Gran Canaria edzőtábor - 2.rész Hír

(x) - Támogatott tartalom
2012/03/08
Szelek szárnyán - avagy a közepes glikémiás indexű kuszkusz

A harmadik edzésnap után jött egy pihenőnap. Bementünk Maspalomas Playa-ra tapas-t enni, meg feltőlteni a hűtőnket.

Nagy nehezen találtunk egy lakótelepi spar-t, ahol bevásároltunk. Szerencsére nem értették a köztünk zajló párbeszédet.

- Szabi, kuszkusz-t vehetek?

- Jaja, az közepes glikémiás indexű.

- Akkor jó :)

Megrakott szatyrokkal vissza a hotelba, és elkezdtük szervezni a következő napot. Éjszaka úgy éreztem magam, mint egy menedékházban 3000 méteren. Süvített a szél, de mint tudjuk fent a hegyekben nem.

4. edzésnap (március 7.) - Amikor a szél mégis fúj a hegyen

Nyolc után már startoltunk is. Biciklissel alig találkoztam. Fel gyorsan egy hágóba, onnan ereszkedés vissza, és jön a következő, aztán megint visszacsorgás egy faluba, és onnan megint fel. Ahogy a harmadik hágóba értem és észak felé tekintettem a negyedik hágó irányába, látom, hogy nagy felhők buknak át iszonyatos sebességgel. Nincs nálam semmi széldzseki. Ugye itt nem fúj a szél :) Azért elindultam, hátha addigra eláll. Egy gyönyönyörű Tedeje nevű faluba gurultam be, és innen kezdődik a mászás. Átlag 12% fel a hágóig. Közben aggódva néztem a felhőket, amik egyre közelebb voltak. A 12%-os emelkedőt nehezítette a viharos szél, szemből, néha oldalról. Nem tudtam eldönteni melyik a jobb.

Közben Szabira gondoltam, merre vitorlázhat a klassz aero kerekeivel. Abban a pillanatban, amikor le akart dobni a bringáról egy erős löket, gondoltam megfordulok, és visszatekerek délre. Vacogó fogakkal lefelé vettem az irányt, és Tedeje-ben be is ugrottam egy kávéra. Aztán vissza egy másik úton hazafelé. Közben Szabival talákozom. Ő szembe jött velem. Elmeséli ő is a találkozását a "hegyi széllel". Neki még volt igénye egy kis mászásra :) Én 2900-nél tartok, szóval húzok haza. A parthoz közeledve egyre nagyobb a szél tovább erősödik. Alig bírom magam az úton tartani. Akkor veszem csak észre, hogy mennyire meg volt feszülve minden izmom, mikor hátszélben elindulok a hotel irányban. Néhol 70km/h feletti sebességgel hazaérek.

Holnap kicsit több lesz mind a kettőnknek. És a szél sem fog fújni...