BringaExpo 2013 Hír

Kimura - Mozgásvilág.hu
2013/03/04
Csöpögés és vágyakozás...
Hirdetés

Mióta elkezdett benőni a fejem lágya, azóta próbálom helyén kezelni a dolgokat. Mondok példát, nem minden újítást rohannék el egyből megvenni a boltba, inkább várok vele egy-két évet, hogy valóban kiforr-e, és csak utána beruházni, a valóban fontos és ésszerű dolgokba. Viszont csöpögni és vágyakozni én is szeretek, mint mindenki más, úgyhogy egy ilyen kiállítás lehetőséget is biztosít némi tapizásra olyan cuccoknál, amit amúgy csak külföldi online magazinokban láthatok.

 

A kiérkezés utáni első utam a Specialized standra vitt, valamiért a márka nagyon mély nyomokat hagyott bennem eddig. Többször is volt szerencsém tesztelni egy-egy példányt, és eddig elég jó tapasztalataim vannak vele. A stand hercege, és egyben talán a kiállítás egyik legdrágább bringája a karbon Demo volt. 1.6 millió forintos árával nem hobbira lett kitalálva, abszolút versenyzőknek szánják, és ez még csak nem is a legdrágább verziója. Ha egy átlag 14-20 év közötti lejtőzős srácot megkérdeznénk, melyik álmai bringája, tízből nyolc ezt mondaná.

 

Specialized Karbon Demo
Specialized Karbon Demo

Galériához klikk a képre!

  

Persze volt más érdekes is a standon, például a csúcs SW-Road országúti cipőjük. Tavaly év elején, amikor Tom Boonen megkapta az új biciklijét és felszerelését, megkérdezték, mi a legjobb változás, amit érez a szetten, a cipőt említette, hogy az tetszik neki a legjobban. Igencsak bejöhetett neki, mert tekert is vele egy negyedik Paris-Roubaix győzelmet, úgyhogy ha az ő igényeit kielégíti, a mieinket is ki kell.

És hogy egy utolsó pár sort írjak a márkáról, ha ezt a négy biciklit így beállítanák a szobámba sorba, pár évig biztosan nem járnék kiállításokra. Sorban: Epic, Stumpjumper FSR, CARVE, Stumpjumper.

 

Menjünk tovább kicsit, örülök annak a tendenciának, hogy mára tényleg akkora a választék, hogy felhasználási terület szerint tudunk pontosan választani magunknak kerékpárt. Ha nem járnék versenyezni, csak néha túrázni, és városban közlekednék a cangával, és nem lenne igényem egynél több darabra, akkor jó pár modell közül tudnék választani. Az egyik legszimpatikusabb idén Focustol került ki. Remek design, országútinál kicsit vastagabb gumik, agyváltó, tárcsafékek, német minőség. Ára 200.000.- ami elsőre soknak tűnhet, de bérlet helyett két év alatt visszajön az ára, és sokkal több örömet is okoz.

 

Focus
Focus

Galériához klikk a képre!

  

Ha nem akarnék túrázni, csak városban közlekedni, akkor is meglenne a választásom, mégpedig a Csepel mini járgánya, ami leginkább a Cannondale Hooliganra hajaz. Kicsike, egyszerű, és szerintem elég menő, minimális karbantartási igénnyel. Úgy néz ki, a Royal típus után ez lehet a következő nagy divathullám. Közben a háttérben látszik is egy narancs színű bicikli, ami a Royal női változata, ez is idén jelent meg, úgyhogy a Csepel egymagában elég jól lefogni látszik a városi bicajosok egy jó nagy részét színes alkatrészeivel, és évről-évre javuló portékájukkal.

És nem csak a városi kerékpározás terén újítottak egy nagyot, újraélesztődni látszik a Woodlands típus is, amelyből 29-es verziót is lehet kapni. A Magellan márka teljes végelgyengülése és kimúlása után szükség van egy új itthoni versenytársra is a Gepida mellett. Ha ár érték arányban megfelelőek lesznek, nincs kétségem, hogy sokan nosztalgiázásból is meg fogják venni a Woodlandsokat.

 

Hogy kicsit rátérjek az idei divathullámokra is, két dologra voltam nagyon kíváncsi, a 650b (27,5) kerékméretű biciklikre, és a Sram 1*11-es szettjére. Mind a kettőt a Merida standján találtam meg. Itt volt kiállítva a BIG SEVEN TEAM típus, amivel Jose Hermida fog menni az XC versenyeken. Ezen a bringán még kéttányéros szett volt, de egy prototípus gépen ott virított az XX1 szett. Nekem nagyon furcsának hatott, elöl 30-as lánctányérral, hátul 42-es sorral, amivel bárhova fel tudunk csőrlőzni. Bevallom, csak a kíváncsiság hajtott, de egyenlőre nekem nem kéne, tudva, hogy csak a fogaskoszorú lesz itthon vagy 140 ezer forint, amiből nagyjából két évig versenyzek és cserélem a kopó alkatrészeket a bringáimon. Versenyzőkön kívül tényleg nem látom létjogosultságát.

 

Ritchey 650B
Ritchey 650B

Galériához klikk a képre!

  

Tavaly ment a hú meg haaa Ritchey 29-es acélvázára, idén itt a 650b-s is. Szép megoldásokkal, vagány designnal, de őszintén, 280 ezret nem adnék ezért sem.

Alternatívának, ha már acél vázakról beszélünk, ott volt Hunor, magyar mívesember, aki megrendelésre készít szebbnél szebb vázakat. Inkább neki adnám azt a pénzt, mint egy Ritchey vázért, amit azért tegyük kezünket a szívünkre, tudunk nagyon jól, hogy sorozatban gyártanak. Ezzel szemben lehet egy teljesen egyedi, igényes, örök életű magyar gyártmányú kerékpárunk is.

Hirdetés