Elindult az AHICO Everest Expedíció Hír

Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu/
2006/04/03
Dávid és Joby ma reggel 07:50-kor szállt fel a Budapest Ferihegy 2A-ról, hogy megkezdjék útjukat a Mount Everest csúcsa felé. Frankfurton és Bahreinen keresztül repülnek Katmanduba, ahova várhatóan holnap délután 3 körül érkeznek meg. A fiúk 3 óriási csomaggal, kameratáskával, hátizsákokkal érkeztek a reptérre - volt is túlsúly elég rendesen, végül azonban a check-in pultnál ülő hölgy belátta, márpedig erre mind szükség lesz az expedíció során. Köszönjük!

Dávid és Joby még Katmanduban is vesznek magukhoz felszerelést, hiszen mindkettőjüknek van odakint depója. Családtagok, barátok és internetes médiatámogatónk, a Szabadban.hu képviselői kísérték el a fiúkat. A váróteremben felállított szponzorfalunkkal feltűnést keltettünk, sokan odajöttek megnézni kis csapatunkat. 7 órakor Dávid és Joby elbúcsúztak sorban mindenkitől, majd vállunkra vették "kézipoggyászaikat" - nagyméretű hátizsákokat, sőt, Joby még a kameráját is felvitte a gépre egy méretes fém táskában -, és búcsút intettek az itthon maradóknak. Budapesttől Kathmanduig Zúg a fejem és fáradt vagyok. Az autóban ülünk, édesapám vezet. A csomagjaink egy taxiban utaznak, valahol mögöttünk. Mind mélyen elmerülünk gondolataink, érzelmeink és a szürke, nyúlós fáradság tengerében. Nem beszélünk. A reptéren a korábbi évekhez képest viszonylagos nyugalom uralkodik: remek sajtótájékoztatónk volt, riportját, interjúját szinte mindenki ott késztette el, vagy az utána következő napokban. Ide, a reptérre, (internetes partnerünk, a szabadban.hu munkatársain kívül) már csak barátok és családtagok kísértek el. Azért így is kisebbfajta vándormutatványos bandára hasonlítunk. Lezajlik a váratlannak talán nem nevezhető közjáték csomagjainkkal: megmérik őket, majd némi gátlástalan könyörgés és rábeszélés után útjára engedik gigászi csomagkupacunkat. Ezúton is szeretném megköszönni a MALÉV ügyeletes hölgy munkatársának! Fényképezkedés a szponzorfal előtt, búcsú, ölelések, csókok. Frankfurtban kiszúrják az erős benzinillatot árasztó 12 kilós áramfejlesztőmet. Gátlástalanul könyörgök, rábeszélek. Az aggregátor tovább jöhet. (Tesznek a benzinsapkára egy szimbolikus szigszalag darabot.) 5 óra késés. Alszunk a padok alatt. 4 óra késés Bahrain-ban. Egy szállodába szállítják magatehetetlen testünket. Alszunk. Repülő: átalszom 2,5 filmet. (A gésás film felét látom.) Végre Kathmandu. Szól a hindi pop, száguld a kisbusz, szálloda. Elballagunk a Full Moon-ba, ahol megismerkedünk két kedves lánnyal, akik elszállítanak minket a Fire Dance klubba. (Mi jórészt magatehetetlenül sodródunk.) Reggel fáj a fejem. Megérkeztünk. 5-én irány Tibet. Klein Dávid, Nepál, Kathmandu