Himalája Expedíció: a csapat kalandos mászás után már az alaptáborban Hír

Himalája Expedíció
2012/04/20
A csapat havazásra érkezett az alaptáborba

Az expedíció megérkezett az Annapurna alaptáborába. A mászás kalandos és  nehéz volt, nem ritkán meredek hófalakon kellett felmászniuk, míg három  napos túra után megérkeztek a 4200 méter magas alaptáborba (Base Camp). Ez  az eddigiekhez képest alacsonyan van, viszont pihenés szempontjából  teljesen ideális, lévén az alacsonyabb régiók miatt jól lehet majd  regenerálódni.

Kollár Lajos levele (04.19.): " Megérkeztünk az alaptáborba, ilyen kalandos  felmenetelünk még nem volt! Alaposan kimásztuk magunkat, nem beszélve a  teherhordóinkról, akik 40-50 kilóval jöttek utánunk a meredek hófalakon.  Tapostuk és vágtuk nekik a lépéseket három napon keresztül, meredek, több  száz méteres szakadékok fölött. Teherhordóinknak, a tegnapi  visszaindulásuk előtt, rendkívüli, fejenkénti 1000 rúpiás különjutalmat  szavaztunk meg. Igazi, izgalmas mászás volt, itt fönt meg egy jó kis  havazás fogadott minket. Ma reggelre viszont ragyogó napsütésre ébredtünk.

Ez a följövet technikailag felérhetne az Annapurna megmászásával is, csak  4000 méterrel lejjebb. Festői táj, igazi Himalája-környezet. Ez a harmadik  expedíciónk a régióban a Dhaulagiri (2006) és a Manaslu (2008) után, és  nagyon hasonló a táj, vad és szélsőséges. A már itt lévő három expedíció  jóval előbb érkezett, és holnap (04.20.) már csúcstámadással próbálkoznak.  Okosan és tehetősen Ők helikopterrel érkeztek március 26-án, kihagyták ezt a fenséges kalandot. Mindenesetre Nekünk az akklimatizáció terén rendkívül  hasznos volt, az igen jól és örvendetesen sikerült trekkingtúra az 5400  méteres Thourung-hágón át, plusz a technikás följövet. A BC 4200 méteren  van, igen alacsony a többiekhez képest, viszont jó és hasznos pihenési  magasságot biztosít!

Expedíciónkat kezelő Seven Summit Treks iroda emberei (vannak vagy tízen,  nagy hangzavarral, köztük régi ismerősök is. Éppen a főszakács ismert fel  a Makaluról) a legnagyobb kényelemben és esetleges félreértésekben  tartanak Minket. De panaszra semmi okunk, a közösségi sátorban még szőnyeg  is van!

További tervek: ma pihenés, holnap 1-es tábor és holnapután -talán- a  kettes. Közben izgalommal várjuk a holnapi csúcstámadás eredményét, annál  is inkább, mert napi, erős havazások vannak."