Menü

2005.07.25.     Hozzászólás 0

Ha igazi zsírégető sportot keresel...

...válaszd a túrázást! A természetben töltött órák alatt valóban képes a tested mobilizálni a zsírraktárakat!

Sokat olvashattál már a zsírégető sportokról: szinte minden sport ide számít, amely huzamosabb időn keresztül megemeli a légzésszámot és a pulzust, és folyamatosan ott is tartja. Minél tovább tart ez a felpörgetett állapot, annál nagyobb százalékban fognak a szervezeted által elraktározott zsírból égni a kalóriák.

Folyamatos mozgás esetén már fél óra elteltével elkezdődik zsírfelhasználás. A szervezet azonban igazán másfél óra múlva kezdi meg nagyobb százalékban a zsírfelhasználást. Minél hosszabb a folyamatos mozgással töltött idő, annál inkább közelít a zsírégetés a 100 százalékos mértékhez! A legmegfelelőbb mozgás erre a célra tehát a túrázás: gondold csak el, hogy egy egész napos túra során hány órát töltesz folyamatos, alacsony intenzitású mozgással! Legalább hatot! Ez akár 2-3000 kalória elégetését is jelenti. Mindehhez pedig a tiszta levegő, a szép környezet és a sok jó barát a körítés!
Merre indulj?
Magyarországon izgalmas terepet nyújt a Mecsek, a Mátra, a Börzsöny és a Bükk – hogy a magasabbakat említsük. A Cserhát és a Zalai-dombság nagyszerű kezdet, ha még nem vagy fittséged csúcsán, esetleg nagyobb túlsúllyal kezdesz túrázni. Ha külföldre vágysz, június 15-től megnyílnak a Magas-Tátra ösvényei: szerezz be egy Tátra túraatlaszt, és hódítsd meg például a Krivánt! Ez egy 10 órás túra! A piros jelzéssel ellátott Magistrale útvonal bármely szakasza nagyszerű kihívás a Tátra meredek terepein! Szlovéniában 2 nap alatt, hasonlóan izgalmas túra keretében juthatsz fel a Triglav tetejére! És ott van még az egész Alpok, na és a csodás Kárpátok!
Mit csomagolj?
Minden túrán legyen nálad elegendő ásványvíz, néhány szem szőlőcukor, arra az esetre, ha nagyon leesne a vércukrod, és megfelelő táplálék! A magas hegyekben, mint például a Tátra, gyakran találkozhatsz menedékházakkal, ahol akár meleg ételhez is juthatsz! Ha komolyan veszed a testedzést, és a maximumot szeretnéd kihozni magadból, csomagolj tartalmas szendvicseket, gyümölcsöt! Ne nassolj a túra közben cukorkákkal, keksszel, csokival: ezekkel nem csupán a zsírégető hatást rontod le, hanem több ezer üres kalóriát juttatsz vitaminokra éhes testedbe! Légy tehát körültekintő az élelmek összeállításánál! Egy túrán jó pont jár például a szendvicsedben megbújó főtt tojásnak, a paprikának, az almának és a banánnak...
Plusszpontok
A túrázás kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy néhány barátnődet, barátodat felrázz téli álmából! Ki ne örülne egy olyan havernak, aki egy kicsit az egészséges életmódra hangolja, és jó formába akarja hozni! Jó előre jelöljetek ki több túrahétvégét: ekkor senkinek nem lehet más dolga! A túrákat könnyedén megszervezheted te magad, vagy egy túraboltban szerezz be egy teljesítménytúra naptárt, és túrázz sokakkal együtt időre!
Forrás: www.fitnet.hu

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.