Menü

2005.09.26.     Hozzászólás 0

HELBA, te drága

Teljes a sötétség és a csend, még mindig nem szólt az ébresztő. Szerintem még egy pár perc lehet kettőig. Hm, hallom Kócos is fent van már. Na végre csörög az óra! Úgy tűnik, kezdhetjük. (2005-09-05 hétfő, hajnal két óra, Aljazev Ház, Triglav, Szlovénia.)

Valahogy így indult a mászásunk a Triglav északi falára, a HELBA nevű úton, de az az idő míg innentől visszaértünk a turista házig, csak töredéke volt annak a felkészülésnek (időben és energiában) amit erre a hatalmas falra fordítottunk........

Belőttünk egy hétvégét megtoldva két nappal amennyiben szükséges. Az időjárás jelentések elég kedvező esélyeket adtak szeptember 3-6-ig (harmadikára délutánra záporokat, vasárnap délelőttre felhőt, majd utána napsütést; bejött). Indulás péntek éjszaka, érkezés szombat hajnalban.
Szombat: reggel miután megreggeliztünk a kocsinál felmentünk az Aljazev Dom turistaházba, ahol az alábbi beszélgetéssel nyitottunk a főnök asszonnyal:
- trzski #&ĝǼΨЧЦЩЙصك▲◙░▓?
- Da, dwa Lasko pívó, proszim!
Azt elmagyaráztuk, hogy szállás kell, de most nem matracláger, hanem kétágyas szoba (no ugye kell a francnak, hogy éjszaka valaki felkeltsen a zörgésével a lágerban), ezek utána meg irány a felszerelés. Bepakoltunk, mintha már a falra készülnénk aztán nekivágtunk az útnak a beszállás felé, gondosan megnézve az órát a ház mellett, hogy lássuk mennyi idő alatt érünk a beszálláshoz. Két és fél óra pihenővel, Steinmann építéssel (sötétben nehéz tájékozódni), beszállásba felmászással (IV-IV+ kémény), sárga dobással és mindennel, ami ilyenkor lenni szokott. Tyű, a betyár mindenit, jó kitett egy hely! De azért megdobogtatta a szívünket, a szokásos elmondhatatlan élmény megint itt a hegyekben egy nagy falon lenni! Az idő beszart. De rendesen. Mire felértünk a beszállásba már esett, mire leereszkedtünk már ömlött, mire az ösvényen voltunk ronggyá áztunk, mire a házhoz értünk már csak egyet akartunk:
Írta: Talleros
A cikk folytatását az alábbi linken olvashatod
Forrás: www.szikla.hu

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.