Menü

2010.09.15.     Hozzászólás 3

Bringás fénykombó - Sigma lámpaszett teszt

Nem bírtunk várni a 24 órás MTB maratonig, éjjel kipróbáltuk a Sigma lámpakészletünket.

A csomagot egy pipere-táskának is beillő guszta tartókomplexumba rendezve kaptuk a Bikefun-tól. Ennek egyedüli hátránya, hogy annyi zseb és külön retesz van benne, hogy mindig elfelejtem mit hova tettem :)

 

81023-P1090549.JPG

A csomag tartalma:
- Sigma Karma Pro lámpaszett (két lámpa IION akkuval - egy akkuról akár mindkét lámpa működtethető)
- Sigma Powerled Black lámpaszett (önvédelmi eszköznek is használható nagy fényerejű lámpa, IION akkuval, de hagyományos elemmel is működtethető)
- Sigma Cuberider hátsó lámpa
+ egy töltő és csomó rögzítési megoldás

 

Rögzítési megoldások
El vagyunk halmozva ezen a téren. A karmákat a kormányrúdra racsnis megoldással rögzítettük (22-33 mm kormány átmérővel működik), de a csomagban van egy sisakra rögzíthető lámpatartó is. Ha már a két lámpa fent van, akkor jön hozzá az aksi ugye. Az IION aksihoz egy, a Sigma computereknél megismert elfordítós bepasszintós dokkolót adnak, amit tépőzáras szíjjal (vagy gumigyűrűvel) erősíthetünk a kormányrúdra, a stucnira, vagy akár a vázcsőre (sőt, nekünk még a sisakra is sikerült).

 

81023-P1090557.JPG 

A Powerled lámpát a kormányra, vagy a sisakra is tehetjük egy kengyel segítségével, amihez gumigyűrűvel, vagy gyorskötözővel szoríthatjuk oda. Mi a sisakos gyorsrögzítős módszert próbáltuk ki.

 

81023-P1090558.JPG

A Cuberider hátsó lámpa gumigyűrűs rögzítést kapott. A célnak tökéletesen megfelel, bár kell egy kis izmozás, hogy átérjen a gumi.

 

81023-P1090559.JPG

 

Légellenállás, súly
A két kis karmalámpa egyenként mindőssze 70 grammos és egy IION aksi hozzájuk kb még ugyanennyi. Bár nem vagyunk grammániások, ezt a súlymennyiséget méltán nevezhetjük elenyészőnek.

 

81023-P1090553.JPG 

 

A powerled lámpa elemek nélkül nem nehezebb, mint egy okostelefon, az aluminium ház ellenére könnyűnek mondható (pontos súlyadatot nem találtunk hozzá). Ha megpakolod elemekkel, akkor viszont már zavaróan nehéz a fejen viselni, ezért a külön hozzá csatlakoztatott akkus megoldást javasoljuk. Azt is úgy, hogy vagy a testre, vagy a sisak ellentétes pontjára rögzítsd így jobban eloszlik a súly és könnyebben elfelejtkezel a plusz grammokról. Légellenállása nem sok van, viszont arra figyelj, hogy a belógó ágakba ne akadjon fel. Ha sisakra teszed, akkor szét lehet annyira szedni a lámpát, hogy alig lesz nagyobb, mint a Karma, így valamivel még könnyebb és jóval kisebb lesz. Ebben az esetben természetesen csak akkuval üzemel.

 

81023-P1090550.JPG 

 

A Cuberider hátsó lámpa e tekintetben említésre sem méltó, használója számára észrevétlenül megbújik a nyeregcsövön (a mögötte lévők ellenben nagyon is jól látják).

 

Fényerő
A Karma Pro 40 LUX fényerőt ad ki magából, a Powerled Black 90-et.
- Egy Karma Pro lámpával - látod az előtted lévő utat töksötétben is, de vadabb sebességre, neadjég versenyzésre nem feltétlenül elég.
- Két Karma Pro lámpával - Elég szélesen és jó távolságra ellátsz velük, a 24 órás MTB maratont bevállalnánk ezzel a megoldással.
- Powerled Black a sisakon - Kellő távolságban és éppen elegendő szélességben (látószöge 18') láthatóvá teszi az utat. Kicsit zavaró, hogy a fénycsíkja belelóg a látótérbe és amíg hozzászoktam, folyton el akartam hessegetni (mint mikor a moziban látod a vetítőgép fénysugarát). Egy ilyennel a sisakon szintén bevállalnám a 24 órásat.
- Két Karma Pro a kormányon + Powerled Black a sisakon - Überszupermájer nagykirályság!!! A kombó titka a fenti tulajdonságokon kívül abban rejlik, hogy míg a kormányon lévő lámpák látni engedik éppen merre mész, addig a fejlámpával azt is látod, hogy a kanyar után merre fogsz menni. Fejlámpa nélkül, de kormánylámpával a kanyarok kicsit félelmetesebbek, viszont ha csak fejlámpát használsz, kanyarba nézéskor nem látod a szemed sarkából azt, hogy éppen merre tartasz (ez utóbbi mondatot már a jóhoz szokott, sznob énünk mondatja).

A Sigma weboldalán találtunk egy vagány összehasonlító animációt, ahol lecsekkolhatod a fényerőket: Klikk ide!

 

81023-P1090560.JPG

 

Akkukapacitás
Egy Karma lámpa maxra tekerve 3,5 óra alatt eszi meg az IION aksi tartalmát. Ez az idő közepes állásban 5,5, energiatakarékos üzemmódban 11 órára bővíthető. Egy aksit használva két lámpához ezek az értékek kettővel osztandók.
A Powerled Black fogyasztása megegyezik egy Karma lámpa fogyasztásával.

 

A lámpákról bővebb infót találsz a Bikefun weboldalán: klikk ide!

Olvass többet a témáról: Kerékpár Lámpa, fejlámpa, teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • phu 2010.09.16.   17:29

    phu

    Tudok, de most itt reklámozzak egy másik lámpát? Még azt hinnék, hogy magammal társalgok csak a reklám miatt. Gyere fel a 24h-ra szürkület után, és saját szemeddel láthatod.

    válasz erre...

  • phiphu 2010.09.16.   14:20

    phiphu
  • phu 2010.09.16.   11:05

    phu

    Nem akarom én fikázni ezeket a lámpákat, nagyon profi a kialakításuk, szépek, jók, megbízhatók, de ha az ár/fényerő értéket nézzük, a kínai csúcstechnika egy nagyságrenddel veri őket sajnos.

    válasz erre...