Menü

2011.05.18.     Hozzászólás 1

Az öszvér állat azaz mire is jó a Bionicon Edison?

Változtasd meg a kerékpár geometriáját egy gombnyomással,menet közben "a" rendszerrel...


Kerékpár vásárlásnál a kategória megválasztása (rövid rugóutas merevfarú, rövid rugóutas összetelós, közép rugóutas all mountain, vagy nagyobb freeride, esetleg donwhill…), gondolom velem együtt sokaknak fejvakargatással jár, hisz legszívesebben minden stílusra más és más, a kategóriának megfelelő lovat vásárolnánk, de a pénztárcánk nemet mond. Emiatt folytonos kompromisszumokat kötve keressük a köztes megoldást, mert például én azt szeretem, amivel tudok adott esetben akár túrázni, maratonozni, de ha rám borul a lila köd, akkor a durvább lejtőzéseket is bírja… A Bionicon tervezők is találkozhattak ezzel a problémával, mert megtervezték „a” rendszert.


Galériához klikk a képre!

A rendszer elve egyszerű: végy egy levegős teleszkópvillát és rugóstagot, kösd össze egy rendszerbe őket úgy, hogy egy plusz kamra segítségével elölről hátulra, és vice versa tudd küldeni ezt a plusz levegőt, és ezáltal rugóutat. Jelen esetben az Edison modellnél 70 és 150mm között változtatgathatjuk a rugózás úttartományát. Ehhez kapunk egy nagy fekete gombot a kormányra szép kék keretben - már csak a Turbo Boost felirat hiányzik róla, meg a stucniról egy beszélő equalézer, melyből minden gombnyomás előtt hallhatjuk az ókémájkült. (A gomb megnyomásával fokozatmentesen állítható a geometria, aminek eredményeképp 5-7%-ban modosul a kerékpár dőlésszöge. Ennek köszönhetően könnyebb a felfelé tekerés, illetve lefelé veretésnél is kedvezőbb pozíciót lehet felvenni - a Szerk.)

 

 

 


Galériához klikk a képre!

 

A lábaim közé kapott modell, az Edison robosztusabb felépítése ellenére is csak 14kg súlyú, így a rendszerrel együtt felépülő kerékpárt nagy kíváncsisággal ültem meg, hogy sikerül e megtalálnom benne a hőn áhított öszvért.

Sanyi barátommal indultunk el, először a Hármas Határ Hegyen fekvő Fenyőgyöngyét célozva meg. A Szépvölgyi út komótosan emelkedő részére érve babakocsi érzéssel próbáltam az igen csak ballonos és a rágógumi gördülékenységével rendelkező gumikat tekerni… de hamar a homlokomra csaptam, hogy van nekem itt ez a rendszer, miért ne használnám akkor? Gomb benyom, kormány letol… Orra bukni készülő ló hatás meghozza a kellő eredményt… elöl 70cm-re esik össze a duplavállas villa és máris sokkal kényelmesebben, és hatásosabban haladok felfele, még a gumik sem zavarnak nagyon ebben a pozícióban (Nem mellesleg Bionicon kerékpár vásárlásánál az árban az is benne van, hogy 4-5 féle kerékpár külső közül választhatsz ízlésednek megfelelőt, amit nem sok gyártótól hallottunk eddig. Ebben az esetben pont kifogtunk egy, a tesztelő számára nem kedvelt gumitípust - a Szerk)

 


Galériához klikk a képre!

 

Az étteremtől aztán földútra, majd ösvényre váltunk. Hamar kiderül, hogy hiába a csoda rendszer, sajnos a forgáspont-rendszerének köszönhetően minden bukkanónál rángatja a hátulját és a pedálokat, ami kicsit idegesítő tud lenni. Ha az ember ráül egy méreg drága vasparipára, nem feltétlen várja ezt az érzést, vagy ha még nem ült más rendszerű össztelóson, akkor fintorogva vonhatja le, az amúgy helytelen következtetést, hogy nem éri meg sok pénzt kiadni egy kerékpárra.

 


Galériához klikk a képre!

 

Próbálom magam túl tenni ezen a ponton, miközben rövidebb szakaszokra az emelkedő ösvény át-át billen lejtésbe, és egyre rutinszerűbben kompenzálok a gomb segítségével hátulról előre a rugóútban. Mire a reptér fölé érünk, ahonnan hosszabb gurulás következik, már kezdem megszokni a gombnyomkodást… Még egy utolsó lánctépős emelkedő, majd gomb benyom, gép hátraül, és irány lefele.

Kövek, vízmosások, fűcsomók kerülnek elénk, és bizony a hosszú rugóútra állított villa, és „déhás” szögek arra késztetnek, hogy mindenen átgázoljak vele. Egy dolog zavarja csak meg az érzést, az pedig a sok számjegyű árcetli ellenére is a villából is, és a tagból is hiányzó csillapítás, melytől az óvatlan rider hamar a bokorban találhatja magát, mert egy-egy kőről néhol katapultként dob el a szerkezet (később kiderült, hogy a csillapítást - bár a gyártó nem adja hozzá - a hazai forgalmazó ajándékba adja minden vásárlónak, csak a nálunk járt tesztgépben nem volt. Csillapítással valószínűleg ez az utóbbi probléma nem jelentkezett volna - a Szerk).

Ha ezt is megszokja az ember, és ennek megfelelően kezeli, akkor azért nagyon lehet lefele menni, főleg ha azt is számba vesszük, hogy még pár perce egy erős kaptatón nyeregben tekerünk viszonylag kényelmesen felfele vele…

 


Galériához klikk a képre!

 

Leérünk, majd ismét rövid mászással felfele kaptatunk, hogy még egy vízmosásos, gyökeres, lépcsős ösvényen odategyük a vasat. Itt már jobban figyelek a csillapítás hiányára, ettől még élvezhetőbbé válik az út, de érezhetően több is lehetne belőle. Mire a nap lemenőben van igencsak el is fáradunk…

 


Galériához klikk a képre!

 

Szumma szummárum, a Bionicon jó úton halad, hogy tényleg Ő legyen a saját öszvéred… vannak még azért változtatást igénylő részletek, de azért így is jó partner tud lenni. Ha különböző stílusban szeretnél tekerni, de csak egy kerékpárt tudsz magadnak megvenni, a legkevesebb kompromisszummal, és ha van fél millió forint a zsebedben, akkor jó választás lehet…

Most ráadásul saját magad is kipróbálhatod az öszvérbringákat, ha jelentkezel a bionicon.hu weboldalon a tesztnapokra!

Olvass többet a témáról: teszt, Bionicon Edison

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • kulpeti 2011.05.25.   13:55

    kulpeti

    Sziasztok (külön üdvözöllek kedves barátaim Pé és Sanyi! :-)

     

    Wádáfákk? A villához és a taghoz a csillapítás AJÁNDÉK??? Ezt azért a Fox, Rock Shox, Marzocchi előtt ne nagyon emlegessék a Bionicon forgalmazói, mert még bogarat ültetnek a fülükbe.. :-( 

    Amúgy végre egy korrekt tesztelői leírás, ami nem fényezi agyon a terméket (bár a szerk. azért próbálja kicsit tompítani a kritika élét..).

    Amúgy szép bicikli, biztos vagyok benne, hogy nagyon jó is.  

    Üdv!

    P

    válasz erre...