Menü

2010.08.03.     Hozzászólás 0

A lényeg és az újdonságok

Merida MTB program 2011

ONE-TWENTY CARBON
Az új váz súlya és merevsége etalon a 120 mm-es kategóriában!
 

80924-ONETWENTY-5000_Carbon_2011_CAT.jpg

One-Twenty Carbon 5000 D
 

80924-ONE_TWENTY_CARBON_3000_D_UD-WHITE_2011_DB.jpg

One-Twenty Carbon 3000 D
 
Az új karbon all-rounder modellünk hihetetlen súlyt kínál: 1860 g – csak 160 grammal nehezebb, mint a klasszikus versenygép, a Ninety-Six! Merevsége ugyanakkor közel 20 százalékkal nőtt a Merida verseny-fullyhoz képest. Hogyan képes az új gép ezeket a lenyűgöző eredményeket produkálni? Természetesen a Merida karbontechnológiáról szerzett tapasztalatainak köszönhetően, például a Ninety-six vagy az O.Nine modellek esetében.
Lássuk a részleteket: Double Chamber (függőleges belső merevítőlemez) alsócső, Strucure Element építés (a Monocoque, a belső muffos kapcsolás és a cső a csőhöz technológiák kombinációja a különböző féle csúcsterheléseknek megfelelően), High-Modulus karbonszálak, Nano-matrix kitöltőgyantával. Hab a tortán az egy darabból készült karbon himba.
A geometriát tekintve a lapos fejcsőszög (69 fok) határozottan megkülönbözteti a One-Twenty Carbon gépet az agresszíven kormányozható XC-tesótól: A gyors lejtőzések során ez a bringa érezhetően finomabban fut – aktívan megtámogatva plusz 20 milliméter rugóúttal elöl-hátul. Jó hír még a gyorsan és könnyen állítható rugózás, miközben igazán sportos, jól kihasználható rugóutat kínál.
 
Felhasználási terület: Maraton, technikás terep, sportos hegyi túrázás.
Mottó: A legjobb mindenes MTB a mindennapokra.
 
Modellek:
ONE-TWENTY Carbon  5000: DT Swiss M210 50 Lo/DT Swiss XMM 120 15QR remote / XTR 30 sebességes
ONE-TWENTY Carbon  4000: FOX RP2 BV / Rock Shox SID 120 RLT 15DA / SRAM X0 30-sebességes
ONE-TWENTY Carbon  3000: FOX RP2 BV/Fox 32FRL Fit 120 15QR  / XT 30-sebességes,
 
A komplett bringák súlya átlagosan 11 kg, a csúcsgépek 10 kg alatt.
* 18“/46 cm vázméretben, tag nélkül, teljes súly:  2.1 kg DT Swiss M210 taggal
 
 
 
MATTS SCANDIUM
Az alumínium O.Nine!
 
80924-MATTS_SCANDIUM-5000_2011_CAT.jpg

MATTS Scandium 5000 D

 
 
80924-MATTS_SCANDIUM_3000_D_BLACKANODIZED_2011_DB.jpg

MATTS Scandium 3000 D
 
A Merida MATTS Scandium a bizonyíték, hogy egy csúcsminőségű alumínium váz súlya is maradhat 1,4 kg alatt, miközben teljesít minden követelményt – komoly versenytárs az ár-orientált karbonvázak mezőnyében.
 
Az alapvető célja az új MATTS Scandiumnak, hogy ezzel a modellel megmutassuk, nem járt el az idő az alumínium felett, és még mindig lehet előremutató irányban fejleszteni ezt az anyagot. Ugyanakkor az árfekvése határozottan a karbon alatt marad. Tehát amit megtakarítunk, jobb alkatrészekre költhetjük – vagyis ugyanabból a pénztárcából egy könnyebb és jobb komplett kerékpárt lehet kapni.
 
A Merida MATTS Scandium alapját egy scandium-alumínium M7 csőszett adja, amit a könnyűsúlyú-specialista Hodaka épít. De súlycsökkentés oroszlánrésze azon a technológián alapul – system integration – amit a high-end karbon merevfarúnknál, az O.Nine-nál is alkalmaztunk.
 
Fel sem lehet sorolni az összes okos megoldást, részletet, mint a BB30 szabvány, vagy az X Taper fejcső a túlméretes 1,5 colos csapággyal. Kívül húzott ülőcső direkt váltófelfogatási lehetőséggel, és aszimmetrikus támvillák, post-mount tárcsafék csatlakozással. Az adonizált felületű csövek és a speciális tervezés garantálja a karcállóságot és a tartósságot.
 
Felhasználási terület: XC-verseny, maraton
Mottó: Könnyű versenygép elérhető áron
 
Modellek:
Scandium  5000-D: Rock Shox Reba RL 100 Taper poplock / XTR 30 sebességes
Scandium  3000-D: Magura Durin race 100 Taper remote / XT 30-sebességes
Scandium 2000-D: Rock Shox Reba RL 100 Taper poplock / X0/X9 30 sebességes
Juliet Scandium 3000-D: Magura Durin race 100 Taper remote / XT 30-sebességes
 
 
 
MATTS TWENTY-NINE
Új nagykerekű a Merida palettán is!
 
80924-MATTS_TWENTY_NINE_1800_D_BLACK_2011_DB.jpg

Twenty-Nine 1800 D (29er)
 
Némi késlekedés és nehézségek után a 29” hullám végül elérte a tengerentúlról Európát. Természetesen a Merida sem mehet el az új trend mellett, hiszen az XC és a maraton versenyzés továbbra is a legfontosabb számunkra.
 
Az új alumínium 29-esünk fejlesztése során nagy hangsúlyt fektetünk a koherens geometriára. Ezért hasonlítottuk össze a jelenlegi amerikai divatbringák adatait heteken keresztül, minden vázméretet beleértve. Nem könnyű feladat: a 29-esek különböző méreteinek összehangolásában nem sok köszönet van. A láncvillának rövidnek kell lenni, miközben elég sárférőhelyet kell hagyni a nagy kerekeknél. A lánctányérok viszont redukálják ezt a teret. A szükséges láb-férőhely elöl behatárolja a felsőcső hosszát.  A homlokcsőnek nagyon rövidnek kell lenni, ugyanakkor merevnek és tartósnak…
 
Végül is, különösen a kis vázméreteknél a 29-es bringák építése nem volt egyszerű a tervezők számára, de úgy gondoljuk, határozottan jól sikerült megoldani a feladatot. A MATTS Twenty-Nine váz a részleteket az O.Nine-tól és a MATTS Scandiumtól örökölte. És már dolgozunk a 29” O.Nine-on és az új maraton verseny-fully-n, melyek 2012 első hónapjai előtt nem lesznek elérhetők.
 
Felhasználási terület: XC-verseny, maraton, sport-túrázás
Mottó: minőségi középkategóriás merevfarúak maraton-megszállottaknak és túrázóknak.
 
Modellek:
Két  MATTS TWENTY-NINE verzió X9 és SLX/XT  szettel – mindkettő 30 sebességgel és 100  mm-es villával (RockShox Recon, lock-out (X9 - remote control) és 180 mm-es tárcsákkal.

 
Fontos Merida továbbfejlesztések 2011-re

ONE-TWENTY PRO
Az alumínium One-Twenty széria legjobb verzióinak váza a One-Twenty Carbon alapján készül majd, s megkapta a csúcsmodell teljesen karbon himbáját. Összehasonlítva a korábbi modellel a váz súlya 250 grammal csökken! Az alapvető tulajdonságai a One-Twenty szériának maradnak: univerzális és letisztult all-rounderek sportos felhasználásra.
 
ONE-FORTY
A Trans Mission neve jövőre One-Forty lesz: tehát a Merida össztelósok neve innentől kezdve mindent elmond majd. Kiderül belőle, hogy az all-mountain modelljeink 140 millimétert mozognak elöl és hátul. Ráadásul az új szín és design is tisztán megkülönböztetik majd a legújabb One-Forty-t az elődjétől.
Csökkentettük a One-Forty Carbon széria árát – visszatérve az alumínium lánc és támvillákra, valamint elhagytuk a „Floating Disc” féknyerget. Ugyanakkor optimalizáltuk a váz merevségét az új 12 mm / 142 mm Shimano thru-axle gyorskioldó rendszerrel hátul (QR15 tengellyel elöl). Továbbá, a továbbfejlesztett One-Forty alumínium modellek 1,5 colos villanyakat fogadnak, és vezetőszemeket hegesztettünk rá a Remote Vario nyeregcsövekhez.
 
80924-ONEFORTY-3000_Carbon_2011_CAT.jpg

One-Forty Carbon 3000 D
O.NINE
Az idei szezonban sikeresen bevezettük a csúcs-versenygépünket, az O.Nine-t. Egyetlen kritika érte: A meredek fejcsőszög és a rövid, 80 mm-t mozgó villa kombinációja. Kicsit túl agresszívra sikerült, még komoly versenyzők számára is, a nehéz, technikás lejtmenetekben könnyedebb kezelhetőségre van szükség.
Fejlesztésképpen a Merida is beállt a sorba, és mostantól a csúcs XC gépet is 100 milliméteres villával szereljük majd: az O.Nine modellek hosszabb villával és 70 fokos fejcsőszöggel rendelkeznek majd, ami még mindig nagyon sportos karaktert és kormányzást biztosítanak.
Köszönhetően, hogy a tömeggyártásban készülő vázak súlya egy kilogramm alatt marad (minden egyes O.NIne modellt hivatalosan lemérünk és hitelesítünk), nagyfokú merevség, és kényelem mellett, a Merida O.Nine modell a merevfarúak Top-Triumvirátusának tagja a Cannondale Flash-sel és a Scott 899-cel egyetemben.
 
MATTS LITE & MATTS TFS

A közepes árkategóriába tartozó alumínium merevfarúak évek óta a Merida legerősebb szegmense a palettán. 2010-től kinézetükben jobban közelítenek majd az O.Nine koncepcióhoz. Ráadásul a designhoz színben is passzoló alkatrészek a végső megjelenést tekintve igazi egyéniséget adnak majd ezeknek a bringáknak.
Olvass többet a témáról: merida

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.