Menü

2012.02.01.     Hozzászólás 0

Hogy állsz a maratoni felkészüléssel?

Ugye elkezdtétek már? Még nem? Akkor épp itt az ideje!


Aktívan indítottuk a januárt és megfogadtuk, hogy lefutjuk a maratont! Ehhez készítetnk egy edzéstervet, melyet februártól felturbózunk, és bebizonyítjuk mi nem csak írunk a kiegészítő edzésről, de meg is mondjuk mit és hogyan csinálj! Ehhez kínál alternatívát a futógimnasztika, melynek célja a futáshoz szükséges izomcsoportok karbantartása, vagyis erősítése és nyújtása.

 

 

A futást kiegészítő gyakorlatsor elengedhetetlen a hatékony, sérülésmentes felkészüléshez. A feladatok egyszerűek, nem igényelnek sem előképzettséget, sem konditermet. Igyekeztem úgy összeállítani a gyakorlatsort, hogy otthon, mindenki által könnyen elvégezhető legyen.

Mint arról már több korábbi cikkünkben is beszámoltunk a sportsérülések 90%-a a túlterhelés következménye. E túlterhelés tulajdonképpen nem más, mint izomzatunk terhelhetőségének és az ehhez tartozó regeneráció arányának felbomlása.

 

 

Arról is írtunk már, hogy a propriocepciós edzés mennyire fontos minden olyan sportágban, ahol az egyensúly bármiféle szerephez jut, vagyis járás, futás, kerékpározás, labdajátékok és sorolhatnám. A futógimnasztika, otthoni erősítéssel kiegészítve jó alapot kínál a tartóizomzat fejlesztéséhez, a futóizomzat erősítéséhez és a nyújtásához!

Az edzéseket itt töltheted le!

Olvass többet a témáról: futás

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.