Cape Epic: az utolsó két szakasz élményei Hír

Mozgásvilág.hu
2012/04/02
"Úgy éreztem magam, mint Nemecsek Ernő, amikor a füvészkertben a víz alá nyomták."

A Northern Crocodiles/Mozgásvilág.hu csapata sikerrel vette a Cape Epic megpróbáltatásait és befejezte a versenyt, melyhez gratulálunk mi is!

Szentgyörgyi Krisztián beszámolója:

6. szakasz "Borzalmas éjszaka után arra ébredtem ma reggel, hogy víz csepeg a fejemre. Először azt hittem, Győző barátom vicces kedvében van, és a bringás kulacsomból spricceli a vizet az arcomra heccből. Mivel azonban egész éjjel zuhogott, megint be kellett csukni az összes szellőzőnyílást a lakókocsin, így a pára a mennyezetre rakódott és onnan csepegett vissza az arcomba.

Remek kezdés a mai szakaszra… A reggel fénypontja viszont egyértelműen az volt, amikor a csurom vizes bringás cipőmbe bújtam bele. Úgy éreztem magam, mint Nemecsek Ernő, amikor a füvészkertben a víz alá nyomták. Vizes cipő és kint kb. 12 fok van gyönyörű emlékek. Végre elindultunk az utolsó előtti, 85 km-es szakaszra. Nekem kellett úgy 4 óra, amire felmelegedtem, még felfelé tekerve is fáztam, és először eletemben nem szerettem volna lefelé menni a nagyobb menetszél miatt.

Gedeon partneremmel kidolgoztuk egy taktikát, miszerint én is és ő is a saját tempójában kerékpározik az egész verseny alatt. Utólag kiderült, az én felkészülésem kicsit jobban sikerült, mint partneremé, így minden egyes időmérő pontnál megvártam őt. A tegnapi napon azonban az egyiknél nem sikerült megállnom a jelző előtt, vagyis túl közel mentem hozzá, mivel egy lejtő végén, egy éles kanyarban volt furfangosan elhelyezve. A versenyszabály kimondja: egy csapaton belül a két kerekpáros nem távolodhat el egymástól több mint 2 perccel, abban a helyzetben pedig 4 perc 34 mp-re voltam, így egy utolsó figyelmeztetéssel és 1 órás időbüntetéssel „megúsztuk”.

Utolsó szakasz holnap 64 km, de nem hiszem, hogy Dr. Gonosz nem tartogat számunkra valami meglepetést a végére!"

Stage 7 " Vége, vége, végre vége! Megcsináltuk az egyik legnehezebb Epic-et!!!! Ma reggel az utolsó szakasz volt hátra: 64 km-en 1350 m szintkülönbséggel. Mi versenyzők nagyon hálásak voltunk a rendezőknek, mivel reggel ismét nagyon hideg volt, kb. 6 fok, a mai távot csak 8.30-kor kezdtük meg egyórás csúszással, ami 10 fok különbséget jelentett.

A szakasz számomra nehezen indult, nem igazan találtam a ritmust, de az idő gyorsan felmelegedett, és egyre jobban éreztem magam. Nemsokára egy kötelező kerékpár cipelési szakaszhoz értünk, ahol le kellett vinni kerekpárunkat a vállunkon, mivel olyan nehéz, sziklás és meredek volt a lejtő. A második fele jól ment a nyári melegben, a hőmérséklet is felment 35 fokra a befutóra!

A beérkezés után a versenyorvos, aki mind a 9 Epic-en ott volt, bejelentette, hogy az idei verseny volt az egyik legnehezebb, az esemény történetében, a nehéz szakaszok és a rendkívüli időjárás miatt! Ez ügyben nyilatkozni nem tudok, mivel ez volt az első számomra, de remélhetőleg nem az utolsó! "