Menü

2006.12.06.     Hozzászólás 0

Mozgás áldott állapotban III. rész

A lazítási képesség minden életkori szakaszban hasznos, de a könnyebb szülés nélkülözhetetlen velejárója. Ideális a mozgást mindig lazítással kezdeni.

1. Lazítás:
Hanyattfekvés, egy kisebb párna a térd alatt.

Mély levegővétel, lassú kifújás. A levegő belégzése 4 ütemen keresztül történjen, és törekedjünk arra, hogy a kilégzés is hasonló hosszúságú legyen. De semmiképp ne legyen kapkodó, vagy erőltetett.
Lábtól felfelé gondolatban menjünk végig a testünkön és lazítsuk el. Ahol feszülést vagy kellemetlen érzést érzünk, álljunk meg ott és vegyük oda a levegőt, majd fújjuk ki.

2. Hátizomgyakorlat:



Kiinduló helyzet: törökülés, kar a fül mellett nyújtva, a hát egyenes   

                       


 Páros karkörzés hátra 3x közben szívjuk be a levegőt!





4. ütemre gömbölyítsük a hátat, kart előre kinyújtjuk és előre hajolunk, kifújjuk a levegőt!


                                  
Ezt a gyakorlatot ismételjük meg 5x egymás után!

3. Csípőgyakorlat:

Kiinduló helyzet: ülőtartás, térdfelhúzással.
A hát legyen egyenes, esetleg falnak vagy szekrényez támaszd ki! A talpakat fordítsd egymás felé és húzzuk minél közelebb a testünkhöz!



A térdeinkre helyezzük rá a tenyerünket és a talaj felé nyomjuk (nem kell rugózó mozdulat).



Ezt a toló mozdulatot ismételjük meg 15x!


4. Hasizomgyakorlat:



Kiinduló helyzet: alapállás, csípőre tartás.
Az egyik  lábadra helyezzük a testsúlyunkat, a másik lábat   nyújtva lendítsük előre és hátra. Ne végezzük túl nagy  lendülettel a gyakorlatot, mert elveszíthetjük az  egyensúlyunkat. Ha kell, támasszuk meg a kezünket a falon.






Ezt a gyakorlatot ismételjük meg 15x mindkét lábal.

5. Mellizom gyakorlat:

Kiinduló helyzet: ülőtartás (lehet széken, földön). A tenyereket fordítsuk egymással szembe mell magasságban (mint, ha imádkoznánk, csak a könyök is legyen vállmagasságban). Szorítsuk össze a tenyereket, majd lazítsuk el.




A gyakorlat oldalnézetből.



Ezt a gyakorlatot ismételjük meg 15x!

6. Lábizom gyakorlat:


Kiinduló helyzet: hanyatt fekvés térdfelhúzással, a lábunk emelkedjen el kicsit a talajtól! A karunk nyújtott helyzetben a testünk mellett helyezkedjen el és a combot fogjuk.




A lábujjakat hajlítsuk be, mintha ökölbe szorítanánk, majd nyújtsuk szét, közben végezzünk lábfej-körzést  is. Csak a boka és a lábujjakat mozgatjuk!




Ezt a gyakorlatot ismételjük meg 20x.

Tipp:

A testtartásról: A hasunkat ne toljuk előre, a megnövekedett súlyt a medenceöv tartsa aminek csontos az alátámasztása.

Minden esetben konzultálni kell az orvossal, hogy lehet e tornázni!


Írta: Szentgyörgyi Nikoletta
- Mozgásvilág -

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.