Fehér paripa a tó körül Hír

Demkó Ráhel
2009/08/12
Letekerek a tóra, gondoltam magamban ezt egy héttel ezelőtt. De bringa nélkül ez elég nehéz lett volna. A Bánkitó fesztivált a hétvégén rendezték meg. A főképp bringás programokkal váró fesztiválra én egy Cube bicajt kaptam a Velobike jóvoltából. Élménybeszámoló itt.
A csepeli nem kis feladatot adott: egy Cube biciklivel kell megtennem az utat Bánkig. Hófehér, vadiúj váz, tele számomra furcsa dolgokkal, nem beszélve az áráról. A kétheti bringatudásom viszont keveseltem ehhez. De aztán szombat reggel nyolc órakor elindultunk. Vonattal mentünk Vácig, ahol át kellett szállnunk egy úgynevezett helyközi járatra, ahova egyedül képtelenség lett volna felpakolni a bicikliket, meredek lépcső és szűk hely nehezítette a helyzetet. Megoldva ezt a problémát Diósjenőig utaztunk ahonnan kezdetét vette a túra. Úgy kezdem,hogy a Cube a városban 100%-ig megbízható. Aszfalton szinte suhan, alig kell tekerni. A kisebb gödröket simán veszi nem ráz agyon, stabil érzetet ad. A kicsit földes úton is nagyon könnyen kormányozható még egy kezdőnek is. A váltó is hihetetlen jól van kitalálva. A nagyujjunkkal váltunk fel, a mutató ujjunkkal pedig le. Annyira kézre áll az egész mintha mindig is ezt használta volna az ember. A bicaj agyváltós és dinamó is található rajta. Az ezzel kapcsolatban levő lámpa 2 fokozatú: az egyik fokozatban a lámpa csak akkor világít ha érzékeli a sötétséget és ez tekerés közben működik. A másik fokozat folyamatos világítást eredményez. A dombokon való felmenetel gyakorlott kerékpározónak menne, de rajtam még kifogott. Sajnos nem találtam el  megfelelő váltási módot így nem mindig váltott át a megfelelő sebességbe. Ezt azt eredményezte,hogy mikor sima egyenes talajra értem vele hirtelen lett könnyen tekerhető a gépezet. Az ilyen nehézségek előtt és után jött az a pozitív dolog, ami feledtette mindezt: a bringát mindenki csodálta. A fesztiválon, pedig többfajta bringát is megnézhetett, esetleg ki is próbálhatott az ember. Ami nagyon ötletes volt,hogy egy kis csapat szervizelte is a bringákat. Így mi hazaindulás előtt meg is nézettük a bicókat. A srácok az elakadt embereket is segítették. Lehetett vásárolni bringás táskákat és egyéb kiegészítőket a fesztiválon, láthattunk a Cyclechic és a Recycle Mission közös kiállítását divatos bringásokról. Ha már nagyon elfáradtunk riksával lemehettünk a tóra fürödni de a strand is kedvezményesen volt látogatható. Esténként koncerteket, beszélgetéseket, workshopokat rendeztek. Én sértetlenül megtettem az utat a Cube-bal, igazából semmi rosszat nem tudok erről a bringáról mondani. Kezdőként, minden félelem érzet nélkül mentem vele az országút lejtőin, ez az a "paripa" amire ha az ember egyszer felszáll, többé nem akar leszállni róla.