Menü

2015.03.11.     Hozzászólás 6

Thule Glide és Urban Glide futó babakocsi teszt

Fogd a babát és fuss.


Egy futó babakocsival az a kisgyerekes szülő is elmehet egy jót futni, akinek egyébként nincs módja (vagy kedve) lepasszolni a gyerkőcöt az anyósnak, a szomszédnak, vagy a villanyszerelőnek.

Apaként is nagy élmény babakocsival futni, de úgy istenigazából anyaként lehet kiélvezni minden előnyét. Amikor a kiscsajszira rátört az éhség, inkább gyorsan hazaszaladtam, míg anyaként elég lett volna egy pár perces szoptatós kitérőt tennem és mehettem volna tovább - persze emiatt még nem tervezem nővé operáltatni magam... 

 

IMG_2203.JPG Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

A futó babakocsi főbb ismérvei:

- három, nagy átmérőjű kereke egymástól távol helyezkedik el a nagyobb stabilitás miatt.
- a gumik felfújhatóak (és nem tömörek) a rázkódásmentes utazás érdekében.
- első kereke fixálható, mert a bolygó kerék balesetveszélyesebb futás közben.
- kapaszkodójához csuklópánttal köthetjük magunkat, nehogy "lehagyjon" a babakocsi, ha mondjuk megbotlunk.
- ez utóbbi célból fékkel is fel szokták szerelni.
- napellenző az erősebb menetszél miatt.
- dönthető gyerekülés csatos biztonsági övvel.

Szóval, a babakocsis futás intézménye remek találmány (erről már anno mi is véleményt formáltunk), úgyhogy jöjjön a két futó babakocsi tesztje...

 

Thule Glide & Thule Urban Glide

Egymáshoz nagyon hasonló, ám pár lényeges dologban mégis eltérő futó babakocsit kaptunk tesztelésre a Thule-tól.

 

Thule Glide Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Ami közös
A Thule futó babakocsi család mindkét tagja meglepően könnyű, a Glide még éppen befér 10kg-os határ alá, az Urban Glide pedig alighogy átlépi azt. Amikor éppen nincs rá szükség, vagy szállítani kéne csomagtartóban, két mozdulattal összehajtható és a kerekeket kihúzva egy sporttáskányi területen tárolható. A Thule-tól megszoktuk az ergonomikus kezelhetőséget és a Glide-ok esetében is ugyanilyen kényelmes az összezárás és a kerekek kivétele. Szerszámmentes és hülyebiztos (mondom ezt bátran azért, mert még nekem is sikerült kezelni).

Komfort

Az ülőfelület (bár személy szerint nem huppantam bele) kényelmesen párnázott, oldalról is körbeöleli a gyerkőcöt, még ülő pozícióban is. A választható üléspozíciók a biztonságos tartományon belül maradnak, nagyjából 45 és 80 fok között végtelen fokozatban lehet állítani egy hevederes megoldással.

Belső tárolók

Belül mindkét oldalt hálós zsebek vannak, amiből futás közben a kölök kényelmesen tudja adogatni a futó szülőnek az izót, meg a zseléket és még a keksz, a kölesgolyó és a Minnie egeres kulacs is elfér.

Árnyékolás, szellőzés

A Thule Glide és Urban Glide napellenzője számos módon variálható az időjárási körülményeknek megfelelően. Közel teljesen képes befedni az utasteret, miközben elöl teljes szélességben futó fényvisszaverő csíkban és egy hálós szélvédőben végződik, de akár kabrió-módra is összezárható. Felül egy felnyitható "kukucskáló" is található, amiben a szülő csekkolhatja, hogy jól érzi-e magát az utas, illetve a gyerek is figyelheti a szülő futástól eltorzult arcát.

Az ülést fekvő pozícióba állítva kinyitható a fejrészt védő takaróelem és a hálós falon nagy melegben bőséges szellőzés teszi még komfortosabbá a belső teret.

Biztonság

A biztonsági öv az autós gyerekülésekhez hasonló elven működik. Az kifejezetten kényelmes, hogy a jobb és bal oldali pántot külön-külön is be lehet csatolni, nem kell bénázni az összefogásukkal, mint sok más esetben. Kinyitni két gomb egyidejű benyomásával lehet, ami jelentősen csökkenti annak az esélyét, hogy a gyerek magától kiugorjon menet közben.

 

IMG_2165.JPG Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Lengéscsillapítás

Mindkét modell nagy átmérőjű (Glide: 16 és 18 inch, Urban Glide: 12 és 16 inch), felfújható kerekeken fut. A hátsó kerek lengéscsillapítása még rázós terepen tolva is megállja a helyét, az egyenetlen aszfalt rezgéseit pedig tökéletesen kisimítják.

Markolat

A markolatok formája némileg eltér egymástól a két modellen, ám mindkettő számos szögben állítható a felhasználó testmagasságától és kényelmes kartartásától függően. A futó babakocsiknál szükséges karpánt mindkét modellen integrálva van. Ezek mérete nem állítható, sem hosszban, sem csuklóátmérőben, csak az elhelyezkedését lehet változtatni a markolaton. A gyakorlatban az állíthatóság egyébként nem hiányzott.

 

Különbségek
Multifunkci
Az egyik jelentős különbség a két modell között abban rejlik, hogy míg a Glide első sorban "csak" egy futó babakocsi akar lenni, addig az Urban Glide "városiasítható", vagyis első kereke bolygósítható és így a szűk helyeken manőverezés is jóval könnyebbé válik. Ezt egy nagyon egyszerű, jelöléssel ellátott kapcsolóval lehet állítani. A városi, kényelmes felhasználást emellett a Glide-énál valamivel kisebb kerekek is elősegítik.

Tárolás

Az utastéren kívül elhelyezkedő tárolókat tekintve mindkét modellen megtalálható az üléstámla hátoldalán lévő hálós tároló, de a két kerék között alul található csomagtér már eltérő. A Glide egy egyrészes, nyitott rakodóval rendelkezik, míg az Urban Glide cipzárral és tépőzárral zárható fedelet és egy hátsó extra zsebet is kapott.

Kezelőszervek
Ezen a ponton a Glide rendelkezik extrával, egy, az első kereket megfogó V-fékkel, amit a markolatra rögzített fékkarral lehet működésre bírni.

 

IMG_2192.JPG Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 


Menettulajdonságok, konklúzió

A két modell közötti kerékméret különbségek nem jelentettek aszfaltúton érdemi különbséget. Mindkét futó babakocsi fantasztikusan simán haladt, alig érződött az extra igénybevétel. Kezdő futó babakocsisként az irányításra kellett több figyelmet fordítanom, de az is inkább csak a szándékos próbálgatás miatt igényelt ennyit (a markolat jobb szélét nyomva balra tart és fordítva). Élesebb kanyaroknál enyhén lenyomva a babakocsi hátulját szép íveket tudtam rajzolni.

Az Urban Glide első kerekének bolygosíthatósága miatt a rögzítő csap mellett egy tekerőgombbal lehet a kereket egyenesbe kalibrálni. Ezen a ponton egy picit hiányoltam a Thule-től megszokott hülyebiztos megoldásokat, mert számomra tipikusan könnyen elfelejthető, hogy az adott irányú vertikális tekergetés az melyik irányba korrigálja horizontálisan a kereket. Egy balra és egy jobbra mutató nyilacska a tekerőgomb tetején és alján jól jött volna, vagy ha vízszintes a tekerő, az még inkább. Mostanra azért sikerült megjegyeznem, hogy a felfelé tekerés balra korrigál... azt hiszem, de lehet, hogy fordítva :)

A Glide fékezhetősége sík terepen nem sok előnyt jelentett, gyakorlatilag semmit, de hullámosabb környéken, lejtőn haladáskor jól jöhet.

A Thule Glide és az Urban Glide ára között mindössze 5000 Ft differencia van, így igazából nem az ár a döntő szempont a két típus között, hanem az, hogy melyik funkciókra van inkább igény: bolygósítható kerék és komplexebb csomagtér, vagy fék.

A profi és minőségi babakocsik között a Thule Glide és Urban Glide a márkától megszokott ergonomikus megoldásokkal teljesen reális áron kaphatóak: Thule Glide: 129.990 Ft, Thule Urban Glide: 134.990 Ft

A Thule futó babakocsikat a Brendon babaáruház forgalmazza...

 

Olvass többet a témáról: különleges kerékpár, babakocsi, thule

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Csaba 2016.04.29.   20:37

    Csaba

    Kedves Ádám! Érdeklődni szeretnék, hogy Te a Thule Glide esetében tapasztaltad-e azt, hogy a kerekek nem egyens vonalon forognak körbe, hanem kissé kilengenek, ´nyolcas´ van bennük. Ha igen, ez befolyásolta a kocsi egyenes futását?

    válasz erre...

  • ranna 2015.04.03.   10:13

    ranna

    Nagyon köszönöm!:-) Szerintem ezt a kocsit fogom választani.Alig várom,hogy fussak vele...;-)

    válasz erre...

  • Simon Ádám 2015.04.02.   07:23

    Simon Ádám

    Szia ranna, ahogy írtam, a beállítással elbabráltam sokat én is, de ha egyszer eltaláltam, akkor utána már nem állítódott el. Azt viszont tapasztaltam, hogy a látszólag töksima út sem teljesen vízszintes és egyenletes, ezért az út dőlése, a hepehupák futósebességnél érezhetően elnavigálták a kocsit és oda kellett figyelni a korrigálásra. Ez viszont elég gyorsan természetessé és észrevétlenné vált, mint akár a kerékpáron egyensúlyozás és kormányzás, hisz, ha megfigyeled, bringázás közben is folyamatosan teszünk apró mozdulatokat. A fentieket alátámasztja, hogy a fix elsőkerekű Glide esetében is ugyanazt tapasztaltam út közben. Szóval, maga a szerkezet nem kalibrálódott el használat közben, az általad írt 20 méter (pláne egyenletes talajon) viszont akár utalhat is hibára.

    válasz erre...

  • ranna 2015.04.01.   15:39

    ranna

    Kedves Ádám! Éppen a fent tesztelt babakocsi vásárlása előtt állok.Kipróbáltam a boltban, viszont lenne egy kérdésem.Előfordult-e a tesztelés közben,hogyaz első kerék pontos középre beállítása ellenére valamelyik irányba elmozdul?Nekem a boltban 20 méter után mindig korrigálni kellett az irányt...

    válasz erre...

  • ranna 2015.04.01.   15:39

    ranna

    Kedves Ádám! Éppen a fent tesztelt babakocsi vásárlása előtt állok.Kipróbáltam a boltban, viszont lenne egy kérdésem.Előfordult-e a tesztelés közben,hogyaz első kerék pontos középre beállítása ellenére valamelyik irányba elmozdul?Nekem a boltban 20 méter után mindig korrigálni kellett az irányt...

    válasz erre...

  • ranna 2015.04.01.   15:39

    ranna

    Kedves Ádám! Éppen a fent tesztelt babakocsi vásárlása előtt állok.Kipróbáltam a boltban, viszont lenne egy kérdésem.Előfordult-e a tesztelés közben,hogyaz első kerék pontos középre beállítása ellenére valamelyik irányba elmozdul?Nekem a boltban 20 méter után mindig korrigálni kellett az irányt...

    válasz erre...