Beskidy MTB Trophy Hír

BringaBanda
2015/06/25
Se szarakodás, se kompromisszum. Abszolút MTB!

A szervezők tudják a dolgukat, már 14 éve rendeznek versenyeket, melyeken 43 országból fordultak már meg résztvevők, köztük világ-, olykor olimpiai bajnokok is. Folyamatosan próbálnak fejlődni, fejleszteni a rendezvényeik színvonalán.

Minden szinten, szinte minden

Ez a helyzet a 2007 óta Lengyelországban megrendezésre kerülő Beskidy MTB Trophival is, melyet méltán tartanak az egyik legnehezebb többnaposnak: a Classic táv közel 300km, melynek 4 szakaszán majd’ 11.000m szintet is le kell küzdenie a résztvevőknek. Akinek ez sok, annak a Mega táv sem okoz csalódást: 200km/7300m. A nehézséget ellensúlyozza a csodás kilátás, tiszta időben a Tátra magaslataiban gyönyörködhetünk. További plusz, hogy minden szakasz Istebnából indul, így a logisztikával nem kell foglalkozni.

MTB Tropic

Az idei, 9. lebonyolítás több szempontból is rekordot döntött. Egyrészt most volt a legtöbb résztvevő, az eredetileg tervezett 500 hely hamar betelt, majd a meghirdetett további 100 hely is pikk-pakk elfogyott. Azt hiszem, jobban nem is kell szemléltetni, milyen népszerű eseményről van szó. Másfelől idén volt a legjobb idő, talán túl jó is, nem véletlenül kapta az idei Trophy az „MTB Tropic” becenevet. Jó páran visszasírták a korábbi hidegebb, esős éveket. Persze mi nem haragudtunk a meleg miatt, mi már hozzászoktunk, sár meg így is akadt egy kevés, köszönhetően a sok forrásnak. Az biztos, hogy az időjárástól függetlenül örökre belénk vésődtek a leküzdendő csúcsok: Rycerzowa, Rysianka, Klimczok és az Ochodzita. A 600 résztvevő 27 országból érkezett, akik közül így-vagy úgy, de 87% eljutott a célig, köztük kb. 310 a Classic távon.

Akik minket képviseltek

Csapatunkból, a Bringabandából 3-an vettünk részt az eseményen, kiegészülve a Sass fivérekkel, így egy egész családias magyar különítményt képviseltünk. Hegyi Geri (absz. 86.) a Mega távon halmozta az élvezeteket, míg a többiek a Classic távon mérkőztek meg az elemekkel. Nem is akárhogy, ugyanis Balázs Bea erejét taktikusan beosztva az utolsó szakaszon kategóriájában az összetett második helyére pedálozott, illetve neki, és legfőképp Sass Józsi (absz. 21.) menetelésének köszönhetően Farkas Zsolttal (absz. 54.) hármasaban a vegyes csapatban második helyen végeztek, egy szakaszgyőzelmet is bezsebelve.

A versenyzők szemével...

Bea

Még tavaly ültette el a bogarat a fülembe Sass Józsi, hogy milyen jó kis rendezvény, és milyen nehéz is ez a verseny. Így január elejére eldöntöttük, hogy ha törik, ha szakad, megyünk a Beskidy Trophyra.

Magamról tudom, hogy a hosszabb etapok fekszenek, így nem is volt kérdés, hogy a Classic távon indulok. Ezen felül, mivel volt rá lehetőség, összeállítottunk egy vegyes csapatot is Józsival és Zsoltival, így lett a Medi-Band (Meditech + Bringabanda) csapat. Már tavasszal elkezdtem rá készülni. Gyorsan eljött az utazás napja, Szilvás OB után maradt 2 napom pihenni, és már utaztunk is Lengyelországba, csütörtökön már startolt is az első szakasz.

Mind a négy nap alatt a 3., utolsó boxból indulhattam. Nem volt beszólítás, mindenki oda állt ahol talált helyet, ezért én a rajt előtt ¾ órával oda álltam, hogy jó helyem legyen. Első nap óvatosan kezdtem, absz 6., kategória 4. lettem, 1 percre a 3.-tól. Második napra ez bejött, ekkor kategória 3. lettem. Így a harmadik napra ismét visszavettem, amivel elég nagy kockázatot vállaltam, mert visszaestem az összetett negyedik helyére 11 percre a 3.-tól és 12 percre a 2.-tól. Ami hátrány volt, hogy a kategória első helyezett csajok az első boxból indulhattak, így sokszor nagy hátrányt szedtünk össze a szakasz eleji bedugulásokkor. Azért az utolsó napon sikerült felküzdenem magam hozzájuk. A hátrányomból kiindulva csak egy szakasz dobogót szerettem volna összehozni, mindent egy lapra feltéve az utolsó erőtartalékaimat felélve pedáloztam, lefelé sem vettem vissza, eresztettem a Focusomat, amivel mostanra már összenőttünk, ide nagyon jó is volt a 29-es kerékméret! Így az utolsó szakaszon a tervnek megfelelően bejöttem abszolút 3. helyre, és kategóriámban 2. helyet szereztem meg. Ami meglepett, hogy a nagy nyomatásban végül 16 percet vertem a következő lányra a kategóriámban, így a végelszámoláskor feljöttem az absz 3. és kategória 2. helyre, amit még álmomban sem gondoltam volna, mikor ezt a versenyt terveztük. Ezt még megfejeltük csapatban egy szakaszgyőzelemmel, és velük is 2.-ak lettünk a végelszámoláskor. Összességében egy remek szervezésen, versenyen, csodás tájakon, remek pályákon és ösvényeken vagyunk túl. A vendégszeretet is elképesztő volt, nagyon aranyosak és segítőkészek voltak mind a helyi erők, mind a vetélytársak, akikkel a napi eredményhirdetéseken a szakaszok után együtt örültük. Utolsó nap fergeteges hangulat volt a végső díjátadón. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a remek versenyt. Lehet, hogy jövőre újra megyünk mi is! :)

Zsolt

Furán hangzik, de nekem ez egy felkészülési verseny volt a 3 hét múlva megrendezésre kerülő, szintén többnapos MTB Trilogyra. Mivel többnaposon még nem volt szerencsém indulni, ki szerettem volna próbálni magam, mielőtt „élesben” kerülök ilyen körülmények közé. Az időjárással nagy szerencsénk volt, minden szakaszon ideálisak voltak a körülmények. Hála a rajtboxos rendszernek, a második szakasztól a jobb rajthelynek köszönhetően később gurulhattam le a rajtterületre, de ami fontosabb, lassan kezdhettem, és ha maradt erőm, a távok utolsó harmadát nyomtam meg. Ez bejött, sikerült sokat előznöm. Napról-napra jobban éreztem magam, fokozatosan jobb eredményeket értem el abszolútban: 58, 46, 42. A harmadik szakaszon ráadásul kategória 10. voltam, így a 4. szakaszon nagyon szerettem volna egy egyszámjegyű helyezést. Végül ez egy defekt miatt nem jött össze, elképesztően sűrű volt a mezőny, a jó helyezésbe nem fért bele a baki. Így a végelszámoláskor visszacsúsztam abszolútban az összetett 54. helyre, pedig elérhető lett volna a top 50. De mint főpróba, nagyon jól sikerült, elképesztő, mit ki nem bír az emberi szervezet, egész könnyedén teljesíteni lehet egy ilyen kihívást. Elképesztő mennyiségű bíztatást és segítséget kaptunk mind a szervezőktől, vetélytársaktól, és igen, itt ilyenek is vannak: szurkolóktól. Életemben összesen nem osztottam ki annyi pacsit, mint ezen a 4 napon! :) A vegyes csapat eredmény meg hab volt a tortára, nagyon köszönöm a társaimnak, hogy rávehettem őket a nevezésre, és hogy ilyen tök jól mentek! Nagyon nagy élmény volt, kár, hogy csak most próbáltam ki, a jövőben szerintem csak ilyen eseményekre fogok járni! Már csak azért is, mert itt büntetlenül hódolhattam másik hobbimnak is, a korlátlan nassolásnak. :)

A jövő évi, 10. jubileumi Beskidy MTB Trophy (2016. május 26.) előkészületei már megkezdődtek, ennek alkalmából új singletrackekkel is kedveskednek az indulóknak. A nevezés július 1.-től indul! Érdemes kipróbálni, Magyarországhoz elég közel van (kb. 350km), ráadásul a záró ceremónián a közös finisheres fotózás kihagyhatatlan megkoronázása a versenynek, és a felkészülésnek!

Végezetül egy kis ízelítő az idei megmérettetésről