Menü

2005.08.30.     Hozzászólás 0

Nightingale hozzászólása a Pirie módszerhez

Gordon Nightingale (főszerkesztő) 5 hónapig gyakorolta a Pirie könyvében olvasottakat, aztán tollat ragadott.A következő írást az ausztrál Running Writing Internetes futólap közölte.


Mivel mindig is befelé dőlő sarokcsonttal futottam és egész gyűjteményem van olyan futócipőkből, amiknek lekopott a fele sarka, úgy találtam, hogy a tanácsoknak van értelme és elhatároztam, hogy kipróbálom őket a gyakorlatban. Most, öt hónappal később, beszámolhatok az eredményességükről.
. . . nagy különbséget figyeltem meg a cipők elhasználódásában és a sérülések tekintetében. Eltekintve némi izomláztól a stílusváltás időszakában, mivel a hangsúly más izmokon van, nem tapasztaltam a korábban megszokott sípcsonti fájdalmakat, térd és bokafájdalmakat, amitől legtöbben időről időre szenvedünk.
A Pirie módszer fő pontjai: 1. Egyenes testtartás, ne hajoljunk előre. 2. Lábak enyhén behajlítva, majdnem, mintha bárszéken ülnénk. 3. Magas lépésfrekvencia, 3-5 lépés másodpercenként. 4. Ne lépj túlságosan előre (don't overstride). A láb közvetlenül a test alatt érje el a talajt. 5. A láb elülső részén (ball of feet) landoljunk, ne a sarkon. 6. Minden lépés kirobbanó, gyors mozdulat. 7. Ne erőlködj, maradj mindig laza. 8. A levegővétel nem túl mély, tartsd ritmusban a lépésfrekvenciával, 3 lépésre kilégzés, 3-ra be könnyű, normál tempónál, 3-ra be, 2-re ki erősebb tempónál, 2-2 erős futásnál. 9. A könyök 90 fokban van, a karok kissé keresztbe lengenek a mellkas előtt, de mindig lazák. 10. Rendkívül fontos! Ne hajolj előre! Ha úgy találod, hogy hajlamos vagy előrehajolni, próbáld meg szándékosan előretolni a csípődet és hátrakényszeríteni a válladat. Ez a tartás rövid idő alatt természetessé válik és a régi előrehajlás lesz kényelmetlen. 11. A futócipőd legyen egyenes talpú (flat, mint a versenycipők) és nem túlságosan párnázott. A gyártók állításával ellentétben, a vastagon kipárnázott sarok nem véd meg a sérüléstől. A vastag védőpárna azzal jár, hogy a sarok túl korán eléri a talajt. . . Hasonló vonatkozik a talpbetétekre is. . . Akinek nincs komoly lábdeformitása, nincs rájuk szüksége.
Ha valaki nem olvasta a Gordon Pirie technikájáról szóló cikket, click ide!

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.