Menü

2006.05.10.     Hozzászólás 0

Beszámoló a Bodrogártéri Vizitúráról

A kitűnő vízállás ellenére midössze 47 neveztek be az idei Bodrogártéri vizitúránkra.
A Környezetvédelmi miniszter, 33/2005 rendelete értelmében 100.000-Ft intézési díjat kértek tőlünk az Észak-Magyaroszági Környezetédelmi és Vizügyi Felügelőség dolgozói. Természetesen ekkora összeget befizetni nem tudtunk. Sajnos a rendeletet csak május 2.-ával módosították.
A tervezett túra útvonalát módosítottuk. A Bodrogon mentünk fel Olaszliszka Sárazsadányon táboroztunk.

A Tisza és a Bodrog áradása április 10.-én tetőzött Tokajnál 895 cm-s 96% vízállással.
A túr idejére 162 cm-t apadt de még így is 733 cm; 82% vízen bármerre lehetett evezni, a nyári gátak is vízalatt voltak.
A kiírásnak megfelelően Tokajban, az UNIÓ kempingben gyülekeztünk 27-en, budapestiek, borsodiak, kecskemétiek és néhányan szabolcsiak. A kempinget nem öntötte ki a víz teljesen, így a sátorhelyek már szárazak voltak. Természetesen még csak az iskolán át lehetett bemenni. A vidékről érkezők befizették a kedvezményes 400-Ft/ fő nevezési díjat, és a táborozás költségeit.
Szombaton reggelre Haraszti Béla is megérkezett a hajókkal együtt, ezután ő fogadta a túrázóka.
A BNP ellenőrei kérték, hogy kerüljük ki a védett területet, fokozottan ellenőriznek!
Tervszerint 12 fővel a hegy felőli hullámtéren evezve hamar elértük a Lebuj kanyart. A Bodrog vize alig folyt 16 °C volt a levegő sem volt sokkal melegebb a felhős idő miatt. A keleti szélnek örültünk, mert elfújta a dunántúli esőt. Néhányan megismekedtek a Bodrogkisfaludi pressóval. Továbbra is a hegyfelőli hullámtéren jól haladtunk teljesen egyenesen. Délben már Olaszliszkán a gáton ebédeltünk. Tovább, már a bal parti hullámtéren is rövidítettünk éa 24 fkm-nél jobbra térve a Vencsellői-legelőn szintén egyenesen át a vissi-zsilphez. Még a zsilip felett is át lehetett evezni, hamar megérkeztünk a Közép-rétre a „Rókás-szigetre”.
A nagy nyárfa körül már állt jónéhány sátor ezért mi az északi alacsonyabb részen sátraztunk. A vízen majd nem a szokásos forgalom volt. A Navigátor SC még decemberben megkapta 90 főre az engedélyt. Az idő egyre kellemesebb lett. Kevés vizi madarat láttunk, de a bölömbikát lehetett hallani, no meg békazenét.
Vasárnap kényelmesen a Törökéri műemlék szivattyúhoz eveztünk igen szép ligetek között, majd a gát mellett jászberényiekkel találkoztunk, tovább eveztünk Sárazsadányi táborba.
Természetesen most is a hullámtéren. Már messziről látszottak a sátrak a gát tetején. A kis kemping is tele volt.
Délután Zalkodon a majálison babgulyást ettünk, már egészen szép időben. Zalkodon is sok vizitúrázó sátrazott. A rétek felett még mindég 2 m-s víz vot.
Május elsején szintén Zalkod érintésével a Timári komphoz eveztünk és a Tiszán mentünk Tokajba. A többiek az élő Bodrogon tértek vissza Tokajba.
Néhányan kifogásolták a nevezési dijat, mivel nem volt engedély.
Összegezve kevesen de igen szép és kellemes túrát mindenki nagyon élvezte. Níregyháza, 2006. május 5.-én
Dr Egri kiss Tibor túravezető

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.