Menü

2008.10.20.     Hozzászólás 2

goldcenter.hu

Acél testben vasakarat - Hot Iron

A Hot Iron a leghatékonyabb alakformáló csoportos edzés, ami ma létezik, ráadásul minden korosztály számára ajánlott. Ám csak azok tudnak igazán szép eredményeket elérni, akik acél testében vasakarat lakozik.


A Gold Center Sport-és Szabadidőközpontban egy helyen megtalálható minden, ami a fitt életmódhoz szükséges, sőt mindig kitalálnak valami újdonságot, ők az elsők között voltak, akik bevezették  HOT IRON csoportos mozgásformát.

 

Mi is az a Hot Iron?

A legendás mozihős, Iron Man (Vasember) páncélja csupán álca, a kemény külső művi, ám a Hot Iron órákon edződött csapat tagjai igazi, szépen kidolgozott izmokkal vannak felvértezve. A látvány tehát egészen más, a lényeg viszont egy és ugyanaz: elszántság és vasakarat nélkül se Iron Man, se a Hot Iron nem létezhetne. A másik mozgatórugó a professzionalizmus. A Hot Iron egy olyan súlyzórudas, zenére végrehajtott edzés, mely tudományos alapokon nyugszik, egy egész profi csapat - pszichiáter, pedagógus, gyógytornász, személyi edző, orvosok - dolgozott azon, hogy a lehető leghatékonyabb mozgásformát találja ki. Közel tíz évvel ezelőtt Németországban meg is született ez az edzésforma, és gyorsan bebizonyította, hogy gyorsabb eredményeket lehetett vele elérni, mint bármelyik másik aerobic-fajtával. Miért? Erről Tatarek Rezsőt kérdeztük, aki okleveles Hot Iron trainer, és hazánkban egyedül ő „képezhet ki” ezzel a mozgásformával foglalkozó edzőket.

 

A Hot Iron azért effektív, mert ugyan nem a zsírégető zónában dolgozunk, viszont mindig az egyénre szabott maximális terheléssel, emiatt egy iszonyatos utóégető hatása van, ami 23-25 órán keresztül eltart” – vázolta fel a lényeget Rezső. A hangsúly az alakformáláson és nem a zsírégetésen van. A sérülések elkerülése végett és a legoptimálisabb fejlődés miatt az edző mindenki képességeivel tisztában van, hiszen felmérte a résztvevők állapotát, és ennek megfelelően választja ki a megfelelő terhelést, teljesen személyre szabja a gyakorlatokat. A fokozatosság nagyon fontos, hogy lépésről lépésre haladjunk a cél felé, hiszen a Hot Iron egy ciklikus edzésforma, különböző fokozatai vannak – a kezdőtől a profiig -, majd a kör kezdődik elölről, újra nekifogunk építkezni a legelső szintről, csak most már nagyobb súlyokkal. Minden szinten 3 hónapig dolgozik együtt a csapat, 9 hónap elteltével érik el a csúcsot, ekkor már egészen komoly munka veszi kezdetét. A körforgás miatt folyamatos fejlődés figyelhető meg, a szervezet állandóan ingereket kap, melyekre reagál. Az eredmény szemmel látható: egyre kisebb testzsír százalék, definiáltabb, arányosabb izmok, egyre jobb állóképesség.

 

Az emberek 85 százaléka komfortzónában szeret edzeni, nem szeretik a határokat feszegetni. A Hot Iron edzésen tilos a komfortzónában edzegetni, itt a cél, hogy széttépd magad. Amíg nem léped át a saját határaidat, addig nem fejlődsz. Ha komfortzónában edzel, akkor a jelenlegi formádat vagy képes megtartani, a legtöbb ember viszont azért jön el edzeni, mert elégedetlen magával, tehát nem a szintentartás a cél” – mondta el tapasztalatait Rezső. A sikerhez azonban még sok minden hozzájárul, például a falkaszellem is: ha látom, hogy mindenki küzd, én sem fogom feladni. (Ez egy remek csapatépítő edzés, hiszen vannak olyanok, akik 5-6 évig együtt edzenek.) A „tapintható” és mérhető eredmény nagyon motiválja az embereket. És van olyan, ami ugyan nem látszik, de tény, hogy ennek az erő- és állóképesség növelő edzésnek köszönhető: pl. nő a csontsűrűség, erősödik szív- és érrendszer, javul a keringés, az izmok vérellátása aktívabb lesz. Ha valaki edzőként szeretné továbbadni a tudást, az is lehetséges, minden második hónapban van edzőképzés, ami ugyan nagyon szigorú, de nagy rá az igény, hiszen minden alkalommal 12-15 résztvevő jelentkezik. Ahol tartanak ilyen órákat – pl. a Gold Centerben, a Budafoki út 111-113. szám alatt -, mindenhol teltházasak, ők már elértek a csúcsra.

 

Hogyan néz ki egy kezdő óra? (Hot Iron 1-es fokozat, gyűjtőóra)

- Az edzésidő 45 perc
- Állapotfelmérés után az edző mindent elmagyaráz, elmondja a szabályokat, majd kezdődik a bemelegítés nagyon egyszerű rávezető gyakorlatokkal, üres rúddal (Ez csupán 3 kg-os.)
- Gyakorlatok egymás után minden izomra, 30 és 50-es ismétlésszámokkal dolgoznak (Minimális súllyal kezd mindenki, majd fokozatosan nő a terhelés.)
- Minimális nyújtás

 

Amit még érdemes tudni az edzésről:

Ugyanaz a zene, ugyanazok a gyakorlatok, ugyanazok az emberek. Zömében a 30-50 év közöttiek vesznek részt az órákon. Senki sem edzhet a komfortzónában, így ha valaki azt érzi, hogy „kevés” neki az adott szint, át kell mennie egy másik csoportba.

 

Egy híres Vaslady véleménye a Hot Ironról

Pataki Zita, az RTL Klub meteorológiai hírszerkesztője már az Iron Womanek egyike, hiszen egy évvel ezelőtt kezdte el a Hot Iront, és sikerült végigjárnia a fokozatokat. Miután lefogyott és megvolt a kőkemény órákhoz a kellő alapozás döntött úgy, hogy csatlakozik a vasemberek csapatához. Hetente kétszer-háromszor járt az edzésekre, és hogy az aerob mozgás se maradjon ki az életéből, elkezdett mellette tollaslabdázni. Már 2-3 hónap elteltével tapasztalta magán a pozitív változást: tónusos izmok, feszes bőr, mintha a teste gumiból lenne. „Nagyon ügyeltem arra, hogy a fokozatosságot betartsam, erre figyelt Rezső is, aki nagyon jól képzett szakember, és tudja, mennyit kell teljesítenem ahhoz, hogy fejlődjek” – mondta el nekünk Zita. A Hot Iront nagyon hatékony edzésformának tartja, bár azoknak biztosan nem fog tetszeni, akik nem szeretik a súlyzózást. Neki viszont bejött, olyannyira, hogy két hónap nyári pihenő után októbertől újra belevág. „Az edzéshez rengeteg energia kell, így annyit ehettem, amennyit csak akartam, egyáltalán nem kellett odafigyelnem az étkezésemre, mégse híztam. Mivel tudom, hogy nem tudok már a testemből többet kihozni, most azért kezdem el az edzést, hogy szinten tartsam azt, amit eddig sikerült elérnem” – tette hozzá a fitt időjós. Rezső óráira nemcsak a szép izmok miatt jár, hanem azért is, mert ő az az edző, aki jókedvvel és odafigyeléssel hozza ki a csapatból a maximumot.

Tipp: Próbáld ki itt a Hot Iront!

 

Tatarek Rezső „Amire büszke vagyok” listája:

- 1978-81 serdülő ökölvívás
- 1982-84 testépítő fitneszedző
- 1984-89 taekwando
- Testnevelési Egyetemen végzett edző szakon – ökölvívás, testépítés
- 1990-ben és 1994-ben konditermet nyitott
- Több mint 20 éve ökölvívóedző
- Több magyar, Európa- és világbajnok tanítvány küzdősportokban, testépítésben
- Kétszeres testépítő magyar bajnok
- Hot Iron trainer Magyarországon, a képzést egyedül csinálja (tanít és vizsgáztat, az edzők Németországban kapják meg a képesítésről a papírt)
- Az Iron Boxing kitalálója (14 éve létezik ez a mozgásforma)
- Az összes szakmai kongresszuson ott van
- Fitline Educationben edzőképzéssel foglalkozik (Hot Iron, Iron Boxing)
- Big Brother házban edzés tartott Kozsóéknak
- Két Sztárbox-ot csinált végig, ahol győztes meccseket vívtak a tanítványai (Anettka és Fresh Andi)
- Kétszer volt már az év edzője

Olvass többet a témáról: hot iron

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Marica 2010.12.26.   21:28

    Marica

    Tudja-e valaki,hogy létezik-e a Hot Iron edzésről DVD vagy CD

    1857N

    válasz erre...

  • Marica 2010.12.26.   21:19

    Marica

    Tudja-e valaki, hogy a Hot Iron edzésről létezik e DVD

    válasz erre...