BUÉK 20

A BUÉK 20 hossza 19 Km. Az útvonal szintemelkedése 900 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

A következőkben szeretném bemutatni nektek a BUÉK névre keresztelt kört, ami a Téli-gyermekvasúthoz hasonlóan a Budai-hegységben halad s bár nem mondanám hogy nagyon könnyen futható, mégis ajánlom mert gyönyörű helyeken halad, és mert amúgy sem szeretjük ha sok a sík a talp alatt nemde?

Tessék csak megdolgoztatni a málnakeverőket!

Ez a teljesítménytúrázók és néhány terepfutó számára jól ismert kör tulajdonképpen egy újévköszöntő túráról kapta a nevét, amelyet január első hétvégéjén szoktak rendezni.

A kört Toplak József ötlete alapján jelölték ki, 1997-ben, és 1998 január 3.-án indították rajta az első túrát.

Az útvonal 19.5 km hosszúságú és 900 m szintkülönbséget rejteget. Nehézségét, adottságait tekintve szerintem leginkább a Balboához hasonlítható, de ahogy már említettem is, itt jóval több helyen gyönyörködhetsz a kilátásban.

Ha tolod neki, nagyjából 2 óra alatt megfutható, de szerintem nyugodtan ejtsd a pulzust a csúcsokon.

Itiner
- Utunkat a Hűvösvölgyből kezdjük ahol a kék/sárga közös jelzésen haladunk.

- Egy éles, jobbra felfelé ívelő kanyarban a sárga jelzést követve haladunk.

- A sárga jelzésen haladjunk. Többször előfordul, hogy több jelzés is feltűnik egyszerre. Ne ijedjünk meg csak a sárgát kövessük.

- Majd Hármas határhegy előtt egy komoly emelkedő után, becsatlakozik a kék körséta jelzés. Ezen csapassunk tovább, szépen, felfelé amíg meg nem látjuk az adótornyot magunk előtt, amihez így már egészen könnyedén felkaptathatunk.

- A tornyot jobbról kerüljük el. Itt a kék körséta és a kék jelzés együtt halad, ereszkedjünk kicsit.

- Egészen Fenyőgyöngyéig tart a lejtős rész.

Egészen Fenyőgyöngyéig tart a lejtős rész ForrĂĄs: Héjja Péter
Egészen Fenyőgyöngyéig tart a lejtős rész
Kép forrása: Héjja Péter

Galériához klikk a képre!

- Itt az úttesten áthaladva a kék jelzésen folytatjuk a járásunkat, majd a következő pont az Árpád kilátó.

- A kőkapu alatt áthaladva mehetünk tovább, ügyelve arra, hogy a zöld jelzésen haladjunk.

- A zöldet követve érkezünk az Apáthy sziklához. Itt is csodaszép kilátás vár ránk, szemben a Tündér szikla. Az Apáthy szikla után jobbra fordulunk a lépcsősoron, és a zöld jelzést követve ereszkedünk az utcákban lefelé. Ez a rész különös odatekintést igényel, ugyanis a jelzés nem mindenhol látszik rendesen, illetve nem garázsajtó méretűek a jelzések!

- Ha áthaladtunk a villamos völgyhídja alatt, emelkedni kezd a terep, de még mindig a lakott területen vagyunk. Egyébként számomra ez volt a túra legnehezebb része. Valahogyan városi körülmények között nem állt rá a szemem a jelzésekre.

- A zöldön haladjuk  míg a zöld kereszt be nem csatlakozik, majd ezt követve elérjük a Szépjuhásznét.

- Az úttesten és a síneken átkelve a sárga jelzést keressük. Megnyugtatok mindenkit: Ez lesz a legmeredekebb lehetőség.

- A sárgán felkaptatva érkezünk a Nagy-Hárs hegyi Kaán Károly kilátóhoz.

- A sárgát követve keresztezzük a Gyermekvasutat majd érkezünk a sárga sétaút jelzésig. A forgalmas műutat keresztezve a nagy réthez érkezünk, amelyet jobbról kerülünk meg egy járda szélességű térköves sétaúton.

- A sárga sétaút jelzést jobbra fogjuk elhagyni ahol a kék sávra térünk rá. Innen már csak 500 méter és elértük a Hűvösvölgyi kiindulópontot.