Krosszolni a Mátrában - Gepida Teszt Center

Tankó József
Tankó József - Házi Bernadett - Támogatott tartalom
2011/06/15
Két nagyon jó, könnyen teljesíthető, panorámás, tavas, váras dimbes-dombos túrautat jártunk be.

Krossz bringával a Mátrában

Először azt gondoltam, hogy a köves, sziklás Mátrai erdőknek merész dolog krossz bringával nekivágni! A Csóri-réti víztározó, és a Kisnánai vár mégis könnyen elérhető cél lett.

Nem is olyan rég kaptunk hírt róla, hogy a Gepida is lehetőséget ad kerékpárjainak tesztelésére éles környezetben a Mátra lábánál, Mátrafüreden. Korábban többször tekertünk már a Mátra másik, Galyatető közelében található mátraszentistváni kerékpáros központjában, melyről nagyon jó emlékeink vannak. Így azonnal lecsaptam a lehetőségre, amikor kiderült, hogy az új bringás tesztcenterrel közelebbről is megismerkedhetünk a Gepida jóvoltából.

Gepida Teszt Center

Korábbi túrák során már többször tapasztaltam, hogy a Mátra köves, nagyon köves. Igazi monti bringákat kíván a bringatúrák teljesítése. Tesztelésre viszont az érkezésünkor frissen nyíló Gepida tesztcenterből a kőkemény karbon biciklik helyet jól felszerelt krossz bringákat kaptunk: egy Gepida Alboin Cross 700-as, és egy Gepida Alboin Cross 500-as lett két napig a túratársunk. A tesztcenterben a trekking kerékpárok mellett természetesen merevfarú kőkemény montik, gyerekbringák is találhatók, sőt még elektromos túrabringákkal is találkoztunk! A bringák átvételekor nagyon készségesen a Mátra Betyárok állították be a bringáinkat, és segítettek a megfelelő méret kiválasztásában, illetve a srácok a technikai segítségen kívül az útvonaltervezésben is adtak egy-két tuti tippet.
Nem csúnya utakon teszteltünk

A Gepida Tesztcentert a Mátra Túrakerékpár és Segway Klub üzemelteti, amely nem csak a technikai fejlesztésekért, de a természetért is rajong. Nem kötelező klubtagnak lenni, hogy bringát bérelj, de ha mégis megteszed, a tagsággal számos előny is jár: kedvezményes tesztelési és vásárlási lehetőség, a klubtagság díja teljes egészében felhasználható a www.matratura.hu bérlési és kölcsönzési szolgáltatásainak bármelyikére. A klubtag jogosultságot kap a Magyarországon csak itt hozzáférhető, egyedi térképrendszerből történő letöltésre is. A kerékpártúra térképek és útvonalak hasznos segítséget jelentenek bármelyik túrázó számára.
Vármúzeum

Az általunk használt krossz bringák a terepen is megbízhatóan viselkedtek. Jól kezelik a döngölt föld, a murvás, és kicsit nagyobb köves talajt is. A sár természetesen nem jó ismerőse a vékonyabb kerekeknek, így volt ez most is, így a mocsáron való átkelést senkinek nem javasoljuk. A váltók pontosan váltanak, nincsen kerregés, kattogás. A fékek is jól működnek, a lefeléken teljes biztonságban éreztük magunkat a nyeregben, a kanyarokban sodródás sem volt jellemző. Az aszfaltot a bringa természetesen nagyon kedveli, remekül lehet vele menni, mászáskor a kicsi áttét is megfelelő, szépen lehet „mókuskerekezni”. Összességében nagyon komfortosan teljesítő krossz kerékpárokkal találkoztunk az Alboinok személyében, a kerékpározás valóban élmény a nyergükben.

Szállásunkat a mátrafüredi Diána Panzió biztosította.

Mátrai kerékpártúrák

A Mátrafüredi kiruccanás során két nagyon jó, krossz, vagy akár trekking bringával is könnyen teljesíthető panorámás, tavas, váras dimbes-dombos túrautat jártunk be.

Víztározótól a Szalajka házig
Nagyon kellemes, enyhe kihívásokkal telitűzdelt bringás útvonal panorámás utakkal, erdei patakokkal, különleges engedéllyel látogatható víztározóval, hosszú lejtőkkel.

Kisnánai vár túra
Enyhe szintemelkedéses, aszfaltos út sok látnivalóval.