Menü

2009.11.10.     Hozzászólás 1

Puskás Judit - Mozgásvilág.hu

Fix eredmény a Flexi-Bar-ral!

...én rezegtetem a pálcát, az meg átmozgatja az egész testemet, ennyi. A valóságban azonban ez nem ilyen egyszerű...

A Flexi-Bar egy rendkívül sokoldalú fitnessz eszköz, mely erősítésre, zsírégetésre, vagy az állóképesség fejlesztésére is alkalmazható.  Használata széles körben elterjedt, a sportolótól az idősebb emberekig mindenki használhatja a Flexi-Bar-t, így hazánkban is egyre nagyobb népszerűség övezi.

 

Mi az a Flexi-Bar?

A Flexi-Bar egy német fejlesztésű fitnessz termék, mely hatékonyságával rövid idő alatt hódította meg a világot, köztük Magyarországot is. Tulajdonképpen nem más, mint egy hosszú, flexibilis "pálca", mely rezgetésével óriási eredményeket érhetünk el saját egészségünk érdekében.

 

A Flexi-Bar elsődlegesen a hát hosszú/ középso és mély illetve a has mélyizmait mozgatja meg. A rezgés az egész testen keresztül haladó egységes izomfeszülést eredményez. Tehát olyan  mélyizmokat is elér és megmozgat, melyek csak ú.n. excentrikus erő hatására aktiválódnak , mint maga a rezgés. Amikor mozgásba hozzuk a Flex-Bar-t elsődlegesen a hát- és hasizmokat hozzuk működésbe. Ez a folyamat elindítja, hogy több vér jusson az izmokba, így még több oxigént juttatva a szövetekbe, ami eltávolítja a salakanyagokat az izmokból.

 

 

Miért használjam?

A Flexi-Bar a teljes felső test mélyizomzatát foglalkoztatja, a rendszeres edzés gyors, érezhető tényleges változást hozhat. Az eredmény elsősorban a javuló testtartásodon és a koordinációs képességeden fog megmutatkozni, valamint használatával az esetleges krónikus (vagy nem annyira krónikus) hátfájdalmaidat is jelentős mértékben csökkentheted.
Mivel egyéb krónikus fájdalmak megszűnésében is szerepet játszik, így gyakran alkalmazzák különböző rehabilitációk során is.

 

Hogyan használjam?

A Flexi-Bar működése és működtetése a laikus számára gyerekjátéknak tűnik: én rezegtetem a pálcát, az meg átmozgatja az egész testemet, ennyi. A valóságban azonban ez nem ilyen egyszerű.

Kezdetben még nagyfokú erőkifejtést és koncentrációt igényel, hogy egyáltalán mozgásba hozd és tartsd a Flexi-Bar-t. Az idő elteltével azonban egyre hosszabb ideig tudod majd mozgásban tartani, azaz rezegtetni.

 

 

Ennek hatására fejlődnek a koordinációs képességeid, és nem utolsósorban az erőd és az izmaid mérete is megnő.
Kezdő flexi-barosok először mindig a vállöv izmaival mozgatják a Flexi-Bar-t, majd miután megtanulják tökéletes technikával mozgatni, a hát mélyizmai és a hasizmok lesznek az elsődleges mozgató izmok.

A Flexi-Bar mozgatásának kulcsa a folyamatos rezonancia, amely fellazítja a hasi-és medencetájéki izmokat, így hosszanti irányban megnyújtják a gerincoszlopot és biztosítják annak sértetlenségét.

 

Néhány hasznos tipp a kezdetekhez

Használhatod álló helyzetben egyensúlyozva, térdelve, ülve, fekve vagy mozogva, vagy egy fitnessz terem alapvető eszközeként, vagy egy eredményes személyi edzésben, vagy a rehabilitációban, vagy csak saját célra egyszerűen otthon.

Amennyiben az utóbbi mellett döntöttél, még akkor se felejts el első edzés elött felkeresni egy profi trénert, kikérni véleményét, és meghallgatni a tanácsait, melyek nagy valószínüséggel a következőket tartalmazzák: Hogyan fogd helyesen a Flexi-bart? Hogyan kezd el rezegtetni azt?  Hetente hányszor végezd el a gyakorlatokat? , de azt is megmutatja, melyik a megfelelő testtartás edzés közben.

 

 

Saját trénert és  Flexi-bart szinte bármelyik nagyobb fitnesszcenterben és sportboltban találhatsz, de nyugodtan keresgélhetsz nálunk is a számodra megfelelő után.

 

Örömteli hír, ez a sport gyorsabb és jobb eredményt produkál, mint egy hagyományos edzés, ezért az ajánlott edzés időtartama is lényegesen rövidebb a megszokottnál.
Neked elég hetente 2-3 alkalommal elővenni a Flexi-Bar-odat, akkor is mindössze 10-15 perce.

A Flexi-Bar a látszat ellenére nem egy egyszerű sport, és kezdetben még az sem biztos, hogy képes vagy mozgásban tartani vagy egyáltalán megmozgatni a Flexi-Bar-odat. Némi kitartással mégis hatalmas eredményeket és fejlődést érthetsz el segítségével, így én is csak annyit tudok neked mondani: Hajrá!!

 

Íme itt egy videó, hogy jobban el tudd képzelni a Flexi-Bar edzést 
 

(Ami azt illeti bizonyos madárfajok násztánca hasonló látványt nyújt... persze az biztosan nem ennyire hatékony - a szerk.:)

 

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Borat 2009.12.24.   20:39

    Borat

    De akkor ettől izmos is leszek?

    válasz erre...