Menü

2006.05.17.     Hozzászólás 0

5 hetes alapozás – II. rész

Az első hét olyan gyorsan elszaladt, hogy szinte észre se vettem. Komolyan mondom, jobb volt így a múlt hetem, hogy minden második nap edzettem. Az első futás óta folyamatosan enyhe izomlázam van, aminek kimondottan örülök. Hogy miért?
Mert érzem, hogy megdolgoztattam az eltunyult testemet, de annyira mégse erőltettem meg, hogy az ne essen jól és oly mértékű izomlázzal köszönje meg, hogy mozdulni se bírjak. Ennek az edzésprogramnak nem az a célja!

Sokkal inkább az a feladata, hogy vissza illetve rászoktasson a rendszeres mozgásra, miközben szinte észrevétlenül az állóképességünkön is nagyot javít.
Ezen a héten is követjük az előző cikkben bevezetett rendszert, négy edzésnap lesz, ugyanolyan bontásba. Természetesen most is, mindenki a saját szabadidejéhez igazíthatja a programot, mindössze arra figyeljenek, hogy két futónap ne legyen egymás után. Egy pihenő napot szúrjunk be mindenképpen, hiszen az izmok regenerálódása nagyon fontos.

2. hét:

1. nap: (szerda) 30-35 perc könnyed futás (kocogás)
2. nap: (péntek) 30-35 perc könnyed futás (kocogás + 20 másodperc lendületes futás)
3. nap: (szombat vagy vasárnap) uszoda
4. nap: (hétfő) 35perc könnyed futás (kocogás)


FONTOS!

- A futások előtt ne lógjuk el a bemelegítő gimnasztikát- Ha valaki úgy érzi, hogy már a halálán van a kocogás közben, akkor nyugodtan sétáljon bele.- A futások végeztével szánjunk még időt az izmaink nyújtására!- Az uszodás napot, nem kötelező megcsinálni, de ha mégis úgy dönt, hogy elmegy, akkor a medencében töltött idő alatt próbáljon meg minél több hosszt megtenni. (annyit, hogy az még jólessen, ne pedig kínszenvedés legyen). A hidegvizes kaland után jöhet a melegvíz és a szauna.- A péntekre kiírt futásban a 20 másodperc lendületes futást a tizedik futóperc után bármikor le lehet tudni. Végrehajtása roppant egyszerű: az első tíz percet arra szánjuk, hogy bemelegedjünk, aztán amikor úgy érezzük, hogy most képesek vagyunk rá ránézünk az óránkra és uzsgyi. A lendületes futás alatt nem egy minden erőmet beleadom és sprintelek ahogy a „csövön kifér”, sokkal inkább egy olyan tempót kell ez alatt érteni, amit 20 másodpercig szinte könnyen tartani tudunk, de az egész 30 percet nem tudnák így lefutni
Mindenkinek jó mozgolódást kívánok, a következő héten találkozunk!


- Mozgásvilág -

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.