Menü

2010.09.10.     Hozzászólás 0

Kismama jóga

Lássuk, mit adhat a jóga egy kismamának – és akkor még nem is beszéltünk róla, hogy általában a papákat is szeretettel várják!

Anyáink idejében még bőszen tartotta magát a kettő helyett kell enni, és lehetőség szerint jó sokat kell pihenni-elv, felkészülve az erőt próbáló időszakra, vagyis a szülésre, majd pedig magára a gyereknevelésre. Szerencsére változnak az idők, és manapság már alapszintű igény, hogy egy nő a várandósság idején is csinos, szép és nem utolsó sorban fitt maradjon. Régebben általában terhestorna néven futnak az efféle tornák, aminek azért valljuk be, van némi pejoratív kicsengése. Persze, sokat változott a világ, és ebben a szemléletváltásban az is benne van, hogy nincs olyan női lap, ami ne foglalkozna kiemelten a várandósság kérdéseivel, kihangsúlyozva, hogy ezekben a hónapokban az egészség megőrzése mellett az elmélyülésnek, megnyugvásnak milyen nagy szerepe van, nemcsak a szülés élményének megélésére, de magára a gyermeknevelésre is.

 

81008-asdfasdf.jpg

 

Aki ezzel egy kicsit is foglalkozik – márpedig a számos jógastúdió zsúfoltságát tekintve sokan lehetnek – előbb-utóbb mindenképp eljut egy kismama jógára, ha másért nem, mert a barátnője, rokona ajánlotta neki, próbálja ki ő is. Mint minden más mozgásformát tekintve vannak, akiknek bejön, és vannak, akiknek nem, kismamája válogatja. Az biztos, egy sor olyan technikát sajátíthat el mindenki, amivel megkönnyítheti a kilenc hónap fizikai nehézségeit, a szülést, és az azt követő heteket.

 

81008-asdfsdf.jpg

 

Ez azonban még kevés. Lássuk, mit adhat a jóga egy kismamának – és akkor még nem is beszéltünk róla, hogy általában a papákat is szeretettel várják!

• A legfontosabb, hogy a jóga gyakorlása során a kismamák sokkal tudatosabban élik meg a kilenc hónapot, jobban tudnak figyelni testükre, és a bennük végbemenő változásokra. Megismerik, milyen folyamatok zajlanak a testükben, így kevésbé tartanak tőlük.
• Erősebbé, rugalmasabbá teszi a testet.
• Erősíti a hátizmot, ellazítja a csípő izmait.
• Segítségével jobban tudunk koncentrálni magunkra.
• Ellazítja a testet.
• Enyhíti a várandósság során felmerülő problémákat.
• Erősíti a gát izmait.
• Oldja a szorongásokat, félelmeket.

 

81008-fsadfasd.jpg 

 

Kinek ajánlott?
A 13. héttől mindenkinek, még olyan kismamának is, aki még sohasem jógázott.
Nem utolsó sorban közösségi élményt ad, hiszen egy kismamajógán mindenkinek hasonló kérdései vannak, válaszokkal, javaslatokkal segíthetik egymást a résztvevők.
Ha épp érdekelt vagy a témában, kattints ide!

 

Sportkártya: 50-szer többet tud, mint a fitneszbérleted
Miért is járnál csak egy helyre sportolni, ha ugyan azért a pénzért (vagy kevesebbért) egyszerre több mint 50 helyszínt is igénybe vehetsz!?
 

Olvass többet a témáról: kismama jóga

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.