Menü

2008.12.09.     Hozzászólás 0

Szentgyörgyi Nikoletta

Nyugdíj után is fitten

Az edzőteremben felfigyeltem egy feltűnően jó megjelenésű, nyugdíjaskorban lévő hölgyre, aki zavarba ejtő otthonossággal mozgott az edzőteremben. Kíváncsi lettem, beszélgetésbe elegyedtünk.

A Danubius fitness klub kondigépei mellett nyílt alkalmam megismerni Farkas Zsuzsa életmódját, szemléletét. Zsuzsát gyakran látni a Danubius Fitness-klubban, szeret ide járni a jó trénerek, a különböző testedzési- frissítési lehetőségek és a hosszú nyitvatartás miatt. Már a beszélgetés elején megkért arra, hogy a cikk ne róla, hanem az általa képviselt életmódról szóljon. Arról az életmódról, ami példaértékű lehet valamennyi korosztály számára.
 

Gyermekkora óta sportol, táncakrobataként kereste kenyerét. A fitness kiegészítő sportként volt jelen az életében. Túl a nyugdíjkorhatáron még mindig legalább 2 órát sportol naponta. Ha nem megoldható a Danubius-ban, akkor otthon, vagy bárhol máshol el lehet végezni a naponta szükséges edzéseket.
 

Felmerül a kérdés, meddig tart az egészséges életmódhoz való ragaszkodás és hol kezdődik a fanatizmus?

Nincs előre összeállított étrend, edzésterv, azt kell enni és tenni, amit az ember jónak lát, de természetesen az egészséges életmód szellemében. A számtalan infócsatornának köszönhetően ma már nehéz nem tudni arról, hogy pl este 6 után nem célszerű étkezni, tudhatjuk, hogy egyes élelmiszerekben milyen összetevők vannak, stb.
 

A mozgás?
Elkezdeni soha nem késő! A "varázslat" csupán annyi, hogy mindenkinek a saját alkatához, állapotához megfelelő napi mozgást kell megtalálni és rendszeresíteni. A fitness-termekben szakértő trénerek adnak tanácsot erre vonatkozólag, de persze nem kell feltétlenül "fitness-baby"-vé válni.
Kortársainak a következőt tanácsolja Zsuzsa
: Két-három villamosmegállónyi gyaloglás, lift helyett egy-két emelet lépcsőzés, lehetőség szerint kerti tevékenykedés és mindezt kellemesebbé teszi, ha párban végzik. Tehát közös séta a szomszéddal, baráttal, lépcsőzés közben megbeszélt recept-tippek, stb.
 

Különösen fontos az intimtorna, mert időskorban súlyos problémát jelent az inkontinencia (vizelet- és székletvisszatartási képtelenséget jelent). Az intimtorna előnye ráadásul, hogy bárhol, akár villamoson utazva is gyakorolhatjuk anélkül, hogy bárki észrevenné. Kattints ide, hogy többet megtudj az intimtornáról!
 

A napi mozgás tehát nem feltétlenül edzőtermi sportolásból áll, hiszen állapottól függően már egy kellemes séta, vagy lábemelgetés is hozzájárulhat a fittség érzéséhez.
 

Lehetsz tehát gyerek, fiatal felnőtt, felnőtt, vagy nyugdíjas, az egészséges életmód Neked is jár.
Olvass többet a témáról: fitness

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.