Menü

2013.04.15.     Hozzászólás 14

Chariot CX1 utánfutó teszt

Régóta nagy dilemma, hogy a gyerekeket mikor szállítsuk biciklis ülésben és mikor utánfutóval, egyáltalán kell-e utánfutó.


Nos, miután volt szerencsénk kipróbálni a Chariot CX1 utánfutót, kijelenthetjük, hogy kell! Az sem baj, ha pont ilyen...

 

A tesztre felkértük sokat tapasztalt szakemberünket Bebét, aki már az első, 3 hónapos korában végzett közös tesztünk alkalmával letette névjegyét. Bebe (most 3 éves) szokásához híven, pontosan megjelent, ezúttal egy csinos kishölgy társaságában (Csenge, 3 éves).

Az első és a legfontosabb, hogy a kis utasoknak tetszik-e a szekér. Nyilván! Tesztereink imádták, csillogó szemekkel, ujjongva pattantak be az utánfutóba. Ez pipa, e felől nem volt kétségünk sem.

 

Utánfutó VS gyerekülés

- az utánfutó gyereknek sokkal kényelmesebb - ez már pár km-en is előny lehet, nem utolsó sorban nagyot lehet benne aludni

- az utánfutó biztonságosabb, főként a jó minőségű utánfutók esetén, mivel nem csak hogy be van kötve a gyerek, de az utánfutó váza is védi

- utánfutóval a kerékpár sokkal stabilabb – a gyerekülésben minél nehezebb gyermek ül, a kerékpárt annál nehezebb tartani, főleg kisebb sebességnél

- kerékpáros utánfutóból van kétgyerekes verzió is

- az utánfutóba lehet pakolni akár hosszú túrákra is, illetve ha pl. a gyereket leraktuk az óvodába, hazafelé a nagybevásárlást is meg tudjuk ejteni

- bringás utánfutóval a gyerekeket tökéletesen meg tudjuk védeni az esőtől, széltől, illetve a rovaroktól, ami nem utolsó például egy nyári naplementénél

Megfelelő kerékpár utakon, kisebb, nagyobb túrákra, vagy akár napi szinten óvodába járni a kerékpár utánfutó tökéletes megoldás, ezért kíváncsian vártuk mit tud a Chariot.

 

Mikettud!?

Mint a kölykök, úgy estünk neki az irodában a külsőre igen csak tetszetős utánfutónak. Szétszedtük, összeraktuk, csináltunk belőle babakocsit, esővédővel Jackson sátrat – nagyon pöpec. Minden a helyén, semmivel sem kellett szerencsétlenkedni. Egyszerűen és gyorsan működik. A nagy kerekeket a tengelyvégnél szerelt gyorskioldóval, azaz egy gomb megnyomásával ki lehet szedni, a teljes szekeret pedig 30 cm magasságúra össze lehet hajtani. Így relatív könnyen szállítható. Hátul van egy gyorszárral kiengedhető nagyméretű tároló zseb, amibe elég gazdagon tudunk pakolni, a belső részt pedig jól szelőző háló fedi, amire könnyedén rögzíthetjük az esővédőt.
A gépezetnek egyébként 3 funkciója is van: alapesetben bicikli utánfutóként használjuk, miközben a babakocsi funkcióhoz szükséges 2 első kereket fejjel lefelé a két oldalán vihetjük magunkkal. Ha megállunk sétálni vagy bevásárolni, az első kerekeket egy mozdulattal bepattinthatjuk a helyükre és már kész is a babakocsi.

 

Chariot CX1

Galériához klikk a képre!

 

Azaz a hátsó részen még szükség van a bepattintható fogantyúra, amire egyébként fékkart is szereltek. Amennyiben futni indulunk (szerencsére a babakocsival futó édesanyákból is egyre többet látunk…), vagy nagyobb kirándulásra, akkor a 2 bolygó kerék helyett egy kiegészítő adapter segítségével nagyobb kereket szerelhetünk előre, így kiváló futó babakocsit kapunk. Megjegyzem ebben a funkcióban hasznos csak igazán a felszerelt fék.

 

Teszt

Először is le kellett vinni a gépet a belvárosi irodából a 8 emeletről. A lift természetesen elég pici és nem tudtam ki, hogyan hozta fel… Nagyon boldog voltam, amikor az utánfutót egy mozdulattal betettem a liftbe. Erre nem fogadtam volna…

A kerékpáragyhoz szerelt adapterhez könnyű csatlakoztatni az utánfutót, 1-2 másodperc elteltével már robogtam is (a találkozóra a teszterekkel). Az utánfutó csak 12 kilogramm, de azért én felkészültem egy nehézkes, cammogó iramra. Hála a jó minőségű csapágyaknak, sokkal könnyedebben suhant az utánfutó, mint azt vártam. Menet közben jöttem rá, hogy a biciklis utánfutó az autósoknak nem mindig megszokott, egyértelmű dolog, ezért a végére biggyesztett zászló nem csak a gyerekeknek volt tetszetős, de remek figyelemkeltő az autósok számára is.
Na Bebe, csüccs! Az ülés nagyon kényelmesnek tűnik, belül van elég hely. 5 pontos biztonsági övvel kötjük be a gyereket, és ami egyből szembetűnő: a kerekek elég nagyok, így az utánfutó súlypontja alacsonyan, a tengelymagasság alatt van, ezért a benne ülő gyerekkel igen stabil!
További ínyencség a tömegnek megfelelően állítható rugózás, ami tovább javította a Chariot menettulajdonságait.

 

 

Városban

Mivel már darabokra szedtük, minden részét megvizsgáltuk a Chariotnak, nincs más dolgunk, mint beletenni pár kilométert. Irány a Margit-sziget. Az utánfutó a várakozásainkat teljes mértékben igazolta. Stabilan, viszonylag könnyedén suhant, a szűkebb kanyarokat is könnyen bevettük. Bebe is abszolút elégedetten nézelődött. Egyetlen dologra kellett fokozottan ügyelni: az utánfutó szélesebb, mint a bicikli. De hát ez normális…

1-2 óra tekergés után bicikli lelakatol, 2 első kerék beilleszt és már krúzolunk is a szigeten. Babakocsiként is tökéletes a gép. Ráadásul jól fel is cuccoljuk, de így is könnyedén gurul a kavicsos úton is. Nem akadozik, nem járja a saját útját. Némi polgári kukorica, üdcsi, majd pik-pakk visszaalakítjuk a Chariotot utánfutóvá és indulunk vissza. Természetesen Csenge is tevékenyen részt vett a tesztekben és neki is annyira megtetszett a Chariot, hogy édesapjával (persze édes kényszer volt ez neki is) egészen sötétedésig robogtak.

 

Chariot CX1

Galériához klikk a képre!

  

Vidéken

Másnap már alig vártuk, hogy túrázzunk egyet a futó babakocsivá alakított Chariottal. Dömörkapunál remek aszfaltozott erdei úton lehet menni Dobogókő és Pilisszentlászló felé menni, ezt az utat céloztuk meg. Az autónk elég jól áll űrtartalommal, ezért össze sem kellett hajtani a gépet. Mivel piknikezni mentünk, jól megpakoltuk a kocsit, beállítottuk a rugózást  és indulás. Erdei úton és aszfalton is jól szerepelt a járgány, 1-2 kilométert futottunk is, de a futást egy idő után feladtuk (folyamatos gyorsabban, gyorsabban effekt a gyerekektől – majd no more szufla). Lefelé, főleg futás közben nagyon jól jött a fék. A fékkar könnyen elérhető, kezelhető, a fék jól fog – tényleg hasznos plusz.

 

 

Összességében a Chariot egy remek 3 az 1-ben konstrukció, jó ötletekkel, igényes anyagokból precízen összerakva. Ha valaki utánfutó vásárlásban gondolkodik, tényleg csak ajánlani tudom, szerintem megéri az árát.

 

Klikk: Technikai infók, típusválaszték, aktuális ár... 

Olvass többet a témáról: Chariot, teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • roci 2013.10.03.   12:14

    roci

    Igen meg, több száz km-t mentem vele lényegi probléma nem jelentkezett, és még relatív könnyű is, gyermekem imádja.

    válasz erre...

  • frobes 2013.05.30.   15:30

    frobes

    Igen igazad van két gyerekre valóban kicsi a CX1, Nekik van a CX2, sajna nekem az előbbi van...

    válasz erre...

  • frobes 2013.05.30.   15:29

    frobes

    Szia, igen még eladó :) keress meg emailben: fuloprobert kukac hotmail pont com

    válasz erre...

  • frobes 2013.05.30.   15:27

    frobes

    Szia, igen még eladó :) keress meg emailben: fuloprobert kukac hotmail pont com

    válasz erre...

  • babadoa 2013.05.30.   13:42

    babadoa

    Nekem egy régi Chariot-om van. Eladó még a Tied?

    válasz erre...

  • mathetamas 2013.05.28.   12:05

    mathetamas

    Szia! Engem érdekelne az eladó használt CX1-es. Légy szíves, írj egy e-mailt a mathetamas yahoo.com-ra, ha még aktuális. Kösz! T.

    válasz erre...

  • Máthé Tamás 2013.05.27.   10:06

    Máthé Tamás

    Szia! Engem is érdekelne a használt Chariot CX1. Megtalálom valahol online hirdetve? T.

    válasz erre...

  • Szasza 2013.05.07.   12:12

    Szasza

    Szia, persze érdekel. Viszont 2 gyereket kell belegyömöszölni, félek h a CX1 pici.

    válasz erre...

  • frobes 2013.05.02.   12:39

    frobes

    Szia, nekem van egy ilyenem használtan (Chariot CX1), rengeteg kiegészítővel és eladó, ha érdekell jelezz rám :) Robi

    válasz erre...

  • Szasza 2013.04.25.   15:26

    Szasza

    Én keresek jó minőségű hasonló utánfutót (3 az 1ben). Nevem Senki, tudsz ilyesmit olcsóbban, mert érdekel.

    válasz erre...

  • rocika 2013.04.19.   11:20

    rocika

    Sziasztok! A tesztnek komoly alapja van, én két és fél éve használom egy ilyen utánfutót, aszfalton, terepen, több száz kilométert bringáztunk Budapesten és környékén, az Őrségben, rengeteget túráztunk komoly terepen is, és néha futottam vele, rendszeresen használom normál közlekedésre, a gyerkőcöt viszem bölcsödébe. Fölborítani gyakorlatilag nem lehet (nekem egyszer sikerült, de nem volt benne utas és így magasabb a súlypontja) , 45 fokos rézsűn még simánfut. A cikhez kiegészitésül talán annyi, hogy nem 3 az 1-ben, hanem 5 az 1-ben, mert még lehet hozzá síszettet, és treking szettet kapni. Az ár, tényleg nem olcsó, de egy jobb bringa áráért meg lehet venni, mi fél évig gondolkoztunk megéri-e, biztosan ki fogjuk használni. Kijelenthetem megéri az árát, ha valaki kondolkodik utánfutó vételében akkor csak ezt, persze csak akkor ha tényel ki is hasznája.

    válasz erre...

  • SiMoon 2013.04.19.   07:26

    SiMoon

    Egyrészt olcsóbban is lehet Chariot utánfutót vásárolni, másrészt akár hiszitek, akár nem, van kereslet a felsőbb kategóriás termékek iránt. Sőt! A cikk egyébként teszt és nem PR, vagyis, ha nyűgünk lenne a termékkel, azt sem rejtenénk véka alá. PR cikket (x) szerzővel jelezzük minden esetben.

    válasz erre...

  • nevem senki 2013.04.18.   16:55

    nevem senki

    Elég sokat kaphattatok ezért a PR cikkért, ha szerintetek megéri az árát. A legöbb ember a bringájára nem tud ennyi pénzt áldozni.

    válasz erre...

  • battila 2013.04.18.   06:39

    battila

    Marmint ugy velitek, hogy megeri a 830 eurot (~250000 forintot)?

    válasz erre...