- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Ezidáig Európa legnagyobb kerékpáros szakmai kiállításának nulladik napján, a DemoDays-en volt első lehetősége a média képviselőinek kipróbálni a következő évi kerékpár újdonságokat. A Eurobike látogatottsága és a gyártók, valamint azok modell kínálata viszont az utóbbi években drasztikusan megnőtt, így ezen egy nap egyre kevesebbre lett elég. A szervezők éppen ezért léptek, és közel két hónappal a kiállítás előtt, a mesékbe illő tiroli környezetbe invitálták a média képviselőit, hogy 3 napig tesztelhessék a 2017-es bringákat.
Hogy mennyire alkalmas a helyszín erre a célra? Nos, a kiállítók sátraitól fél percre található
a FleckAlm Trail - Európa egyik legnagyobb szintkülönbségű (990 m) bringás ösvénye,
pár perces aszfaltos gurulással elérhető a Lizi Osl Trail, de az országútisok számára elérhető közelségben van a Kitzbühel Horn néhol 22%-os meredekségű aszfaltcsíkja, vagy a környék számos kiváló minőségű szerpentinjében is kellő lehetőség lapul. Röviden, a holteszteljek-ből nincs hiány...
Természetesen nem volt jelen minden gyártó a Media Days-en, és a jelen levő kiállítók sem adtak lehetőséget minden új modell kipróbálására. Ennél fogva nehéz levonni mélyre ható következtetéseket a 2017-es trendekről.
Ennek ellenére érezhető a mountain bike-ok terén a plusszos kerék méretek térhódítása (27,5+ illetve 29+), és az e-bikeok dominanciája. Én izgatottan vártam az 1×12 hajtást, mely meglepően sok modellen fenn volt már, annak ellenére, hogy csak pár hete mutatták be.
[mvnslider=66]
Az országúti kerékpárok között két jelentős tendencia figyelhető meg. Az egyik, hogy a tárcsafékek az aszfaltot is meg fogják rövidesen hódítani (bár az ominózus balesetnél állítólag kizárták a tárcsafék bűnösségét, a tárcsák éleit lekerekítik a jövőben) és a vázakat most már ennek a trendnek megfelelően tervezik.
A másik figyelemre méltó jelenség pedig az országúti kerékpárok szegmentálódása. Ez egyelőre még csak finoman és gyártónként eltérő megítéléssel van jelen, de a jövőben az országúti kerékpárokat felhasználási körük szerint egyre több csoportba fogjuk osztani (gravel, cyclo, időfutam, komfort, verseny, stb.).
Áramvonalak, grammok, elrejtett kábelek és megerősített vázak a tárcsafékre várva.
[mvnslider=65]
Összességében az az érzésem, hogy ha valakinek van 2-3000 eurója kerékpárra, nagyon nehéz dönteni, mivel az azonos kategóriájú modellek nagyon hasonló tudásúak, a vázak hasonló merevségűek, monti esetében rugózási karakterisztikában sokszor a rugóstag minősége okoz eltérést, és inkább a dizájn, valamint a márkához és a helyi kereskedőhöz kötődő kapcsolat fogja elbillenteni a mérleg nyelvét…