben felsorolva :) ) van tanulni valója.
    Pozitív élményeim mutatják, már vagyunk jó páran, akik EGYÜTT közlekedünk.
    És te?

    válasz erre...

  • OilShaik 2011.05.23.   10:31

    OilShaik

    ezt nem értem....

    nem lesznek gépjárművek csak bringa és riksa?

    válasz erre...

  • AttiM 2011.05.23.   10:29

    AttiM

    Magyarország! Én így szeretlek...! Frown

    válasz erre...

  • phu 2011.05.23.   10:28

    phu

    Hát persze, minden bringás őrült hülyegyerek aki a járdán száguldozik a gyalogosok között. Az összes gyalogos és autós meg egy szent, akik minden létező szabályt maradéktalanul betartanak, mégis a bringások miatt tart itt ez az ország. Gratulálok, sikerült a lényeget megérteni.

    És én is majd akkor ülök biciklire, ha minden létező úticélt hermetikusan elzást kerékpáros sztrádák kötnek össze, addig kénytelen vagyok autózni, mert ebben a városban mást nem lehet.

    Itt most a mi pénzünkből megint jól elb@sztak valamit, ami újabb konfliktusok forrása lesz évtizedekig. Köszönjük.

    válasz erre...

  • IRAman 2011.05.23.   10:11

    IRAman

    Our Day Will Come

    előbb utóbb el fog tűnni a kőolaj ;-)

    és akkor már nem lesz miről beszélni...

     

    válasz erre...

  • Director@MoveIt 2011.05.23.   10:01

    Director@MoveIt

    Kedves aaa!

    A MoveIt Tv kultúrális főosztályának főszerkesztőjeként szeretném Önt felkérni most induló, "Közlekedj okosan Magyarország!" című, fiatalokat megcélzó ismeretterjesztő és vitaműsorunkba szerkesztői, műsorvezetői és moderátori pozícióra. A sorozatunk célja a helyes és kooperatív viselkedésminták megismertetése, pozitív példák bemutatása, a jelenlegi közlekedési kultúra építő(!) jellegű kritikájának megfogalmazása, a fennálló problémák megoldási lehetőségeinek megvitatása szakértő és laikus vendégekkel, városvezetőkkel, pedagógusokkal, hivatásos sofőrökkel, járművezető-oktatókkal, stb.

     

    tisztelettel

    válasz erre...

  • bbb 2011.05.23.   09:50

    bbb

    Miert te mivel közlekedsz te IDIÓTA? Az autósok és a motorosok miben különböznek?Yell

     

    válasz erre...

  • aaa 2011.05.23.   09:24

    aaa

    Magyarországon nem lehet kerékpáros kulturáról beszélni csak kulturálatlan kerékpárosokról!

    Amig nem értik meg, mi a probléma velük, addig senki nem fog komolyan szóbaállni a kerékpáros csürhével.

    Amig azzal foglalkoznak, hogy ki, hogy fogalmazza meg velük szembe a kritikát és nem azzal, hogy a 95% normálatlan társukkal megértessék, hogy kéne kulturáltan kerékpározni, addig nem lesz párbeszéd, mert a kerékpárosok méltatlanok rá!

     

    válasz erre...

  • dr.justice 2011.05.23.   09:07

    dr.justice

    Ladies & Gentlemen! Made in Hungary...

    válasz erre...

  • Nati 2011.05.23.   09:04

    Nati

    Szerintem ez a cikk itt, most nem arról szól, hogy ki hogyan közlekedik..
    Igen, lehetne írni, hogy mennyi gyalogos járkál agyatlanul, akik csak úgy lelépnek az útra a kocsik elé piros lámpa ellenére, csakhogy elérje a villamosát, vagy ki tudja miért..
    Igen, lehetne írni, ki, hogyan közlekedik.. Minden kategóriában (autósok, gyalogosok, biciklisek) vannak olyanok, akiknek semmit nem jelent a KRESZ, de ez itt most NEM erről szól.
    A hozzáállásunkkal van a baj!! Így sosem fogunk "EGYÜTT" közlekedni!!!!!

    válasz erre...

  • whatislove 2011.05.23.   08:53

    whatislove

    Egyetértek. Motorral járdán az már tényleg durva, már csak azért is, mert abból korom és büdös is jön ki.

    A probléma az, hogy nincs elég kerékpárÚT, ami el van különítve az úttesttől (gépjárművektől) és a járdától is. Így amíg nem épül biztonságos kerékpárút, addig megyek autóval és szennyezem a levegőt, pedig mennék szívesen bringával inkább.

    Pont.

    válasz erre...

  • whatislove 2011.05.23.   08:46

    whatislove

    kerékagy, a hozzászólásod nem (kultúr)emberhez méltó, mert egyrészt a stílusa alpári, másrészt általánosít. Nem tudom hogy Te mivel és hol közlekedsz, de a Te gondolkodásmódod alapján nekem is általánosítanom kellene és minden autóst vagy gyalogost, ..... (ide kéretik beírni pontosan azt a kategóriát amibe kerékagy is "tartozik") megátalkodott kerékpárosellenesnek beskatulyázni, csak azért, mert vannak a kerékpárosok között felelőtlen, járdán száguldozó ártatlan gyalogosokat veszélyeztető egyedek is. De hiszen a gyalogosok,kerékpárosok,motorosok, autósok között is vannak ön- és közveszélyesek, akkor tiltsuk be a közekedést magát és mindenki maradjon ott ahol van, oké?

    Továbbiakban no comment és további szép napot. Cool

     

    válasz erre...

  • Gyalogos 2011.05.23.   08:33

    Gyalogos

    Nekem meg kisgyerekes anyaként tele van a hócipőm azzal, hogy Budapesten a biciklisek (sőt a motoros pizzafutárok egy része is) folyton a járdán tekernek, mert az úton nekik nem biztonságos. Nekünk (gyalogosoknak, kiszámíthatatlanul mozgó kisgyerekkel sétálóknak) pedig így nem biztonságos. Mi lenne, ha a járda végre újra csak a gyalogosoké lenne? Az egész városban!! Ha egy biciklis nem tartja biztonságosnak az úttesten biciklizést, akkor nem kell azon az útszakaszon biciklizni. Pont.

    válasz erre...

  • kerékagy 2011.05.23.   08:24

    kerékagy

    Előbb talán be kellett volna tartani a rekonstrukció alatt a közlekedési szabályokat, és utána megpróbálni itt kerékpáros érdekekről írogatni!

    Érdekes, hogy itt (és más forumokon) szembesül a sok agyatlan, antiszociális kerékpáros, hogy a viselkedése undorkeltő!

    Addig lófasz és pörgőssün a seggetekbe, amíg nem tanultatok meg szabályosan közlekedni!

    Írogassatok inkább 90% járdán száguldozó, gyalogosokat veszélyeztető agyhalottról, akik miatt olyan a megítélésetek, amilyen! Ha majd rend lesz, akkor meg lehet próbálni szerényen kérni valamit!

    Közlekedhettek a hídakon. A szabályok betartásával! Amíg ez nem megy, addig KUSS!!!

    válasz erre...

  • whatislove 2011.05.23.   08:13

    whatislove

    szvsz kicsit mintha feszült / frusztrált lenne a hozzászóló. a sötét erőt érzem benne. Cry

    jobb elkerülni és nem szólni hozzá, míg megnyugszik. Innocent

     

    válasz erre...

  • imi 2011.05.23.   08:01

    imi

    értelmes hozzászólás volt egy tejes edénytől

    ilyenek miért nem a csillagba ülnek  Szegeden ?

    ez az a fajta aki ha lemegy anyját meglátogatni falura és kikanyarodik elé bicóval a mutter, szó nélkül elüti még őt is mint egy kutyát.

    válasz erre...

  • whatislove 2011.05.23.   07:58

    whatislove
  • imi 2011.05.23.   07:57

    imi

    Mit vártatok Tarlós elvtárs és Demszky elvtárstól ? 

    Ha meg az EU vizsgálatot indít hogy hol is van a kerékpár út akkor meg sírnak mert vissza kéne fizetni egy halom lóvét.

    válasz erre...

  • spermahajder 2011.05.23.   07:51

    spermahajder

    Kb. ennyit, de inkább ennyit sem érdemel az sok baromarcú, szabálytalan, kerékpáros, aki nem volt képes felfogni, hogy a közös gyalogjárdán táblás figyelmeztetés mellett tolni kell a járgányt! Az összes fejét bézbólütővel kellene szétbaszni, utána a Dunába hajítani! Mellesleg két híd között sok hely van, járjanak ott! 

    válasz erre...

  • IRAman 2011.05.23.   07:25

    IRAman

    Mivel, hogy Magyarországon nem fog változni a hivatalokban a helyzet, ezért Nekünk kell igazodni a helyzethez és az autósokhoz. Sok-sok propaganda, média nyilvánosság kell az autósok felé, és pár év múlva, de lehet, hogy már most is elérhetjük azt, hogy FIGYELJENEK Ránk!!!

    El kell fogadni a szitut, hogy ez szép kis Nagy Magyarország, tele Öntudattal és Büszkeséggel, nem képes, és nem is fog normális (európai) bicikli utakat építeni ;-)))

    válasz erre...

  • Kritty 2011.05.23.   07:16

    Kritty

    Nagyon jó írás!

    Sajnálatos, hogy mennyire nem érdekli a döntéshozókat, hogy megfelelő színvonalú kerékpárutakkal támogassák a kerékpározókat. Néhol valóban életveszélyes tekerni. A már meglévő kerékpárutakon is szlalomozni kell, hiszen a gyalogosok sokszor figyelmen kívül hagyják az egyértelmű jelzéseket. Szomorú, hogy a Margit-hídon sem lesz meg a kulturált közlekedést biztosító kerékpárút.:(

    válasz erre...

  • DearDani 2011.05.23.   06:46

    DearDani

    Autót is és bringát is hajtok, de autót szerencsére csak városon kívülre, vidékre, külföldre, illetve ha cipelnem kell valamit. Bringával ahol nincs külön kerékpárút / biztonságos (széles, elkülönülő) kerékpársáv csak és kizárólag járdán közlekedem, mert szerintem életveszélyes városban az autókkal buszokkal stb. egy úton tekerni.

    Kíváncsi lennék, hogy a híddal kapcsolatos döntéshozó csapatban hány alkalmanként vagy jobb esetben rendszeresen városban is kerékpározó hölgy és úriember volt. Jóindulatból nem feltételezem, hogy esetleges lobbiérdekek miatt (ld. parkolási díjak, dugódíj) nem sikerült a híd kerékpáros szempontból, ha mégis, akkor buzdítok minden bringást, hogy a következő alkalmommal próbáljuk a megfelelő embereket indítani, támogatni, megválasztani város- és országvezetőknek.

    A megfelelő kerékpárutak mellett egyébként fontosnak tartom, hogy minnél több helyen (áruházak, intézmények, stb.) legyen biztonságos, őrzött kerékpártárolási lehetőség is.

    további jó és biztonságos hajtást mindenkinek

    válasz erre...

  • Ildikó 2011.05.23.   05:24

    Ildikó

    Sikerült hirhedté válnunk!A Duna úton kerékpározó külföldiek véleményét

     tolmácsolom:Passautól Bp.elött 40Km-ig az út csodálatos.It viszont volt aki vonatra tette a

     kerékpárt.

    Budapestre vezető szakakaszán járhatatlan.A hidak körül sem a tájékozódás sem a haladás

     nem megoldott.Megüti az életveszélyes kategóriát!Személyesen is megnézte kipróbáltam

     kerékpárral Szentendre irányából a Parlamentig kerékpározni.Lehetetlen!!!Köszönjük az

     országimages profi kinyírását!Jó munka volt

    válasz erre...

  • boca 2011.05.20.   14:12

    boca

    :) ha mindent úgy csináltak volna, ahogy az elképzelhető lett volna, akkor a főváros egy nagyon nagy tervezett bevételi forrástól esett volna el, ez pedig a DUGÓDÍJ. Gondoljatok csak bele, amit Ádám leírt, és ha a kerékpárosklub által  felvázolt tervek összejönnek, akkor egy kicsit rendezetteb járhatóbb lett volna az a rész.....arról is szó volt, hogy a hidat "egyenesebbé" varázsolják, így pont lett volna elég hely egy normális kerékpárútnak....köszönjük, hogy ezt is lespórolták! Hajrá Magyarország, hajrá Büdöspest!

    válasz erre...

  • Tomi 2011.05.20.   11:38

    Tomi

    Nagyon jó írás!

    válasz erre...

  • Szasza 2011.05.20.   10:44

    Szasza

    Végre egy nem túl "anyázós", értelmes gondolatébresztő!

    válasz erre...

  • Nati 2011.05.20.   08:51

    Nati

    Nagyon színvonalas cikk, remélem sok helyre eljut majd..

    válasz erre...