A Gepida jövő és az űrruhás ikerhostess lányok - Gepida Reptila 1100 bemutató

Tankó József
2010/06/04
Egy luxus szálloda tetején a helikopter leszállón történt a lepellerántás, és a próbatekerésünk miatt még az Andrássy utat is lezárták. Szerinted jó volt?

Egy kellemes május végi napon rendezte meg a Gepida, a gyárlátogatással, és a rengeteg meglepetéssel egybekötött legújabb, immár saját fejlesztésű Pedelec elektromos kerékpárjának leleplezését.

Még mielőtt belevágnánk Gepida múlt és jelen

A cég története 1993-ba nyúlik vissza, amikor egy kis, 40nm-es üzletben kezdődött meg néhány kerékpár forgalmazása, és szerelése. 1996-ban már Omlipia Kft néven folytatta pályafutását a vállalkozás, majd 1998-ban Európa legjelentősebb kiállításán, Kölnben kilépett a nemzetközi porondra. Azóta is évente 2-3 kiállításon jelen vannak. Ebben az évben bővítve a palettát megvásárolják az 1990 óta a kerékpárpiacon lévő és jól csengő Gepida márkanevet. Sőt, kelet-európai gyártók közül elsőként vezették be az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert.

2004-2005-ben a minőségi fejlesztések és márkaerősítés éve volt a cégnél. Egyre bővülő típusválasztékkal és egyre jobb bringákkal szolgálva ki az akkor már 80%-ban külföldi vevőkörüket. Ekkor már több európai országban lehetett Gepidákat látni. 2006-tól gőzerővel speciális termékfejlesztésekbe kezdtek több területen is kiemelten koncentrálva a Pedelec kerékpárok fejlesztésére.

2008-ban piacra mutatták be első komoly elektromos kerékpárjukat, ami ismételten sok új országot vonzott partnereik közé. Így kerültek Gepida bringák Franciaország, Svájc és Anglia útjaira is. Emellett a sok év ilyen irányú munkájának eredményeként a Gepida márka ismertsége és elismertsége óriásit nőtt.

Ennek a folyamatnak az eredményeként lehettem én is részese legújabb, saját fejlesztésű elektromos kerékpárjuk bemutatásának. Május utolsó pénteki napja volt a nagy nap. Már korán reggel ( délelőtt 10-kor) sorakoztunk egy belváros szálloda előtt a sajtótájékozató helyszínén bebocsátást várva. Itt megismerkedhettem Berkes György ügyvezető úrral, aki elegáns megjelenésével, jól vasalt öltönyben a 007-es ügynököt is maga mögé utasíthatta volna. Bemutatkozás után indulás, de nem be, hanem egyből kivittek minket a Budapest 16.kerületében fekvő kerékpárgyárukba- bizony a Gepida nemcsak magyar bringamárka, de hazánkban is szerelik össze példányait!. Érkezésünket dízájnos Gepida egyenruhába bújtatott csinos iker hostess lányok fogadták nagy örömmel, mi pedig Őket.

Rövid útbaigazítás után indultam is kis csoportommal a gyártósorok közé. Korrekt rend, és precizitás fogadott bárhova is mentünk-persze én is gondolom, hogy mindez érkezésünknek is köszönhető, de mint hallottam ez a mindennapokra is jellemző. Jól összehangolt munkafolyamatok, figyelmes, és gyors munkás kezek követték egymást bárhová is tekintettem.
A gyárlátogatás egy előadóteremben folytatódott, ahol a cég egyik menedzsere a márka legújabb gyöngyszemének a Reptila 1100 Pedelec technikai megoldásait mutatta be nekünk.

Gepida Reptila 1100 Pedelec- Lényeg, amit feltétlen tudni érdemes

A korábbi Pedeleces bringák Yamaha rendszert használtak, a most bemutatott verzió teljesen saját fejlesztés! A technológiát az Extraenergy nevű céggel közös fejlesztette ki a Gepida.- fontos megjegyezni, hogy az Extraenergy a legnagyobb név az elektromos bringák piacán.

Műszaki élmények

Az új fejlesztésű kerékpár első agymotorja 25Nm-el tudja segíteni haladásunkat, amely maximálisan 25km/óráig gyorsíthat fel minket- törvényi szabályozás miatt 25km/óránál van a határ.

Természetesen akkumulátorok biztosítják a Pedelec energia ellátását. Ebben az esetben azonban szinte egyedülálló módon nem csak egy akkumulátor köthető a rendszerbe, hanem kettő is, mellyel a gyári adatok szerint akár 100 kilométert is kerekezhetünk rásegítéssel. Az akkumulátorok súlya darabonként kevesebb mint két kilogramm. És amikor az egyik akku lemerül tekerés közben, akkor az elektronika észrevétlenül, automatikusan átvált az egyikről a másikra, és bringázhatunk akku végkimerülésig, illetve ameddig a lábunk bírja.

A szerkezet irányításának központja felhasználói részről egy nagy kijelző, mely a kormányon található, a képernyőn 10 erősségi fokozat között váltogathatjuk a rásegítés mértékét- a minimálistól egészen a turbóhúzó fokozatig-, plusz mutatja az akku töltöttségét, és az alapvető kerékpár komputer funkciókat is teljesíti. A rásegítés lelke a nyomaték szenzor a hátsó keréknél található. Működésének lényege pedig, hogy a befektetett nyomatéktól függően a segít nekünk a hajtásban. Röviden: emelkedőnek felfelé nagyobb megterhelésnél bekapcsol, így könnyebbé, hatékonyabbá, és izzadságmentesebbé teszi a tekerést.

Folytatás következik…

Következő napon már mi magunk is megtapasztalhattunk a pedálrásegítés erejét. Az előadás egyébként igen stílusosan végződött, Cakó Ferenc homokba rajzoló művész Gepida lógót megformázó műsorával.

Ezután irány a tető, a helikopter leszálló. Luonge hangulat, a továbbra is csinos hostess lányok, és az emelvényen ott volt a lepel alatt az újdonság! Ott volt még vagy két percig, majd lehullt a fehér szövettakaró. Megjelent előttünk a legújabb fejlesztés: Gepida Reptila 1100 Pedelec!

Gepida Reptila 1100 Pedelec próbamenet

Szombat. Reggel 10 óra. Próbatekerés indul. Kényelmes a bringa, jól is húz. Mindenki száguldozik velük, kicsit flúgos futam jelleggel. Az utunkat biztosító rendőrök azért csakhamar mindenkiben tudatosítják, azért nekünk sem szabad mindent, még ha végig le is zárják nekünk az egész az Andrássy utat a Hősök teréig. Kis domb azért jól jönne, hogy elő jöjjön a bringa igazi tudása, de nem jön semmilyen emelkedő. Egyedül az opera bejárata előtt található dombocskán próbálgathatjuk mit is tud valójában a szerkezet. Érződik, hogy benne rejlik a tudás….de ezt nem is elemezgetném tovább. Ugyanis a BalatonBikeFest ideje alatt lehetőségem lesz egy hosszabb túrát is tenni ezekkel a kerékpárokkal, és akkor mindent górcső alá veszek.. ígérem!