Kerékpártúrának indult gyalogtúra Erdőbényén Hír

Mozgásvilág.hu
2009/06/12
Az úgy történt, hogy Erdőbényére utaztunk kerékpártúra útvonalakat felfedezni... "Végre kipróbálhatom az új bringámat is" - gondoltam... majd a megérkezésünk után alig egy órával a bringa eltörött...

Tekeregtünk kicsit Erdőbényén, megnéztünk gyorsan néhány látnivalót és lekanyarodtunk az első földútra. Egy kis szőlőst találtunk a bodzaligetekkel övezett út végén, gondoltuk megkerüljük, fentről biztos szép a panoráma. Akkor még nem sejtettem, hogy békaemberekkel fogok... ja nem... hogy az utolsó métereket felfelé már gyalog, a 0kilométeres kétkerekűmet keservesen tolva fogom megtenni.

Ott voltunk hát egy háromnapos hosszúhétvége első napjának első óráiban, letört hátsó váltóval egy pazar panorámás szőlős tetején. Erős kontraszt. Így születhetett meg a " Félbeszakadt túra " fantázianevű túraútvonalunk, amelyet bátran ajánlunk akár kisebb sétára vágyóknak, vagy családoknak.

No de sebaj! Akkor gyalogtúrázni fogunk! Visszagurultunk (szerencsére lejtős volt az út a Magita Hotelig ) a szállásunkra és elterveztük a következő napi programot. A terv úgy kezdődött, hogy: " és elindulunk a napsütötte dombok irányába..." a baj csak az volt, hogy másnap egy nagy dézsából öntötték felülről a vizet a dombokra, így szomorúan ültünk hotelszobánkban és bánatos szemmel vizsgáltam a letört váltómat.

A szállással járó szauna és jacuzzi, no meg a környéki számos borospince kínálata segített türelemmel átvészelni az esős időt, ami egészen az utolsó napig elkísért.

A nap kisütött, az elszántságunknak nem állta útját már semmi, felkeressük Csipkés sírját a piros túristajelzést követve! Meg is találtuk és egész kellemes túraút lett belőle. Persze lelőjük a poént, de ott első alkalommal nagyon zavaros volt, hogy a túristajelzéssel ellátott utat miért keresztezi két kapu is, illetve hogy egy magánportán is átsétáltunk követve a piros jelzést. Ezek után már csak hab volt a tortán a patakmederben haladó gyalogút és a barlanglyukhoz hasonlítható sűrűn benőtt nyomvonal. Sétáljatok végig egyszer rajta, megéri!

A nem éppen ideális időjárás és a meghibásodás ellenére szép emlék marad Erdőbénye, ide még biztosan visszatérünk!