Menü

2012.06.05.     Hozzászólás 5

Adidas MiCoach

Az Adidas miCoach - mintha csak egy személyi edző lenne -  méri a pulzusodat, a sebességedet, a megtett távot valós időben tájékoztat és irányítja az edzésedet.


Adidas MiCoach

Az Adidas miCoach összegyűjti az edzés- és pulzusadataidat, majd ezek alapján segít megtervezni a saját edzésedet legyen szó futásról, labdarúgásról, esetleg teniszről. Edzés közben méri a sebességedet, a megtett távot, a lépésfrekvenciákat, amelyekről fülhallgatón keresztül - mintha személyi edződ ott lenne veled - valós időben tájékoztat és irányítja az edzésedet.

 

 

Adidas miCoach

 

 

A rendszer

Edzés után, vagy edzés közben az adidas.com/micoach oldalon keresztül szinkronizálhatod az eredményeidet, így te is és bárki nyomon követheted teljesítményed javulását, edzésed/meccsed menetét.

Az Adidas MiCoach nem egy forradalmi újdonság - lévén a piacon bőven találni hasonló rendszereket -, mégis kategóriájában hatékonynak és jónak számít, nem beszélve az Adidas ruházatokkal való kompatibilitásról. 3 része van: a cipőbe, vagy cipőre szerelhető sebességmérő, a pulzusmérő öv és a Pacer, ami adja az utasításokat mikor mit csinálj.

Mivel a folyamatos önfejlesztés pártján vagyok, így nem érzem akkora problémának a kizárólagosan angol beállítást, de fontos tudni, hogy némi szókincsfejlesztésre lesz szükség a rendszer teljes megértéséhez. Ugyan a hasonló programok nagyobb része szintén nem tud magyarul, ám mivel az Adidas MiCoach még beszél is hozzád edzés közben, ezért nagyobb szükség van a nyelvtudásra. Ebben amúgy segítségedre lehet a magyar nyelven elérhető miCoach támogató oldal is (http://www.micoach.hu/).

A másik, amire fel kell készülni, hogy a program feltételez már némi előtapasztalatot (erről bővebbet majd lejjebb).

 

 

Adidas miCoach

 

A felszerelés

A felszerelés kellőképpen kicsi és így nem zavaró, de aki a kommunikációs rendszerét tervezte szerintem nem futott még túl sokat, ugyanis a füles fajtájának megválasztására több figyelmet fordítottam volna az Adidas helyében (40 perc után konkrétan szétesett a kis fülhallgató műanyag háza és használhatatlanná vált).

Az edzői utasításokat egy, a csomagban található, mono fülkagylóba akasztandó, kis fülhallgatón keresztül kéne hallanunk futás közben. Mivel nem laboratóriumi körülmények között futunk általában (szél- és zajmentes környezetben), a hangerő felső limitjét nem tartom elegendőnek a dobozban adott fülessel. Én mindenképpen a sport-fülhallgatóval való használatot javaslom - vagy egy ergonomikus, fülkagylóba benyúló sztereó fülessel (ezek általában nem mozdulnak ki a helyükről olyan könnyen), esetleg egy fejpántos sportfülessel. Léteznek olyanok, amelyek izzadtságállók is, szépek is (ami nekem van azt min. 15 éve használom).

 

Adidas miCoach

 

Szoftver

Ami gondot okozott, az a Pacer beállítása volt a számítógépen (hölgy tesztelőnk nem tapasztalt hasonló nehézségeket - a Szerk.).  Miután ez sikerült, egy-két rendszergazdai trükkel láttam meg, hogy mi is az eszközzel a cél, és hogy milyen felhasználási javaslatokat ad az Adidas. Ezt követően sajnos volt még egy kis gond, nevezetesen, hogy nem engedett belépni a rendszer néhány napig és két-három angol nyelven folyó levélváltás kellett az Adidas-szal, hogy végül használni tudjam (viszont az ügyfélszolgálatnak jár a csillagos ötös).

 

Adidas miCoach

 

 

Ami ez után következett az mindenképpen kellemes meglepetést okozott. Ugyan az információ és opciók mennyisége okán kellett néhány nap, hogy átlássam, de ezt követően a Manager program jó benyomásokat keltett bennem. Rá lehet kattanni és szerintem ez is volt a cél.

A MiCoach eleve felkínál néhány választható sportágat, amiken belül be lehet állítani, hogy mik is a céljaink, terveink, stb. Mivel jómagam hosszú távokon szoktam megmérettetni magamat, ezért a maraton felkészülési tervet nézegettem meg tüzetesebben.

Ha tudsz angolul, aránylag könnyen navigálható a Pacerhez kapcsolódó beállítási rendszer a weboldalon. Nyomon tudod követni a fejlődésedet, személyre szabott edzésnaplót kreál a rendszer neked, amit részletekbe menően vissza tudsz nézni bármikor. Ezen kívül jónak mondható tanácsokat is ad és még sorolhatnám. Akár hobbit is űzhet belőle az, aki rászánja az időt, igyekszik a rendszer minden szolgáltatását kihasználni és elsőre nem ijed meg az összetettségétől.

Bárkinek sikerélményt adhat, ha a neten babrálhatja a letöltött edzés-adatait és szép grafikonokon láthatja mit is csinált az előző napi edzésen (nyomon követheti a pulzusát, tempóját stb).

 

Adidas miCoach

 

Nem akarom újra írni a használati utasítás, de két dolgot ki szeretnék emelni:

Edzéselméleti szempontból nyílván vannak kifogásolható edzésfajták, mivel egy ilyen cucc csak egy átlagtartomány-rendszert tud beilleszteni a programjába. Ez kinek-kinek egy megközelítőleg jó irányt ad az edzések intenzitását és hosszát illetően az életkor, testmagasság és súly alapján. Ha valaki személyre szabottabban kíván edzésterveket gyártani, ahhoz természetesen sokkal több kell: különböző orvosi felmérések, folyamatos megfigyelés és annak alapján a terv folyamatos változtatása, stb.

 

Adidas miCoach

 

 

A másik, ehhez kapcsolódó kritika - amit a bevezetőben is említettem -, hogy a rendszer túlzott felkészültséget feltételez, így az abszolút kezdőknek nem feltétlenül ideális. Kétféleképpen lehet beállítani a Pacert: a pulzusszám mérésén alapuló, vagy a futás tempó mérésén alapuló edzéseket tervezhetünk.

A pulzusszám alapú edzésekhez pulzustartományokat ad meg a program vagy tudunk beállítani magunknak a programon belül, aminek alapján a MiCoach megtervezi nekünk a célunkhoz igazított edzésprogramunkat.

Pl: 165-180 ütés/perc     - Vörös Zóna

     150-165 ütés/perc      - Zöld Zóna

     125-145 ütés/perc       - Kék Zóna   stb.

Ezzel nem is lenne gond, de a rendszer - a már említett okok miatt - néha alig hallható, angol nyelvű instrukciók mellett (pl.: „slow down to green zone”, vagy „speed up to red zone”, stb.) nem mutatja a pulzusunkat semmilyen más módon. Ez kettős érzéseket keltett bennem. Egyrészt remek kényszerítő módszer, hogy az ember megfigyelje és megismerje saját teste jelzéseit. Másrészről meg egy kezdő futó hogyan tudja beállítani az elején jól az edzészónáit, ha nem is látja mikor mennyi a pulzusa, nem tudja, hogy 220 a maximuma, vagy csak 160. A pulzusszám-alapú edzéseket csak tapasztalt, a saját pulzusukat jól ismerő felhasználóknak ajánljuk.

Tehát?  A tempón alapuló edzés a megoldás? Ezzel az a helyzet megint csak, hogy sok tapasztalat kell ahhoz, hogy tudjuk, milyen sebességgel futunk egy adott pillanatban. Mivel a MiCoach nem foglalja le a csuklónkat, szerintem a legjobb eredményt akkor tudjuk elérni a rendszerrel, ha van egy stopperünk is, aminek segítségével ellenőrizni tudjuk a futás tempóját. Ugyan kapunk instrukciót, ha gyorsítani, vagy lassítani kéne, de szerintem sokkal hatékonyabb tud lenni a dolog, ha ott az óra.

 

Összességében, biztos vagyok benne, hogy aki ezt a rendszert megkedveli és kitart a rendszeres edzések mellett, tovább fog lépni a kifinomultabb és kiforrottabb edzést segítő termékek irányába, amelyekkel több a munka ugyan, de hatékonyabbak. Véleményem szerint, akik nem kívánnak komolyabb időket elérni hosszútávfutásban és tudnak angolul, szerintem többségében meg fogják szeretni a MiCoach használatát.

 

 

Női tesztelőnk véleménye: A hosszabbtávú munka tökéletesen nyomon követhető, ha vesszük a fáradtságot és minden edzés után leülünk a számítógép elé feltölteni az adatokat. Ez nem vesz különösebben sok időt igénybe, de azért a tapasztalataim szerint idővel lankad a lelkesedés és nem mindig ez lesz az első dolgunk az edzés után. 

A regisztrálás a weboldalra és annak megismerése körülbelül egy órát vett igénybe mire felvittem az összes adatom és lassan átláttam, hogy hogyan is működik a rendszer. Tényleg rengeteg színes diagrammal és a lehető legkülönbözőbb információkkal (átlagsebesség, táv, idő, pulzus) szolgál. 

Úgy gondolom, hogy időnként érdemes 1-1 edzést „mikroszkóp alávenni” és részletesen áttanulmányozni. Főleg ajánlom azon sportolóknak, akik most kezdenek el (komolyabban) edzeni, hiszen ennek segítségével könnyen betájolhatják teherbírási határaikat, megérthetik hogyan reagál a szervezetük az egyes „tartományokban”-, adott sebességnél való edzéseknél.

 

Adidas.hu

 

Olvass többet a témáról: adidas, teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • hadzsabi 2012.11.01.   16:58

    hadzsabi

    Valóvan bemondja, ha úgy van beállítva!

    Szabályozható, hogy mit, és milyen sűrűn mondjon be.
    A másik lényeges dolog, hogy a Pacer-rel - már bocsánat - balgaság nem pulzusszám alapú zónákkal futni.

    Én használtam Androidos telefonon sebesség zónákkal (még nem volt meg a Pacer), és ég és föld!
    Próbáld erős emelkedőhöz érve tartani mondjuk a sérga sebesség zónádat :) közben a szívritmusod tuti a vörösbe kerül...

    A rendszer arra is fel van készítve, ha valaki amatőrként nem tudja mi a neki megfelelő szívritmus zóna!
    Van egy beépített 12 perces program
    (Assessment WorkOut http://www.micoach.hu/videoutmutatok/index/szintfelmero-futas)
    amikor a könnyű sétától az instrukciókat követve 2, majd 1,5 percenként növelve a tempót el kell jutni a leggyorsabb futásig, amit még bírsz a 10 perc táján. A végén van egy levezető két perc, amikor ismét sétálni kell!
    A rendszer kiértékeli az adataidat, gondolom befigyel a nemed, az életkorod, súlyod is, és kikalkulálja a zónáidat.
    Sőt, amikor ezt az adatot feltöltöd a felhőbe, be is állítja a zónáidat, akármi is volt előtte (még a manuálisan felvett zónákat is átírja)!

    Szóval szerintem a kezdőknek is (mint én magam) teljesen jó segítésget ad.

    (Amúgy a felhasználói leírás néha csodákat tesz ;) http://www.micoach.hu/data/MediaLibrary/0/278/hu_micoach_pacer.pdf)

    válasz erre...

  • janosfut.hu 2012.10.03.   13:37

    janosfut.hu

    Kellene egy kis protekció az Adidasnál mert már a második pacer megy tönkre (a másodiknak nincs meg sajnos a blokkja és csak azzal cserélnék)\"Yell\"

    válasz erre...

  • ronin6 2012.07.17.   13:08

    ronin6

    Hello !

    Nekem már 3.éve van ez a rendszer.Péter Attila ajánlásával vásároltam meg a West End Adidas boltja elött osztotta a tanácsokat én akkor voltam pulzusmérő vásárlása elött akkor ismertem meg (ez nem reklám csak én akkor még nem tudtam ki ő - most már 17 versenyen találkoztam a hangjával)  Minden hibájával együtt szerintem a teszt egy kicsit negatív hangvételü lett. Kicsit használni kellett volna többett és akkor kirajzolódik a könnyű használata.

    Nekem nagyon nagy segítséget ad minden fajta futásomhoz - amikor csak lemegyek futni, versenyre készülök, gyorsúlni akarok. Mivel a szerkezet árát is kell nézni hiszen szerintem mindenkinek ez a döntő.....ebben az árkategoriában nem nagyon van ilyen vagy ehhez hasonló készülék. Nike+ sportband nincs mellkaspánt nincs pulzus mérés. Polar órák amik komolyabbak 80-90.000 huf.

    Mindig minden versenyemre viszem és utólag is hasonlítgatom az edzéseimet mit tejesítettem hogyan visszamenőleg grafikonokon, számadatokban. Nem EKG szintű a mintavételezéseű hanem 1/2 percenkénti de arra hogy a futó egészségmegóvása érdekében ne legyen baj arra tökéletes. A weboldal kinézete nagyon kellemes jól használható és érthető. Az Adidasnál nem kisebb emberek mint a sokaáig kenyai maratoni csúcstartó  Haile Gebrselassie .

    A füles tényleg nagy kaki. Én már keresem ki akar megválni tőle mert veszem az útódját.

    válasz erre...

  • Pistu 2012.06.12.   20:23

    Pistu

    Kedves Attila!

    Ha a Pacer valóban megmondja számszerűen a pulzusszámot, akkor én voltam figyelmetlen vagy szakszerűtlen a tesztelés során.  (Nekem nem mondott be ilyen adatot.)

    A zónák beállítása után valóban jó a hallható utasítás a lassításra vagy gyorsításra, hogy egy-egy adott tartományba maradjon a sportoló, de véleményem szerint fotos mindenkinek tudni, hogy sok tapasztalat kell ahhoz, hogy a megfelelő tartományban tudja egy kezdő sportoló az intenzitását tartni. 

    Üdv., Pistu

    válasz erre...

  • Péter Attila 2012.06.12.   15:15

    Péter Attila

    örömmel látom, hogy az Adidas MiCoach Pacer elégedett vevőkre talált a széles kínálatú piacon. Néhány észrevétel a fentiekkel kapcsolatban:

    A füllhalgatót célszerű csak az egyik fülben használni (ahogyan az adidas szállítja), hogy az ember minden más hangott is meghalljon, amitől egy forgalmi helyzetben az élete is függhet.

    Mivel a Pacer minden információt hangban közöl (idő, pulzus, kalória, tempó, edzészóna, sebesség, távolság) semmi szükség órára. Ráadásul ha a forgalmi helyzett miatt ezt az aktuális pillanatban valamilyen zaj miatt nem hallani, egy gombnyomásra megismétli! Én például (különösen télen) többször is edzek sötétben vagy szürkületben, nekem óriási segítség, hogy beszél a Pacer, mert az órát úgysem látnám!

    Az ajánlott edzésterv általában tökéletes felkészülést nyújt, de van lehetőség a max. pulzus, az anaerob küszöb mért adatokon nyugvó beállítására, tehát a teljesen kezdőtől a tudományos igényű sportolónak is kínál tökéletes programot!

    Teljesen egyetértek a tesztelőnek azzal a mondatával: erre rá lehet kattanni! Sőt hozzáteszem, hogy nagyon is érdemes.

    Mindenkinek sikeres edzéseket kívánok az adidas MiCoach Pacer segítségével!

    válasz erre...