Menü

2010.10.08.     Hozzászólás 0

Mozgásvilág.hu

Jóga a gerincnek

A mai ember olyan életmódból fakadó mozgásszervi problémákkal küzd, amelyeket célzott, tudatos mozgással lehet kezelni.

Sokan – akik irodában, a számítógép előtt ülve vagy fizikai munkával keresik a kenyerüket – gerincfájdalommal és problémákkal küzdenek. A gerincjógát nekik találták ki!

A gerincjóga modern mozgásrendszer, melynek célja a test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. A modern ember olyan életmódból fakadó mozgásszervi problémákkal küzd (rossz tartás, ülő- vagy fizikai munka), amelyeket csak célzott, tudatos mozgással lehet kezelni.

A gerincjóga ötvözi a több ezer éves jóga gyakorlatait és a mai modern anatómia és gerincterápia ismereteit. A jógaászanák anatómiailag tökéletes tartások, melyek képesek kihangsúlyozni az izomrendszert, a keringést és az energetikai folyamatokat is.

 

Mi a célja?
A gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása anatómiai mozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. Javítja a testtartást – a helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is. A helyes légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel azonnali, közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energiatestre.

 

A gerincjóga hatása
A gerincjóga gyakorlatok biztonságosak és egyszerűek, bárki számára elsajátíthatók. Pozitív hatásuk gyorsan megtapasztalható mind fizikai, mind mentális szinten. A gerincjóga elsődleges szerepe a megelőzés (prevenció), illetve utókezelés (rekreáció). Harmonikusan erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot, precíz, anatómiai szempontból átgondolt gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a testet. A gerincjóga oldja a stresszt, javítja az emésztést, a fizikai és pszichikai teherbírást és a közérzetet.

 

A foglalkozás felépítése
Gerincjóga órákon főként a gerinccel dolgoznak – mely a test fő mozgástengelye – , de a gyakorlatok végigmennek a nagyobb izmokon, főbb ízületeken, és a tartások segítségével a belső szervezek is átmasszírozza. A helyes tempójú és dinamikájú tudatos légzés is fontos szerepet kap az órán, mely az idegrendszerre, energetikai folyamatokra (ezáltal az egész tudatra) van közvetlen hatással. Az óra relaxációval zárul.
A gerincjóga gyakorlatok célzottan és szimmetrikusan erősítik a test meggyengült izmait, lazítják, nyújtják a merev ízületeket.

 

Próbáld ki te is a Mandala Jógastúdiókban!

Olvass többet a témáról: jóga

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.