Defektvédelem és sebesség kimaxolva Hír

Defektvédelem és sebesség kimaxolva Hír

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc
2016/09/11
Mitas Scylla Tubeless Supra V96 Textra 29×2.25 gumi próba úton. Korábban teszteltem már a Scyllát (bár akkor még orrszarvús logójuk volt), akkor most miért tesztelem újra? Hát, mert ebben a változatban van egy kis extra… akarom mondani Textra!
Hirdetés

Immáron ez a harmadik változata a cseh gumigyártó Scylla nevű modelljének, ami nálam jár teszten. Mind 29”-os felnire illeszkedett, mind ugyanazon mintázattal rendelkezett, csak tudásukban tértek el – ezekből a most koptatott gumi az eddigi legjobb.

DSC_0539_k_resize.jpg Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
DSC_0539_k_resize.jpg Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu

Mitas Scylla teszt alpesi körülmények között

A korábbi hosszútávú használatból eredően ismerem a Scylla-t, anno ezt írtam róla: „vérbeli verseny külső, sok mindent feladva a sebesség oltárán”. Ennek ellenére a most tesztre kapott gumikat is rendesen megnyúztam, mi több nemzetközi tesztelésnek vontam alá: gurultam velük Garmisch-Partenkirchen meredek, sziklás, gyökeres ösvényein és dózerútjain, valamint Gödöllő környékén homokos, földes utakon és ösvényeken. A szuperszámítógépem, vagy más néven agyam archívumából hamar előkerültek menetközben a korábban megismert menettulajdonságok, érzések, és csak megerősíteni tudom, amit korábban írtam róla.

Nyálkás és sziklás teszt terep az Alpokban Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Nyálkás és sziklás teszt terep az Alpokban
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu

Az Alpok nyirkos és sziklás ösvényei végén, a torkomban érzett szívveréssel és lassan elszivárgó, a félelemből eredő adrenalinnal az ereimben megfordult a fejemben, hogy nem hozom haza további tesztre a gumit. De persze miután kifújtam magam, elmúlt ez az érzés. Csak ez a terep nem a Scylla terepe, viszont az otthoni pályák, útvonalak 90%-ára tökéletes lesz.

A Scylla ugyanis inkább a száraz földutak és a simább ösvények, esetleg dózerutak királya.

Ezeken a helyeken borzasztó gyorsak tudunk lenni vele. A gumi keresztmetszete erősen kerek, így csak egy nagyon keskeny futófelület érintkezik a talajjal, ettől pedig kicsi a gördülési ellenállása – ráadásul jól lehet dönteni a bringát menetközben. Tempónkat fokozza még az alacsonyon és sűrű mintázata is. De ezeknek van sötét oldala is: sárban, sziklákon, nedves köveken és gyökereken, ahol szükség lenne a nagyobb a talajjal érintkező felületre, illetve a helyettünk is tíz karommal kapaszkodó bütykökre, a Scylla elvérzik.

Itt érzi igazán otthon magát a Scylla Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Itt érzi igazán otthon magát a Scylla
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu

De a hazai XCO és XCM pályák többségén nem is találunk ilyen helyeket, így – száraz körülmények között – itthon tökéletes választás lehet ez a gumi cross country és maraton versenyzésre!

Defektvédelem

Főleg a kis extra tulajdonsága miatt: ez a modell tartalmazza a Textra defektvédelmi technológiát, melynek köszönhetően a futófelület és az oldalfal védelme érdekében egy olyan gumiréteg kerül be a köpeny belsőoldalára, mely nagy sűrűségű polimer szálakból épül fel. Az anyag nagyon könnyű – így csak elhanyagolható mértékben növeli gumink súlyát, mely jelen esetben 80 gramm – és rendkívül jól ellenállóvá teszi a gumink szúrásnak és vágásnak. Az egyik jó teszt volt erre a 8 napos, az afrikai szavannákon megrendezett Cape Epic mountainbike maraton, ahol rengeteg a tüske. A verseny 40, Mitas gumit használó versenyzője közül egy sem kapott defektet! Persze ez az infó nem volt elfogadható számomra – messze van az az Afrika – így hát megcéloztam vele a legnagyobb susnyást, tüskés bokrokat, és a legélesebb sziklaperemeket. Végül be kellett látnom, a Textra nem csak marketing duma. Se defekt, se oldalfal szakadás…

A tesztre kapott gumi másik tulajdonsága még, hogy belső nélküli használatra is alkalmas, ráadásul nem csak tubeless-ready felniken – ez a Tubeless Supra. Ennek köszönhetően a külső három féleképpen is használható: egy) tubeless-ready (belső nélküli használatra készített) felnivel önmagában kettő) egy normál felnivel kombinálva, de átalakítószettel együtt szerelve, belső nélkül illetve három) normál felnivel, belsővel együtt használva. Természetesen a versenyzést tekintve a legelső verzió jöhet szóba, de ha nincs tubeless-ready felnink, ezt a gumit akkor is tudjuk használni belső nélkül!

A Mitas Scylla Tubeless Supra V96 Textra 29×2.25 gumi jellemzői:
méret: 29×2,25” (57-622)
alapanyag: Carbon Race Extreme Light
technológia: Textra
tömeg: 670 gramm
ajánlott felhasználási terület: mountain bike – cross country, maraton
ajánlott fogy.ár: 10 990 Ft

Hirdetés