Menü

2014.12.22.     Hozzászólás 0

Holdjárók keréktechnológiája a kerékpárban

Soha többet defekt? A pumpálás a múlté? Történelmi mérföldkő?


A kerék igen egyszerű szerkezet, nincs sok minden már rajta, amit ki lehetne találni. Erre most itt van ez.

Brain A. Russel újra feltalálta a kereket.

Talán ez a kerék fogja letaszítani a közel 140 éves uralkodásából a hagyományos gumiabroncsokat?

 

Britek Forrás: energyreturnwheel.com

 

A kerékpárok gumiabroncsaira két verziója terjedt el napjainkra: a belsővel- és a belső nélkül szerelt. Előbbi esetében a felnire felkerül a belső – amibe préseljük bele azt a pár bárnyi nyomást, mely megtartja testsúlyunk – és ezt beburkoljuk a külsőgumival. A rendszer szúrásra és felütésre is egyaránt érzékeny, ráadásul a – rendszerint oldalfalukban – kikönnyített külsők oldaltartása gyengébb.

Aztán ott van még a tubeless verzió is, mely esetében a felni (és a külsőgumi) kialakításának köszönhetően belső nélkül kerül fel a külsőgumi, amibe közvetlenül nyomjuk be a levegőt. Ez már könnyebb – hisz nincs pár száz grammos belső gumink – mint a normál változat, és még a felütéses defektelésre is érzéketlenné tettük a kerekünk, de a szúrásra továbbra is vigyáznunk kell.

 

De itt az ERW!
Se belső, se levegő. Belepumpált levegő hiányában egyáltalán nem lehet eldefektelni vele, sem szúrással, sem felütéssel. Plusz könnyebb súlyt ígér, mint a legjobb tubeless kerekek.

Miből is áll az ERW? Vegyél egy normál külsőt, és vágd le mindkét oldalfalát, tegyél bele egy vékony, tömör habtömlőt, amit rögzíts felváltva hol a felnihez, hol a külsőhöz. Az így kialakult rugalmas „hidak” alkotják a gumiköpeny rugalmasságát és tartását.

A rendszer előnye, hogy nincs szükség légnyomásra, kicsi a súlya, tartós, garantáltan defektmentes, és a gyártó-feltaláló ígérete alapján hatékonyabb tekerés nyújt, mint a normál külsők.

 

 

Menettulajdonságok kérdésesek. A legnagyobb internetes videó megosztó portálon található filmek alapján nem tűnik rossznak sem az oldaltartás, sem a rugalmasság. Azért kíváncsi lennék egy köves mátrai ösvényen nyújtott teljesítményére, vagy egy nagyobb tempójú kanyarban mutatott csavarodásra, esetleg egy ugrás után a menetiránytól eltérő szögben való érkezésre, vagy egy Szi(l)vásmaraton saras középtávjának teljesítésekor érezhető tömegnövekedésre…

Ennek ellenére nagyon erős a cucc mayer-faktora. Nagyon hightech, nagyon jól néz ki. A személyre (súlyra) szabott külsőgumi rendszer három habtömlő színben érhető el (fekete, piros, kék), sajna csillagászati áron. A felni nélküli opció (csak a speciális külsőgumi) szett majd 400 000 Ft. Azt hiszem ennyiért elég sok belsőt és foltszettet lehet vásárolni, és ott egye meg a fene, pumpálok továbbra is.

De ki tudja, talán a következő Mozgásvilág Tesztnapon a különleges Lauf villa után egy ilyen kereket tudsz majd tesztelni.

Olvass többet a témáról: erw

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.