Gepida Alboin 900 CRS és Topeak csomagtartó teszt

Gepida Alboin 900 CRS és Topeak csomagtartó teszt

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2013/09/10
Vágj bele a távolságba, sebesen, az útra nem koncentrálva, hátadat nem terhelve magadnál tartva az útravalókat.

Gepida Alboin 900 CRS


Sok ismerősöm választott inkább egy nehezebb, lomhább, erősebbnek tűnő mountain bike kerékpárt, mert túrái során a háta közepére sem kívánta egy országútival suhanás során a repedésekkel, hibákkal teli utakat figyelni a táj helyett, vagy épp az aszfaltról letérve egy dózerútra. Pedig van más megoldás. A hazai kerékpárgyártó, a Gepida cross trekking kategóriája pont az ilyen felhasználókat célozza meg.

Mi is a recept?


Végy egy könnyű, de strapabíró alumínium vázat, adj hozzá két stramm, de nem túl nehéz kereket, fűszerezd meg minőségi alkatrészekkel és már készen is van. A 900 CRS hidroform (magasnyomású folyadékkal a negatívformába préselt és így a kívánt alakúra formált csövekből hegesztett) váza kellően erős. A 105 kilós súlyom a verseny kategóriát messze nem érinti, mégis elég merevséget nyújtott alattam is. A középcsapágyház oldalirányba kellően merev, és a tám- és láncvilla is meggyőző.

Gepida Alboin 900 CRS

Gepida Alboin 900 CRS
Kép forrása: Paraferee

 

És az alkatrészek?


Szerintem hiába a hangzatos modell nevek sorolása, ha a megcélzott igényeket nem szolgálják ki… így hát nyeregbe pattantam, és ahelyett, hogy a különböző neveket és kódokat fejet rázva vagy épp elismerő csettegéssel olvasgattam volna, neki mentem az útnak.

Első, ami feltűnik, az a villa. A Suntour ezen modellje enyhén hangosan teszi azt a munkát, amire tervezték, és amit egy ilyen árfekvésű villától elvárhatunk. Ha több csillapításra, kevesebb fémes hangra vágyunk, kicsit mélyebben a zsebbe kell nyúlnunk. A cirka 4 cmnyi rugóútja, ha nem is simítja ki a talaj egyenetlenségeit, de karjaink komfort érzetét növelni tudják. A kormányról vezérelhető lock kart véleményem szerint ennél a rugóútnál felesleges, bár mutatós.

Ahogy a receptnél már írtam, a kerekek nagyon egyben vannak. A Schwalbe Racing Ralph külsők 35mm szélesek, de még így is kellően robbanékony marad a kerékpár. A magas, 36 küllős felnik erősek, szinte le sem kell nézni az útra, nyugodtan átgurulhatunk vele mindenen.

A fékek már-már talán kicsit túlzások is, olyan jól fognak. Bár ha jól felpakoljuk a vasparipánk egy nagyobb túrához, kelleni fog ez a fékerő.

Összességében az egész Alboin 900 CRS nagyon egyben van. Látványilag hozza a már megszokott Gepidás egységességet és ízlésességet. A megcélzott területet maximálisan kiszolgálja, jó választás lehet túrázók, a város határait járók és akár munkába ingázók számára is.

Gepida Alboin 900 CRS felszereltség
 

Váz: Gepida Hydroforming - 6061 Alloy
Villa: Suntour NCX-D PopLock
Kormánycsapágy: Gepida (integrált)
Kormány: Gepida Alloy Flat AL-118 600 mm
Kormányfej: Tranz-X JDST-57A 28,6/90 mm
Hajtómű: Shimano FCM-551 26-36-48/170 mm
Középcsapágy: Shimano SMBB50
Első váltó: Shimano SLX
Hátsó váltó: Shimano Deore XT
Váltókar: Shimano SLX
Fék: Avid Elixir 1 hidraulikus tárcsafék
Kerékagy: Formula Disc 36H
Felnik: Rodi Excalibur XC Disc 36H
Külső gumi: Schwalbe Racing Ralph 700C × 35
Nyereg: Selle Royal Viper
Nyeregcső: Gepida alloy 27.2 × 300 mm
Méret: 48, 52, 56 CM
Súly: 13.2 kg
Ajánlott fogyasztói ár: 269.900 Ft

 

Elegancia és praktikum kis helyen- Topeak csomagtartó és táska

A nap-mint-napi munkahelyre ingázáskor, vagy egy rövidebb túránk során sokkal komfortosabb, ha a cuccainkat nem a hátunkon kell vinnünk. Egyrészt nem izzadunk a táska alá, másrészt kényelmesebb is. Az ötletes, designos termékeiről elhíresült Topeak praktikus és stílusos megoldást kínál.

QR Beam Rack MTX
A nyeregcsőre rögzíthető tartók kulcspontja mindig a maximálisan szállítható súly és a rögzítés stabilitása. A Topeak nem csak eleget tesz maximálisan ezeknek, de plusz extrákkal toldotta meg az alapjában könnyű csomagtartót. De menjünk szép sorjában.

Az MTX 9 kilogramm teherbírással rendelkezik, amibe azért már igen sok minden belefér (pl. haza fele a piacról egy megtermett görögdinnye is). A szögletes és íves keresztmetszetű gerinc bár igen nagy átmérőjű, a jól megválasztott anyagnak köszönhetően nem nehezíti el a tartót.

Hatalmas befogó pofája többféle gumi betéttel rögzíthető könnyedén a nyeregcsőhöz. Így szinte mindegy milyen átmérőjű csővel szerelték kerékpárunkat, az MTX-et fel tudjuk rá varázsolni. A gyorszáras rendszer villámgyors, könnyű kezelni és ami még fontosabb: stabilan tartja a csomagtartónk.

Topeak QR Beam Rack MTX

Topeak QR Beam Rack MTX
Kép forrása: Paraferee

A rakodó felületet egy alumínium keret fogja körbe. Beleintegrálva egy 6mm vastag gumi szálat találunk, melynek két végén a 3-3 gömb a különböző felfogatási-rögzítési méreteket segíti. Ötletes és igen praktikus. Mindig kéznél van, ha a szállítandó cuccunk le akarjuk fogatni.

A keret közepén műanyag sín fut, mely a Topeak saját rendszerének alapját képezi. A különböző táskák ebbe rögzülnek, hogy a lehető legstabilabban tudjuk szállítani azokat, de süllyesztett kialakításuk lévén az egyszerű csomagtartó funkció esetén sincs útban.

További praktikusság a csomagtartó végén, az alapból macskaszemet tartó adapter. Egy belső nyílású csavar rögzíti az elemet, mely különböző más adapterekre cserélhető (de ezek nem tartozékai alapból a csomagtartónak). Így például felrögzíthetünk lámpát is akár.

A csomagtartó gerincének alján találunk egy felhegesztett szemet is, melybe az oldaltáskákat a kerekektől távoltartó adaptereket rögzíthetjük.

…és mindezt egy csomagtartó? Igen. De mi van akkor, ha táskába pakolnánk a cuccunk?

 

Quick RX Track


Pici, keményebb alaktartó külső borítású táskával van dolgunk, melyből több méret is létezik. Topeak termék lévén alapból nem egy egyszerű „táskát” várunk kézbe véve.

Természetesen az aljába be van építve a csomagtartó csatlakoztatási rendszere. Így hátulról támadva bele tudjuk tolni a sínbe, míg a végén levő biztonsági retesz nem kattan. Viszonylag stabilan állnak össze, csak egy minimális mozgást enged a rendszer.

Oldalán két pici zseb türemkedik ki a nagy rekeszből. Kicipzárazva ér minket a meglepetés: ez egy nagyobb oldalsó, lelógó táskává alakítható rész, ami kicsomagolás nélkül kis zsebként is funkcionál. Persze, ha már kicsomagoltuk, akkor biztonságunk érdekében ide is került egy fényvisszaverő csík, amiből egyébként minden oldalra jutott.

Nézzük a főrekeszt. Tetején kívülről egy kézi hordfül, alatta pedig egy gumis háló. Nem akkora, mint egy hátizsákon megszokott, de például egy vékony esőkabátot könnyedén alá tudunk fogatni.

Topeak Quick RX Track

Topeak Quick RX Track
Kép forrása: Paraferee

A cipzárt széthúzva benn találjuk magunk a tárolóban. Mérete pont elégséges tud lenni a napközben szükséges tárgyainknak (pénztárca, irattárca, kulcsok, kis víz, defektjavító készlet, minipumpa… két dobozos sör). Fedelén egy gumis pici zseb a kisebb, elkallódó cuccainknak. Ha szűkén lennénk a magasságnak, egy plusz cipzárt is találunk a fedél nyitó alatt, melynek elhúzásával extra 5 centiméternyi magasságot nyerhetünk.

További okosság, a vállpánt tartozék. Ha táskánk magunkkal vinnénk a kerékpárról leszállva, de a kézi hordfül kevés, akkor egy állítható hosszúságú vállpántot is fel tudunk csatolni a két végére. Igazán kényelmes…

A Topeak csomagtartója és a rácsatlakoztatható táskája hozza a márkától megszokott praktikusságot és designos megjelenést.

A Gepida Alboin 900 CRS kerékpárt, a Topeak QR Beam Rack MTX csomagtartót és a Topeak Quick RX Track táskát az Olimpia Kerékpár Kft.től kaptuk tesztelésre, köszönjük!