Menü

2010.02.12.     Hozzászólás 1

Mit, és hogyan tornázhatok térdsérüléssel, túlsúllyal?

A helyzeted nem olyan vészes, mint amilyennek érzed, ez remélem jó hír :)

 

Kérdezz-felelek

?
Én most akkor segítséget kérek. Három gyerek után elég tetemes a túlsúlyom, írd és mondd, kb. 30 kg (!). Már ez is elég lenne ahhoz, hogy akármilyen mozgásforma ne legyen jó, de a gondot csak tetézi a bal térdem sérülése (14 éves koromban porctöréssel műtöttek, de terhelésre azóta is bedagad a lábam, és nehezen hajlik).

Milyen mozgást kellene választanom, vagy egyáltalán kihez tudok fordulni ezzel a kérdéssel? Lassan negyven éves leszek, és eléggé unom, hogy még mindig nem érzem jól magam a saját bőrömben...

 

!
A helyzeted nem olyan vészes, mint amilyennek érzed, ez remélem jó hír :)

Már csak azért is merem ezt ilyen bátran állítani, mert hozzád hasonló paraméterekkel indultam. Kb +25 kiló volt rajtam, és a jobb térdem még régebben el volt törve, ezért nem nagyon szabad terhelnem.

Azt ajánlom, hogy először ne a fogyásért, vagy az alakformálásért kezdj el tornázni, hanem kezdj valami egészen egyszerűvel. Járasd be az izmaid, hangolódj rá lelkileg a rendszeres mozgásra, és csak egyszerűen élvezd, hogy használod a tested. :)

Ha mondjuk a csodano.hu fitnesz videóira tornázol, akkor neked a könnyített órák a tökéleteseek.

Egyébként ajánlom a pilatest, a vízi aerobikot, esetleg az úszást.

 

De tényleg az a fontos, hogy most még ne akarj eredményeket elérni, mert különben túl sokat fogsz stresszelni, és el fog menni a kedved az egésztől.

Később pedig érezni fogod, amikor magasabb szintre léphetsz. Azt érzed majd, hogy bizsereg a tested, erőt akarsz kifejteni, mozogni akarsz, és ha lehet, minél intenzívebben. :)

Ez után már a túlsúly nem lesz akadály, csak a térded. A futás nyilván ki van zárva, de bármi mást csinálhatsz. A víz jó közeg, mert nem terheled benne a lábad. Szóval akár víziaerobik, akár úszás jó.

 

De ha otthon tornáznál, válthatsz a Csodanő edzésprogramban is erősebb fokozatra. Csak ne legyenek túl intenzívek a lábbal végzett mozgások. Ha pedig olyan gyakorlat van, amit nem lehet könnyítetten csinálni, mert mindenhogy rossz (pl kitörés), egész egyszerűen csinálj helyette egy másik gyakorlatot. Például állj lábujjhegyre majd ereszkedj le újra és újra...

Remélem segítettem!

 

Csodanő.hu online fitneszterem - Otthoni torna, változatosan! (->csodano.hu)


Olvass többet a témáról: csodanő, edzés, fitness, mozgás, motiváció

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • sorstárs 2010.02.18.   08:00

    sorstárs

    Az aquafitness csodákra képes, próbáld ki! Ha 1x rákattansz, nem tudsz majd róla lemondani!

    Sok sikert!

    válasz erre...