Kerékpáros karintiai felfedező túrák Hír

2015/07/01
Faaki-tó, Wörthi-tó, Ossiachi-tó és Millstatti-tó, mind-mind Karintia gyöngyszemei, melyeket kerékpárjaink nyergéből is könnyedén megismerhetünk.

Karintiában már sokszor jártunk, de talán ilyen részletesen még sosem fedeztük fel a kerékpározásra kínálkozó lehetőségeket. Felfedező útjaink kiindulópontjául ezúttal a sok szempontból vonzó Faaki-tavat választottuk. S hogy miért is olyan vonzó ez a tó? Erre jópár indokot fel tudunk sorolni, többek között, hogy:

• igazi kis csendes családbarát fürdőtó
  • eszméletlen kék színe van és ideális a hőmérséklete a fürdőzéshez
  • a környéke tele van kihívó és magas hegyekkel
  • a tó körül inkább csak a kempingek jellemzőek, hosszú szállodasorokra nem kell számítani

.. és még sorolhatnánk, ám hamarosan kiderül, miért is volt jó okunk ideutazni.

Érkezésünk napján igazi nyárias idő tombolt, boldogan vertünk hát tábort a korábban Interneten kiválasztott Anderwald kempingben.

Kanyoning a Tscheppaschlucht szurdokban Forrás: (c) Camping Anderwald
Kanyoning a Tscheppaschlucht szurdokban
Kép forrása: (c) Camping Anderwald

A Tscheppaschlucht kihívás

Rögtön, ahogy megérkeztünk, a kemping központjában máris javasoltak nekünk egy programot, amely ugyan nem áll kapcsolatban a kerékpározással, de nem tudtunk neki ellenállni. Kanyoning túra indult a Tscheppaschlucht szurdokba. Mivel már régóta birizgált minket ez a gondolat és a Tscheppaschluchtról is jókat hallottunk, kihagyhatatlannak éreztük a részvételt. A magas sziklákról való ugrálástól kicsit tartottunk, de szerencsére tapasztalt vezetőink lépésről-lépésre vezettek be minket a kanyoning világába.

A kalanddal járó adrenalin fröccs nem váratott magára sokat, már az első bemelegítő akadályoknál felszökött a pulzusunk. A Tscheppaschlucht egyébként minden olyan elemet kínál, amit csak egy kanyoningnál el lehet képzelni: kötélen való ereszkedést a zuhatagon keresztül, csúszdázást egyes zúgókon át a következő öbölbe és természetesen az elmaradhatatlan 4-5-7 méterről való ugrálást. A túra végére garantáltan újjá születtünk és nem csak a 9-12 fokos frissítő víz hatására, hanem az élmények szinte új embert faragtak belőlünk. Mindenesetre beletellt néhány órába, míg az eseményből felocsúdtunk.

A későbbiek folyamán úgymond csendesebb vizekre eveztünk és az extremitást a Faaki-tavon található szigetre való átúszásban éltük ki..

Lényeg a lényeg, a következő napokban a hangsúlyt valóban a kerékpározásra helyeztük és különböző térképek és elhatározások alapján fogtunk neki a környék felfedezésének.

Néhány túra egészen kézenfekvőnek bizonyult, már ami a tó felett magasodó megtámadni való hegyeket és látnivalókat illeti.

Finkensteini várlátogatás vargabetűvel

Első utunkon a tó közelében található Finkenstein várromot tűztük ki célul, amely a Karavankák lejtős oldalának lábánál épült még 1142-ben. Az útvonalat úgy terveztük meg, hogy ne csak toronyiránt menjünk, hanem egy kis tereppel és erdei úttal fűszerezzük. A terv olyan jól sikerült, hogy a későbbiek folyamán még többször is megismételtük. A lényege abban rejlett, hogy minden volt benne: erdős szakaszok, kisebb falvak, alpesi mezők és gazdaságok, vadregényes patakmedrek és persze maga a vár, ahonnan visszafelé jutalomként egy remek kis lejtőzésben is részünk volt.

Az útvonalat természetesen rögzítettük, így aki épp ide készül vagy a későbbiekben tervezi az útját az kattintson alább:

A Worounitzabach hegyi patak Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Worounitzabach hegyi patak

Ossiachi nyalánkság - avagy élményhalmozó túra

Ami pedig biztosan nem fog csalódást okozni, az az Ossiachi-tó körünk. Ismét a Faaki-tótól indultunk, de most az ellenkező irányban. Néhány településen és hosszabb aszfaltos szakaszokon haladva először is rákeveredtünk a Dráva kerékpárút egy szakaszára, majd innen szövevényes módon végre eljutottunk Ossiachba.

A út körülményességét fokozta, hogy a villachi autópálya csomópont alatt többször is áthaladtunk, amelyet sajnos nem tudtunk elkerülni. De pont ezért később nagy öröm volt, amikor a tó végre feltűnt a szemünk előtt. Innentől már tiszta sor, csak a kerékpárutat kellett követni.

Aki szeretné az útvonalat egy kicsit "megbolondítani\' és még nincs annyira elfáradva, ajánljuk a tó felett található alacsonyabb dombos részt, ahol egy igazán fincsi szerpentines-izzasztós erdészeti út vezet fel a gerincre. Ha erre megyünk nem bánjuk meg, mivel nagyszerű panoráma nyílik az óriásira nőtt fenyőfák törzsei között a tóra, amelynek ugyan más színe van, mint a Faaki-tónak, de ez semmit sem von le az értékéből.

Az erdős szakasz végénél még egy kisebb vízesésbe is belebotlunk, amely remek frissítőként szolgál, mielőtt visszatérünk a napos tóparti kerékpárútra. A fennmaradó részt a tó csücskéig már itt tettük meg és ezidő alatt is gyönyörködhettünk a tó látványában.

Erdei ösvény a Finkensteini vártól lefelé Forrás: www.mozgasvilag.hu
Erdei ösvény a Finkensteini vártól lefelé

kis kitérő Landskron vára felé..

Aki pedig még mindig tele van energiával, tehet egy kitérőt Ossiachból Landskron várába
, amely szemmel láthatóan magasodik a tó fölé. A vár keletkezéséről már Kr.e. 800 körül írásos szó esik, valamint a vár tetején manapság látható ragadozómadár show is vonzza a látogatókat. A vár magaslatáról remek kilátás nyílik a közelben fekvő Villachra - főleg esti fényekben kivételesen szép - és a Millstatti-tó széles gleccservölgyére, amely pedig a lemenő nap fényében igazán lélegzetelállító. Tehát több okunk is van arra, hogy a 135 méteres Felskegels magaslatot kerékpárjainkkal megmásszuk, majd ezután térjünk vissza a már idefele is megtett úton kiindulási pontunkhoz, a Faaki-tóhoz. Erre a túrára azért pihenőkkel együtt érdemes egy teljes napot szánni.

Mivel ezt a túraútvonalat sem akarjuk előletek titkolni, az alábbi linken a GPS adatokat is le tudjátok tölteni:

Hazai kör a Faaki-tó körül

A fentieken kívül, még egy kellemes kis útvonalat jártunk be: a Faaki-tókerülő kört. Mert hát azért mégiscsak úgy tisztességes, hogy a tavat is minimum egyszer megkerüljük, ha már mellette szálltunk meg. Ez az útvonal szerencsére nem túl bonyolult, annyira nem is vártunk sokat tőle, de aztán jól meglepődtünk, mert egy szuper kis fenyőfás erdei út várt minket a túloldalon, amit kár lett volna kihagyni. Egyébként ezt a kört családosoknak, gyerekekkel érkezőknek is szívesen ajánljuk, mert elég kevés a szint benne, még gyerekeknek is izgalmas és jól teljesíthető. Amúgy ezt a korábbiaktól eltérő szolid 10,75 km hosszú kört még lefutni is érdemes..reggel vagy délben vagy este..

Ha úgy érzed a te kerékpározásod sem lehet e nélkül a kör nélkül teljes, akkor a GPS-Tracket és a részleteket máris elérheted:

A hely adottságai révén bizony a kerékpározáson kívül is akad még rengeteg látni- és kipróbálni való, mi például még szeretnénk feltúrázni vagy via ferrátázni a Mittagskogelre, szeretnénk végigjárni a Rotschitza ferrátát, szeretnénk SUP-olni a tavon.. hogy már csak az egyszerű fürdőzést meg se említsük.

A tapasztalt hegymászóknak sem lehet ismeretlen ez a terület, hiszen a Kanzianiberg sok sziklamászó álma, ahol számos különböző nehézségű úton próbálhatják ki magukat.

Nem utolsó sorban hosszabb kerékpártúrákat lehet még tenni a Wörthi-tó vagy a Millstatti-tó irányába, amely utóbbihoz talán már érdemes egy szakaszt kocsival megtenni, illetve városnézés céljából begurulni Villachba, vagy elautózni Klagenfurtba, Kranjska Gorába, de akár még Bledbe is!

A lehetőségek tárháza szinte végtelen, nekünk nem is volt elég 1 hét, hogy mindenhová eljussunk, amit elterveztünk.

Karintia ezen része tehát még bőven visszavár!!