Menü

2015.10.21.     Hozzászólás 0

Világíts a végtelenbe és tovább

Infini kerékpárlámpa teszt


Ha Te is sokat ingázol kerékpáron városban, alkalmasint közvilágítás mentes övezetben is és megbízható, masszív világításra van szükséged, akkor mutatunk egy (illetve két, vagyis három) hozzád illőt.

Mindhárom lámpa a Lava fantázianév alatt fut, melyből kettőt (I-260W és I-260R) szettben, egyet pedig, a Super Lava-t (I-263P) önmagában kaparintottunk meg.

 

Infini Lava városi szett

Az Infini saját kategóriatáblázata szerint egy biztonság (magyarul láthatósági) szettet takar az Infini I-260W és I-260R kombója. Ez fényerőben 80 lument jelent előre és 25 candelát hátra, ami saját szubjektív megítélésünk alapján bőven túlteljesíti a láthatósági szintet (persze az első lámpa 80 lumenes érték mellett jóval kevesebb üzemidővel bír, ezért azt célszerű csak megszűnő közvilágításkor használatba venni.

 

Infini Lava I-260W Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Külcsín & Belbecs

Az általam preferált miniatűr kritériumnak az első- és a hátsó lámpa is megfelelt (első: 48×27.7×21 mm 15,7 gramm, hátsó: 42×27.5×24.5 mm 15,2 gramm). Picit talán túldizájnolt, de csinos, praktikus darabok. A 260W két LED fényforrással éri el a már említett 80 lumennyi fényerőt és ebbe a pici házba még egy akkora aksit is belepasszítottak, ami akár 7 óra villogó, vagy 3,5 óra folyamatos módban képes meghajtani a LEDeket. A 260R három SMD LED (ilyet használnak a LED-szalagokon is) fényforrása folyamatos világításban 5 óra, "nájtrájder" módban akár 25(!) óra hosszan is üzemel egy feltöltéssel.

Mindkét lámpa micro USB csatlakozón keresztül tölthető, ami ma már az egyik legelterjedtebb csatlakozó okostelefonos világunkban (vagyis megfelelő adapterrel hálózatról és számítógépről is feltölthető, nagyjából 2-3 óra alatt) és nagy eséllyel lesz havernak egy, ha a Tiédet otthon hagytad. Ja, az első lámpa többféle színben is kapható, hogy tökéletesen passzoljon, vagy éppen elüssön a bringától.

 

Infini Lava I-260R Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Praktikum, használat

Kellemes élmény a dobozt kibontva, hogy rögzítésre több alternatíva is rendelkezésre áll. Az első lámpát felszíjazhatod a fejvédődre, vagy rögzítheted a kormányra egy konzol közvetítésével, amit vagy gumigyűrűvel, vagy gyorskötözővel (mindkettő tartozék) erősíthetsz a bringához. A gumigyűrű kellően stabil és alkalomadtán egyszerűbb leszerelést, újra felszerelést tesz lehetővé. A konzolhoz ezután a lámpát egy 90 fokos fordulattal rögzítheted és ugyanígy tehetsz a hátsó lámpával is - az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb egykezes megoldás, amivel találkoztunk. Az első lámpánál ez a fordítós megoldás lehetővé teszi, hogy korrigáld kis mértékben a lámpa irányát, ha mondjuk nagyon a szemből jövők szemébe világítana, vagy nem pont az előtted lévő utat teszi láthatóvá. A hátsó lámpát övre, szíjra is csíptetheted.

A bekapcsoló gombok túlontúl kicsire sikerültek, nem mindig volt pontos a kezelés, főleg kesztyűben.

Működtetése pofonegyszerű, a gomb nyomogatásával lehet a funkciók között váltani (első: szuperfényes - erős - normál - villogó - kikapcs, hátsó: szuperfényes - normál - villogó - jobbra-balra - kikapcs). Más, hasonló lámpáknál megszokott kényelmi funkciót hiányoltam, minthogy huzamosabb használat után egy gombnyomással kikapcsoljon, ne kelljen végigléptetni a programokon, illetve ugyanez visszafelé, hogy emlékezzen az előzőleg használt üzemmódra - nyilván, ha nem szoktam volna ezt meg korábban, nem hiányozna.

Az első és a hátsó lámpa is jól látható oldalról/felülről is, bár egyesek számára zavaró lehet, hogy az első lámpa közvetlen fénye így a látómezőbe ér - különösen villogó üzemmódban. Az első lámpa szuperfényes funkciója töksötétben elegendő ahhoz, hogy mérsékelt sebességnél (20-25 km/h) elkerüld az úthibákat.

Az akku közelgő lemerülését egy vékony sárga fénycsík jelzi (nem vált lejjebb alacsonyabb fogyasztású funkcióra). Érdemes komolyan venni, mert ha egyszer lemerült, akkor tényleg lemerült és nem tudod bekapcsolni alacsonyabb fokozaton sem, mint ahogy ezt más lámpáknál tapasztaltam.

 

Kéne?

Az Infiniti erős fénye, apró termete és a rögzítési lehetőségek sokszínűsége miatt megérdelmi a "Kéne egy ilyen" pecsétet. Az év lámpája díjat csak a fent említett néhány kényelmi funkció hiánya miatt nem tudom odaítélni, de

ha ismerőseim egy megbízható lámpaszettet keresnek városi közlekedéshez, elsők között fogom ajánlani az Infini Lava kombót

Szettben jelenleg 11.900 Ft-tól lehet beszerezni.

 

 

 

 

Infini Super Lava

A már tájékozódásra is alkalmas lámpák között találtam az Infiniti weboldalán a Super Lava-t, ami képességét abszolút megerősítem. 300 lumenes fényereje megbízható és hunyorgásmentes kerékpározást tesz lehetővé akár éjszakai erdei susnyában tekeréskor is.

Külcsín & Belbecs

A fenti két lámpához képest nagyobb, de még mindig csinos kütyü (69×43×24 mm, 54 gramm) jól is néz ki és tudásában is kiemelkedő. 3 Wattos LED fényforrása az oldalsó kémlelőnyílásokon oldalra is láthatóságot biztosít, az előttünk lévő utat pedig szépen bevilágítja. Maximális fényerő mellett másfél-két óra hosszan élvezkedhetünk, a leggyengébb folyamatos módban 6 óra körüli üzemidőt produkál, míg villogóként 12 óráig is használhatjuk. Feltölteni ezt is micro USB csatlakozón keresztül lehet, a gyári három órához képest nekem kb két óra után már kivillant a feltöltöttséget jelző zöld fény.

 

Infini Super Lava I-263P Forrás: Mozgásvilág.hu

 

Praktikum, használat

A kezelése teljesen megegyezik a fenti lámpákéval (szupererős - közepes - normál - villogó - kikapcs), pedig egy ekkora fényerejű lámpánál már tényleg nagyon jó volna, ha a "tompított" és a szupererős funkció között lehetne egy gombnyomással váltani és a villogást szívesen száműzném. Az akku merülését jelző fénycsík szupererős üzemmódban már kb félidőnél kigyulladt, de a fényerőt nem veszi le automatikusan. Viszont hasonlóan a Lava-hoz, ha egyszer lemerül, már alacsonyabb fényerővel sem tudod életre kelteni töltés nélkül.

A gomb mérete ezen már megfelelő és könnyebb is nyomkodni. A lámpatest teljesen eltakarja a direkt fényt a bringás szeme elől, ami akkor, ha a lámpa fénye már/még nem világítja meg az utat (alkonyat után, sötétedés előtt), megnehezíti az éppen aktív funkció beazonosítását (persze vannak erre praktikák, mint pl. a "tenyérteszt").

Rögzíteni egy konzol segítségével lehet. A konzol és a lámpa amolyan rácsúsztatom bepattan módon szorul egymáshoz, a konzol pedig gyorszáras megoldással erősíthető a kormányra. Erős, jól adagholató és nem bonyolult.

 

Kéne?

Az Infini Super Lava egy nagyszerű lámpa lakott területen kívüli tekeréshez, rövid erdőben csapatáshoz, fényerejéhez képest kicsi és gusztusos házban. Ár/érték aránya pedig kifejezetten jó.. sőt, nagyon jó.

Jelenleg 13.990 Ft-tól kapható.

 

Olvass többet a témáról: teszt, infini, Kerékpár Lámpa

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.